چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حزب سبزهای آلمان: انتخابات تازه در ايران اجتناب‌ناپذير است، دويچه وله

کلاوديا روت، رييس حزب سبزهای آلمان، از سوی اين حزب بيانيه‌ای به مناسبت تظاهرات روز ۱۶ آذر در ايران منتشر کرد. اين بيانيه حقانيت دولت احمدی‌نژاد را زير پرسش برده و به سرکوب تظاهرات اعتراضی در ايران شديدا انتقاد کرده است.

در اين بيانيه آمده است: «اعتراض‌ها در ايران نشان می‌دهند که بحرانی که از طريق کودتا و تقلب انتخاباتی احمدی‌نژاد ايجاد شد، تا چه اندازه سخت و پايدار است. احمدی‌نژاد رييس جمهوری قانونی ايران نيست. خشونتی که با آن او و پشتيبانان‌اش در دستگاه دولتی اپوزيسيون ايران را سرکوب می‌کنند، نشان می‌دهد که آنان در موضع تدافعی هستند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بيانيه می‌افزايد: «ما رويه‌ی نيروهای امنيتی را به‌شدت محکوم می‌کنيم. آرامش گورستانی‌ای که بايد با اين سرکوب‌ها تحميل شود، برقرار نخواهد شد. احمدی‌نژاد با سرکوب گسترده‌ی داخلی و يک سياست خارجی ماجراجويانه و غيرمسئولانه نيز نمی‌تواند درباره‌ی فقدان حقانيت سياسی خود فريبکاری کند. تظاهرکنندگان مسالمت‌جو را نمی‌توان متوقف کرد و انتخاباتی تازه برای رياست جمهوری اجتناب‌ناپذير است. اين نخستين گام برای تحقق مطالبات اکثريت ايرانيان است. انسان‌ها در ايران خواهان حق تعيين سرنوشت، رعايت و تامين حقوق بشر و نيز حقوق و آزادی‌های بنيادين دمکراتيک هستند».

حزب سبزهای آلمان در پايان بيانيه، خواستار آزادی همه‌ی زندانيان سياسی و پايان دادن به پيگرد مخالفان رژيم شده و رفع فوری و بی‌قيد و شرط ممنوعيت خروج پرستو فروهر را جزيی از اين خواست‌ها دانسته است.

همبستگی با تظاهرکنندگان

همچنين يورگن تريتين، رييس فراکسيون حزب سبزها در مجلس آلمان، و کرستين مولر، سخنگوی روابط خارجی اين حزب، در يک اطلاعيه‌ی مطبوعاتی ديگر، درباره‌ی تازه‌ترين تظاهرات اعتراضی در ايران موضعگيری کرده‌اند.

در اين اطلاعيه‌ی مطبوعاتی آمده است: «دانشجويان تظاهرکننده در تهران شايسته‌ی همبستگی ما هستند. ما کاربرد چندين باره‌ی خشونت پليس و نيروهای شبه‌نظامی عليه تظاهرکنندگان بی‌دفاع را محکوم می‌کنيم. ستايش‌بر‌انگيز است که تظاهرات جامعه‌ی مدنی ايران به‌رغم خشونت، بازداشت و شکنجه‌های انسان‌ستيزانه، عليه تقلب انتخاباتی ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ و پيگردهای رژيم فروکش نمی‌کند».

در پايان اين اطلاعيه‌ی مطبوعاتی می‌خوانيم: «تظاهرکنندگان دليرانه در برابر فروغلتيدن ايران به يک ديکتاتوری نظامی مقاومت می‌کنند. رژيم ايران هرگونه حقانيتی را از دست داده و زمان انتخابات تازه مدت‌هاست فرارسيده است»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016