دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديکتاتور حقير و "بوی گند دروغ"، مسعود نقره کار

مسعود نقره کار
از محمد، پيامبر اسلام، نقل است: "مؤمن هرگاه دروغ بگويد، هفتاد هزار ملک لعنت اش می‏کنند و نيز بر اثر دروغ، بوی گندی از قلب اش بيرون می‏آيد که جهان را پر می‏کند و می‏رود تا به عرش خدا برسد." ديکتاتور حقير حکومت اسلامی از اين دست مؤمنان است که بوی قلب اش حتی "آسمانيان و ملکوتيان ‏را بيزار و متنفر ساخته است"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در جوامعی شبيه به جامعه ی ما که دموکراسی و فرهنگ دموکراتيک ذبح حرام و شرعی شده است , اکثريتی نزديک به همه, "دروغ" می گويند . اين دروغ ها انواع , ابعاد و ويژگی های متفاوت دارند , از دروغ های کودکانه تا دروغ های بزرگ سالانه , و از دروغ های محدوده ی فردی و خانوادگی و تحصيلی و شغلی تا دروغ های حوزه ی سياست وفرهنگ و دين و اخلاق را در بر می گيرند.
مناسبات اجتماعی ی ناعادلانه و غير دمکراتيک حاکم بر فرد و خانواده و جامعه ,دروغ را ز گهواره تا گور به پاره ای از زندگی روزمره ی ما بدل کرده است . حکومت شيعی اسلامی , مزيد بر علت های گونه گون وافزون بر ذبح دموکراسی و فرهنگ دموکراتيک , با فرهنگی به ذات متناقض و بلا تکليف با پديده ی دروغ, مبلغ و مروج دروغ گويی و دروغ پردازی است . در اين" فرهنگ" دروغ ها به روا و ناروا , و مصلحت آميز و فتنه انگيز بخش شده اند و دروغ هايی باعناوين " خدعه و نيرنگ در جنگ, دفع ظالم, وعده شوهر به زن و اصلاح ميان مردم " دروغ هايی روا , " زيبا و پسنديده" و با ارزش های اخلاقی و دينی پنداشته شده اند.
ساختار سياسی اجتماعی ونقش آموزش های سياسی, دينی (مذهبی) و اخلاقی درهمه گيرشدن و اپيدمی دروغ در ميهنمان نقشی تعيين کننده دارد, در دياری که " فضيلت " رهبران سياسی و دينی ِحکومت اش رذيلت اخلاقی و دروغگويی و عوامفريبی ست, شيوع " دروغ" بديهی و طبيعی می نمايد.
نمونه ی اين دست رهبران آقای احمدی نژاد , رييس جمهور حکومت اسلامی است که حذف دروغ از گفتار و کردارش ,حذف وجودش خواهد بود. موجودی که تنها در عرصه ی ريزش قبح دروغ و وقاحت سنت شکنی کرده است . به او نگاه کنيد , به موجودی که بدرستی به مصداق آنچه بزرگان اش توصيف کرده اند , بدل شده است:
" دروغ گو .... چهره‏ای زشت و قيافه‏ای منفور دارد که يکی ازخصوصيات آن، بوی گندی است که از قلبش خارج می‏شود و آسمانيان و ملکوتيان‏را از او بيزار و متنفر می‏سازد." (۱)
«ان المؤمن اذا کذب بغير عذر لعنه سبعون الف ملک و خرج من قلبه نتن حتی يبلغ‏العرش;
"مؤمن هرگاه بدون عذر دروغ بگويد، هفتاد هزار ملک، لعنتش می‏کنند و نيز بر اثردروغ، بوی گندی از قلبش بيرون می‏آيد که جهان را پر می‏کند و می‏رود تا به عرش خدای‏برسد.» (۲).
در اسلام , به ويژه تشيع اما " تقيه" هم باب است .می گويند بر اين قرار بوده است که تقيه " نگفتن حقيقت برای حفظ جان در برابرستمگران باشد " اما در حکومت اسلامی " تقيه " به عنوان برادر تنی" دروغ" همه جا گير شده است.
