دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانان اعتراضات خود را در روز ۱۶ آذر در ميدان ولی‌عصرآغاز کردند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، چند هزار نفر از جونان و مردم تهران اعتراضات خود را از ميدان ولی عصر به سوی چها راه دانشجو با شعار مرگ بر خامنه ای آغاز کردند.

بيش از چهار هزار نفر از مردم تهران حرکت اعتراضی خودر از ميدان ولی عصر آغاز کردند. جوانان با سر دادن شعارهايی مانند ؛ خامنه ای قاتله ولايتش باطله/ مرگ بر خامنه ای و مرگ بر ديکتاتور به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند. حوالی چهار راه دانشجو نيروهای سرکوبگر به تظاهرات مردم با باتون يورش بردند و مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند. در حال حاضر جوانان در دسته های مختلف در حال سر دادن شعار هستند. اعتراضات در حال گسترش به نقاط ديگر تهران می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر نيروهای سرکوبگر اقدام به بستن مغازهای خيابان انقلااب نمودند .عليرغم اينکه مغازه داران مجبور به بستن مغازه های خود شدند ولی حاضر به ترک محل نيستند و در کنار مغازه های خود هستند .همچنين تعداد زيادی از مردم در خيابان انقلاب حضور دارند. نيروهای سرکوبگر ولی فقيه به مردم اجازه ايستادن نمی دهند و مردم را مجبور به حرکت می کنند.

از تردد مردم و بخصوص جوان از مقابل دانشگاه و يا در خيابانهای اطراف آن ممانعت می کنند و در موارد متعددی جوانان را متوقف می کنند و کارت شناسائی آنها را کنترل می کنند و تلفنهای همراه آنها را چک می کنند و در مواردی اقدام به ضبط تلفنهای همراه آنها می کنند.

کيوسکهای تلفن در اطراف دانشگاه را با پلاستيکهای مشکی پوشانده شده و اجازه استفاده از آنها را به مردم نمی دهند.ورود و خروج دانشجويان به دادنشگاه تهران بشدت کنترل می شود و علاوه بر عوامل حراست نيروهای لباس شخصی کارتها را کنترل می کنند.

نيروهای سرکوبگر ولی فقيه در اطراف دانشگاه مستقر هستند و تمامی خيابانهای منتهی به دانشگاه را در کنترل خود دارند.آنها همچنين بصورت گسترده در نقاط مرکزی حضور دارند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
۱۶ آذر ۱۳۸۸ برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016