شنبه 31 شهریور 1386

دستگيرى خانواده ها و شركت كنندگان در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسى، فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران

بنابه گزارشات رسيده تعداد اعضاى خانواده هاى دستگير شده قتل عام زندانيان سياسى سال ۱۳۶۷ و شركت كنندگان در ۱۹ سالگرد اين مراسم به ۱۲ خانواده رسيده است .

مامورين وزارت اطلاعات از روزهاى ۱۱ شهريور ۱۳۸۶ شروع به يورش بردن به منزل خانواده هاى قربانيان قتل عام زندانيان ۱۳۶۷ نمودند . اين يورشها در ساعتهاى بين ۰۳:۰۰ الى ۰۵:۰۰ صبح انجام مى شد. يورشها وحشيانه و غير انسانى بوده و از آنجائى كه بعضى از خانواده ها داراى بچه هاى خردسال و يا افراد مسن كه بعضى از آنها داراى ناراحتى قلبى هستند و باعث وحشت شديد كودكان و تشديد بيمارى افراد مسن گرديده. مامورين وزارت اطلاعات وقتى كه با اعتراضات همسايه ها مواجه مى شدند در جواب آنها خودشان را از مامورين مبارزه با مواد مخدر معرفى مى كردند.

مامورين وزارت اطلاعات ابتدا تماتى اعضاى خانواده را در يك اطاق جمع كرده و سپس تمامى خانه را مورد بازرسى خود قرار مى دهند. بازرسيها بصورت پخش كردن ،پرتاب كردن و شكستن لوازم منزل همراه است. آنها پس از بازرسى و جمع آورى كامپيوترها ، دست نوشتها ، كتابها و حتى كتابهاى درسى دانشجويان، سى دى، دست چك، پولهاى نقد موجود در خانه كه براى امرار معاش خانواده است و ساير لوازم شخصى را ضبط و همراه با افراد دستگير شده با خود مى برند.از آنجائى كه در اكثر موارد سرپرست خانواده ها دستگير شده اند و تمامى امكانات مالى خانواده را ضبط كرده اند ساير اعضاى خانواده را در تنكناى مالى شديدى قرار داده اند و بخصوص كه در آستانۀ سال تحصيلى هستند فشار را بر خانواده ها را مضاعف كرده است. مامورين وزارت اطلاعات اعضاى خانواده هاى دستگير شده را تحت فشار قرار داده كه دستگيرى اعضاى خانواده شان را نبايد افشا كنند در غير اين صورت آنها را هم دستگير خواهد كرد .

دستگير شدگان را به نقاط نا معلو مى انتقال داده اند. مراجعات خانواده ها به دادگاه انقلاب و زندان اوين براى پيگيرى وضعيت عزيزانشان و محل نگهدارى آنها روزها بدون پاسخ باقى مى ماند.

آقاى پيروز منصورى ۴۷ ساله كه در ساعت ۰۵:۰۰ صبح ۱۱ شهريور ۱۳۸۶ با يورش به منزلش دستگير و او را به نقطه نامعلومى منتقل كردند. مامورين وزارت اطلاعات كامپيوتر خودش و فرزند دانشجويش و ساير لوازم شخصى او را ضبط و با خود بردند. مامورين وزارت اطلاعات خانوادۀ آقاى منصورى را تحت فشار قرار داده اند كه دستگيرى پدرشان را نبايد اعلام كنند در غير اينصورت با عواقب بدى مواجه خواهند شد.خانوادۀ آقاى منصورى بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوين مراجعه كردند.راسخ بازپرس شعبۀ ۱ دادكاه آنقلاب كه در حال حاضر پرونده آقاى منصورى را در دست دارد او با برخوردى پرخاشگرانه و تهديد آميز خطاب به خانوادۀ آقاى منصورى چنين گفت:" كه ما پدر شما را در نماز شب يا نمار جمعه دستگير نكرديم، شما براى چى اينجا مى آييد ؟ شما ديگه نبايد به اينجا مراجعه كنيد.

لازم به يادآورى است كه راسخ از پازپرسانى است كه زير نظر سعيد مرتضوى و حسن زارع دهنوى معروف به قاضى حداد كار مى كند.او شخصا بازجوئى از دستگير شدگان اخير سنديكاى شركت واحد را به عهده داشت و همچنين قرار بازداشتها و دستور انتقال زندانيان سياسى را به سلول انفرادى را با مشورت حسن زارع دهنوى انجام مى دهد و همچنين خانواده هاى زندانيان سياسى را مورد تهديد و تحت فشار قرار مى دهد.

مامورين وزارت اطلاعات در يك اقدام غير انسانى عليه اين خانواده تمام امكانات مالى اين خانواده را ضبط نموده و آنها را در تنگناى شديد مالى قرار داده است.

اسامى تعدادى از خانواده هاى دستگير شده به قرار زير مى باشد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۱- آقاى على سارمى
۲- خانم طاهره سوداگرى
۳ – فرشيد سوداگرى
۴ – آقاى محسن نادرى

تمامى زندانيان سياسى فوق در بند مخوف ۲۰۹ اوين كه تحت نظارت وزارت اطلاعات است زندانى هستند.

از زمان دستگيرى تا به حال خانواده هاى آنها هيچگونه اطلاعى از وضعيت عزيزانشان ندارند.

از آنجائى كه اين بند محل شكنجۀ روحى و جسمى زندانيان سياسى است به منظور گرفتن اعترافات تلويزيونى است اين مسئله باعث نگرانى شديد خانواده ها گرديده است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران، دستگيرى خانواده هاى قتل عام زندانيان سياسى و شركت كنندگان در مراسم ۱۹ سالگرد اين قتل عام را محكوم مى كند، و از كميسر عالى حقوق بشر خانم لويز آربور و تمامى سازمانهاى حقوق بشرى ميخواهد كه خواستار آزادى فورى و بدون قيد و شرط آنها شوند.


فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۳۱ شهريور ۱۳۸۶ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷

موارد فوق به سازمانهاى زير گزارش شده:
كميسير حقوق بشر سازمان ملل
-شوراى حقوق بشر سازمان ملل
- سازمان عفو بين المل
-بخش حقوق بشر اتحاديه اروپا
- ديدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : ۰۰۳۱۶۲۰۷۲۰۱۹۳

Copyright: gooya.com 2016