در اين ميانه اگر چه احمدی نژاد با بهره گيری از روش های هيتلری - گوبلزی راحت تر و وقيحانه تر از ديگر رهبران حکومت اسلامی دروغ می گويد , اما دروغگويی و عوامفريبی ويژگی ِ تمامی رهبران اين حکومت بوده و هست .در واقع دروغ سرچشمه ی حقانيت و مشروعيت حکومت اسلامی ست . خمينی , ديکتاتور کبير ِ اين حکومت , حکومت اش را بر دروغ بنا نهاد.آزادی مطبوعات , آزادی انديشه , آزادی زنان, اعدام نکردن فرماندهان ارتش شاه, بر پايی مجلس مؤسسان و سياهه ای ازاين دست قول ها و وعده های دروغين از دهان جلاد آزادی و آباد کننده ی گورستان های ميهنمان بيرون ريخت. خمينی راهبر و راهنمای امثال ديکتاتورحقير شد تا ديکتاتورهای ريز و درشت حکومت اش خيال کنند بلاهت وحقارت را با دروغ های بزرگ می توانند جبران کنند.

"بوی گند دروغ"

برشمردن دروغ های احمدی نژاد در حوصله ی يکی دومقاله نيست (۳), نگارش کتاب ها می طلبد. احمدی نژاد فقط " در آخرين اظهارات خود به عنوان کانديدا ی رياست جمهوری در مقابل مردم ايران با رديف کردن بيش از ۵۰ دروغ ظرف ۲۰ دقيقه رکورد جديدی در دروغ گويی از خود به جای گذاشت " (۴).
در دوران مبارزات انتخاباتی , احمدی نژاد گاه در هر سه دقيقه يک دروغ گفته است (۵) دروغگويی های اودر رابطه با " هاله نور" , آزادی های سياسی و عقيدتی در ايران , ديدار محمد خاتمی و ژاک شيراک رئيس جمهور فرانسه , بيانيه سعد آباد , عذرخواهی رسمی بلر در مورد دستگيری ملوان های انگليسی و وجود سند عذر خواهی در وزارت خارجه ، اخراج نشدن دانشجويان در چهار سال رياست جمهوری او، افتخارآميز بودن نتايج کنفرانس دوربان, ارايه آمارهای اقتصادی دروغين در دوران مبارزات انتخاباتی , ترور شخصيت مخالفان و...... مشتی از خروار هادروغ اين مؤمن است.
احمدی نژاد اما در خارج از ايران وقاحت دروغ پردازی و دروغگويی اش اوج بيشتری می گيرد, که اين را بيش از چهار سال است تجربه می کنيم. (۶)
اين مؤمن در سفر اخيرش به نيويورک سنگ تمام گذاشت و با گفته هايی که هيچ مطابقتی با واقعيت خارجی نداشت ,همه آنانی که با او مصاحبه کردند را حيرت زده کرد. در نگاه لری کينگ , چارلی رز, استيو اينس کيپ , کيتی کوريک و .... به راحتی می شد اين سؤال را خواند که : " خدايا اين دروغگوی فريبکار و عقب مانده ديگر چه نوع جانوری ست "؟. اين حيرت زدگی مصاحبه کننده ها و تسلط بازجو مابانه ی احمدی نژاد را" رسايی" از ياران و همراهان احمدی نژاد "...ضربه فنی شدن خبرنگاران کار کشته در برابر صراحت احمدی نژاد و تسلط وی بر مطالب و موضوعات مختلف و همچنين گارد تهاجمی رييس جمهورمان نسبت به سياست دوگانه حاکم بر جريان رسانه ای دنيا که معمولا با سئوال کردن از خود خبرنگاران در پاسخ ها همراه می شود " پنداشته است "
احمدی نژاد در مصاحبه های اش ادعا کرد انتخابات در ايران آزاد ترين انتخابات در جهان بود , کشته شدگان طرفداران دولت بودند , ندا را اغتشاش گران کشتند , دولت او هيچ فعاليت مخفی اتمی ندارد و بر " صداقت " ايران در اعلام تاسيسات قم تاکيد کرد و..... .
