جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی در دانمارک: جهان مديون ايران است! ايران سهم بارزی در کاهش دامنه بربريت و جهل دارد، ايسنا

* احمدی‌نژاد جلوه‌ تمام‌نمای يک ايرانی آگاه، پرشعور و پرشور است!

اسفنديار رحيم مشايی پنج‌شنبه شب در جمع برخی ايرانيان مقيم دانمارک و کشورهای حوزه اسکانديناوی گفت: ديدار هموطنان عزيز در اين بخش از جهان يک فرصت مغتنم و بسيار شايسته است. ايرانيان با آگاهی از مسووليت خطير خود به عنوان يک ايرانی و يا علاقه‌مند به ايران که همواره در تعامل با مردم دنيا برای توسعه دوستی‌ها و محبت‌ها و پايه‌گذاری روابط سالم و شرافتمدانه بودند، امروز فعاليت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا به دانمارک، رييس دفتر رييس‌جمهور در ادامه افزود: می‌خواهم شما را به مسووليت خطير و بزرگ تاريخی‌تان توجه بدهم. تحولات جهان بسيار سريع است و اتفاقات با دامنه گسترده يکی پس از ديگری در حال شکل‌گيری است و امکان تحقق فضايی روشن و شايسته برای ملت ايران اکنون فراهم‌تر از چند صد سال گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: ماهيت انقلاب اسلامی نپذيرفتن شرايطی بود که موجب توقف جامعه ايران وعدم رشد و بالندگی فرزندان ايرانی بود. برای پايه‌گذاری شرايط بهتر و بالاتر برای مردم ايران، انقلاب اتفاق افتاد. اکنون با توجه به سی سال از گذشت از انقلاب می‌بينيد که راه ما برای دستيابی به قله‌های بلند افتخار از هر زمان ديگری روشن‌تر وشفاف‌تر است. شما مردم ايران می‌توانيد صدای ايران را رساتر و زيباتر ببينيد. جامعه ايرانی امروز بيش از هر زمان ديگری فرصت دارد به افق‌های بالاتر بينديشد و با اعتماد به نفس و باور به داشته‌های تاريخی خود گام‌های محکم‌تری برای دستيابی به آينده برتر بردارد.

مشايی گفت: امروز ايران بسيار مستحکم‌تر است و ريشه عميق درخاک خدايی دارد. ايران امروز طلبکار جامعه جهانی است . جهان مديون ايران است؛ چرا که ايران از مهم‌ترين پايه‌گذاران جامعه‌ بشری بوده است و مدنيت در ايران شکل گرفته و ايران سهم بارز و برجسته‌ای در کاهش دامنه بربريت و جهل و تباهی در تاريخ دارد. با ظهور اسلام ايرانيان به عنوان يک ملت غيرعرب در نشر اسلام گوی سبقت را از عرب‌ها ربودند و سهم ايرانيان در پايه‌گذاری تمدن اسلامی بی‌نظير است.

وی افزود: اين حق تاريخی ايران است که يک تکليف بزرگ بر دوش نسل‌های امروز نهاده است. امروز ايران با حق و استقامت وعزت و آزادی در دنيا شناخته می‌شود و کافی است طنين دروغ‌پردازی‌های بلندگوها کنار برود و مردم از نزديک با سيمای زيبای ايران آشنا شوند.

مشايی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: ما يک سرزمين غنی و ثروتمند هستيم و منابع ما نه گاز و نه نفت که فرهنگ ايرانی است. امروز به مدد حضور فرزند شجاع ، باهوش و زيرک يعنی آقای احمدی‌نژاد امکان فريفتن او وجود ندارد. احمدی‌نژاد جلوه‌ی تمام نمای يک ايرانی آگاه، پرشعور و پرشور است که در برابر سياست‌های جهانی ايستاده تا همگان بدانند راه پيشرفت ايران قابل ترک کردن نيست.

مشايی گفت: ما با دنيا سر ستيز نداريم . همدلی همه اقشار ملت ايران به ويژه نخبگان در بخش‌های مختلف فرصتی فراهم کرده که اگر اينها در کنار هم قرار گيرند دستاوردهای بزرگی خواهيم داشت.

وی در پايان گفت: ما برنامه‌های وسيعی برای توسعه همکاری‌ها با همه ايرانيان در جهان داريم و انشاءالله شاهد رونق بيشتر اين سياست خواهيم بود و تاسيس خانه ايران درکشورهای مختلف يکی از اين سياست‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016