یکشنبه 6 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: تهران هم‌اکنون آرام است، کسی هم کشته نشده!

خبرگزاری فارس: جمعی از افراد فريب خورده و اراذل و اوباش حامی موسوی و خاتمی در پی فراخوان رسانه های اجنبی با به آتش کشيدن اموال عمومی، بانک و خودروهای شخصی و خانه های مردم، ايراد خسارت به برخی وزارتخانه ها حرمت روز عاشورای حسينی و مراسم عزا را شکسته و جشن عاشورا برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، رسانه های صهيونيستی، انگليسی و بيگانه از مدت ها قبل برای ايجاد بلوا و آشوب جريان در عاشورای حسينی فراخوان داده بودند ولی باز هم عليرغم حضور مردم عزادار در دسته های سينه زنی نتوانستند کاری از پيش ببرند و مردم پس از خواندن نماز ظهر عاشورا به پاکسازی آنها از سطح خيابان اقدام کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعدادی از طرفداران موسوی و خاتمی قبل از ظهر عاشورا و با جدا کردن صف خود از ميليون ها عزادار ايرانی، با برگزاری تجمع های غيرقانونی در برخی خيابان های تهران که هيچ شباهتی با عزاداری اباعبدالله الحسين نداشت، به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه پرداختند که از همان موقع عزاداران حسينی به مقابله با آنها پرداختند که فرار آشوبگران را در پی داشت. ولی پاسخ عزاداران به افراد فريب خورده پس از نماز ظهر عاشورا ابعاد گسترده تری پيدا کرد.
برخی افراد فريب خورده و آشوبگر در خودروهای خود بسان مراسم عروسی بوق می زدند. برخی نيز در تجمع ها هلهله و شادمانی می کردند.
اراذل و اوباش با سوء استفاده از حضور مردم در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسين دست به آشوب و خسارت به اموال مردم (موتور سيکلت، خانه، سطل های زباله،خودروی شخصی مردم) زدند. افراد فريب خورده شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر می دادند، ولی با حضور مردم در صحنه پا به فرار گذاشته و متواری شدند.
اين افراد در روز عاشورا به جای عزاداری با طرح شعارهای انحرافی عليه نظام جمهوری اسلامی، ارکان نظام و مطابق خواست دشمن و رسانه های غربی به جشن پرداختند.
رسانه های وابسته به صهيونيسم با بزرگنمايی آشوب در برخی خيابان ها و دميدن در صحنه اغتشاش ادعا کردند اين حوادث چند کشته داشته است.
يک منبع انتظامی اعلام کرد علی‌رغم دروغ‌پردازی‌ رسانه‌های بيگانه، تا اين لحظه هيچ‌گونه گزارشی مبنی بر کشته شدن افرادی در اغتشاش امروز گزارش نشده است.
اين منبع انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌های خارجی از جمله العربيه مبنی بر کشته شدن چندين نفر در اغتشاشات امروز را تکذيب کرد.
وی افزود: تا اين لحظه گزارشی مبنی بر کشته شدن فرد يا افرادی به دست پليس نرسيده است در حوادث امروز چندين نفر از نيروهای پليس و اغتشاش‌گران مجروح شده‌اند.
عزاداران حسينی با پايان مراسم از هيئت ها و دسته جات عزادار برای برخورد با اهانت کنندگان به حضرت سيدالشهدا و روز عاشورا به صورت دسته های خودجوش به سمت برخی خيابانهای مرکزی تهران حرکت کردند. با اين حال نيروی انتظامی مراقب بود تا از بروز درگيری مردم با اراذل و اوباش و افراد فريب خورده جلوگيری کند.
حضور مردم به حدی بود که تجمع آشوبگران با گذشت دقايقی از نماز ظهر عاشورا به دچار اضمحلال شد. رسانه های اجنبی گفته بودند که می خواهند به جای عاشورای سرخ حسينی عاشورای سبز در ايران راه بياندازند.
در حال حاضر شرايط آرامی در تهران حاکم است و مردم نيز اغتشاش‌گران را متفرق کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016