او در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه پی بی اس آمريکا که در ارتباط با حوادث پس از انتخابات به موضوع تجاوز جنسی در زندانها اشاره کرد مدعی شد " آقای کروبی اين حرف‌ها را زده است و وقتی هيات سه نفره قوه قضائيه از او اسناد خواستند گفت عصبانی شدم ، اين حرف‌ها را زدم و هيچ سندی ندارم" . اين ادعای دروغين از طرف آقای کروبی تکذيب شد.( ۷)
مضکه در اين حد نيز نمی ماند و امام جمعه موقت تهران , احمد خاتمی که در رقابت وقاحت و دروغگويی به احمدی نژاد نزديک تر می شود , می گويد:: «دروغ گفتن عليه نظام، گناه کبيره است، حتی اگر راست‌هايش جزو اسرار باشد، نبايد آنها را گفت چون، اسرار حکم خون را دارد».(۸)
ريشه ی اين دست دروغگويی ها و عوامفريبی ها را پيامبری که احمدی نژاد و احمد خاتمی به او ايمان دارند در" پستی روح" دروغگو دانسته است . (لايکذب الکاذب‏الا من مهانة نفسه). (۹) .
احمدی نژاد در تازه ترين سخنرانی اش گفته است :"خدای متعال يک جان ناقابل و سرسوزنی آبرو به بنده عطا فرموده است که از خدا می‌خواهم هردوی آن را در مسير آرمان‌ها و اجرای عدالت فدا کند" .
برای حفظ اين واقع بينانه ترين سخن , يعنی احتمال داشتن " سر سوزنی آبرو" ,بهتر اين است که ديکتاتور حقيرلااقل به گفته های پيامبرش توجه کند :
مردی از پيامبر اسلام پرسيد: " مؤمن زنا می‏کند؟ پيغمبر فرمود:گاه می‏شود. پرسيد: مؤمن دزدی می‏کند؟ فرمود: گاه می‏شود. عرض کرد: يارسول الله! مؤمن دروغ می‏گويد؟ فرمود: نه. خدای فرمود: «انما يفتری الکذب الذين‏لا یؤمنون بآيات الله.» کتاب خدا و سنت پيغمبر همصدا هستند که دروغ با ايمان، چندان سر و کاری ندارد. " (۱۰)
آيا ديکتاتور حقير و مؤمن به اين حد از سلامت روانی و رفتاری, و صداقت دست خواهد يافت که به گفته ی پيامبر و امام جعفر صادق اش عمل کند و بيش از اين با نقش " منافقانه " اش به مردم و جامعه لطمه نزند ؟ :
«سه چيز است که در هر کس يافت‏شود، منافق خواهد بود، هر چند روزه بگيرد ونماز بخواند و خودش چنين پندارد که مسلمان است: سخن دروغ بگويد , در امانت‏خيانت کند و خلف وعده کند " (۱۱). سه کاری که احمدی نژاد تا امروز با مهارت و تسلطی حيرت انگيز ازعهده ی آن ها بر آمده است .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برخی از منابع:
۱- آيت الله سيد رضا صدر , دروغ , به اهتمام سيد باقر خسروشاهی , مرکز انتشارات دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم / http://www.hawzah.net/Per/K/Druq/Index.htm
۲- محمد بن محمد سبزواری، جامع الاخبار، ص ۴۱۷، فصل فی الکذب و الصدق، ح ۱۱۵۸/ منبع شماره ۱
۳- مسعود نقره کار , احمدی نژاد , شارلاتانيسم روانپريشانه , گويا نيوز و اخبار روز ( در چهار بخش)
http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093494.php
http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093667.php
http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093880.php
http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/094060.php
۴- http://www.entekhabnews.com/portal/index.php?news=6088
۵- شاهکار احمدی نژاد ؛ هر سه دقيقه يک دروغ : خبرگزاری دولتی ايرنا / اتنقادات به ماجرای ديدار سيد محمد خاتمی و ژاک شيراک رئيس جمهور فرانسه / بيانيه سعد آباد .
۶- http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=113171156
۷- http://news.gooya.com/politics/archives/2009/10/094711.php
۸- آفتاب نيوز , ۱۷ مهر ۱۳۸۸
۹- مستدرک الوسائل، ج ۹، ص ، ح / ۱۰۲۸۲/ منبع شماره ۱
۱۰- منبع شماره ۱
۱۱- وافی، ج ۴، ص ۲۳۹ / منبع شماره ۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016