چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: تعدادی از آشوبگران مجازی در پروژه "فتنه عميق" توسط سپاه دستگير شدند

خبرگزاری فارس: تعدادی از مديران اصلی "فتنه عميق" در فضای سايبر از سوی تيم رصد سايبری سپاه شناسايی و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار "سرويس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، تعدادی از مديران اصلی "فتنه عميق " در فضای سايبر از سوی تيم رصد سايبری سپاه شناسايی و دستگير شدند.
راه‌اندازی و مديريت سايت‌های ضد امنيت کشور، ترويج و اشاعه اخبار دروغ و اکاذيب، تحريک احساسات کاربران با نشر اکاذيب و اخبار دروغين مبنی بر کشته شدن مردم، اهانت به رئيس جمهور و بسيج از طريق قرار دادن اخبار و مطالب توهين آميز بخشی از جرايم مديران اين پايگاه‌های اينترنتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* "حسن و علی.ب "

نام: علی و حسن.ب محل تولد: مشهد تحصيلات: دانشجوی اخراجی دانشگاه امير کبير، ليسانس متالوژی محل سکونت: تهران، مشهد

فعاليت‌های مجرمانه: راه‌اندازی و مديريت سايت‌های ضد امنيت کشور، ترويج و اشاعه اخبار دروغ و اکاذيب، تحريک احساسات کاربران با نشر اکاذيب و اخبار دروغين مبنی بر کشته شدن مردم، اهانت به رئيس جمهور و بسيج از طريق قرار دادن اخبار و مطالب توهين آميز در سايت، تغيير اخبار و نظرات مردم بنا به سليقه و تفکر خود، اطلاع رسانی در مورد مراکز تجمع اغتشاشگران و شعارهايی که بايد سر بدهند، ايجاد فيلتر شکن برای ورود به ساير سايت‌های فيلتر شده، برنامه ريزی هدفمند در تهيه ۸۴ دامين با پسوندهای مختلف و حمايت و پشتيبانی فنی و مالی آنها، دعوت به تجمعات غيرقانونی و ايجاد اغتشاش و آشوب. از جمله بخش‌هايی از جرايم "حسن و علی.ب " است که در فضای اينترنت فعاليت گسترده‌ای داشته و مديريت بزرگترين مجموعه از سايت‌های "م.م " در اينترنت را برعهده داشته‌اند.
متهمان "علی و حسن.ب " به ترتيب مديريت دو سايت انتخاباتی را بر عهده داشته‌اند. اين دو بردار که در زمينه رايانه مشغول به فعاليت می‌باشند به همراه تعداد ديگری از افراد توسط مرکز بررسی جرائم سازمان يافته انقلاب اسلامی به اتهام اقدام عليه امنيت کشور از طريق تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومی شناسايی و دستگير شده و سايت‌های آنان از دسترس خارج گرديده است.
متهمان "حسن و علی.ب " با نشر اکاذيب و سوء استفاده از احساسات مردم باعث ايجاد تنش و نا آرامی در جامعه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زير اشاره نمود:

* "ديشب در مشهد فرياد الله اکبر با صدای گلوله پيوند خورد....(چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۳۸۸ ساعت ۱۰ و ۱۷ دقيقه و ۹ ثانيه) "

* "اينجا قائمشهر همه خوابيدن نيروی انتظامی شهر رو زير نظر داره موبايل بعضی‌ها کنترل می‌شه. به بن بست رسيديم طبق خبرها ديشب يه دختر شيرازی در بابل هم به شهدای سبز پوش پيوست (چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه۱۳۸۸ ساعت ۱ و ۶ دقيقه و ۳۱ ثانيه) "

* " آمار اصلی انتخابات و نامه ارسالی وزير کشور به مقام عظمای ولايت: حضور مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بنا بر ابراز نگرانی جنابعالی مبنی بر نتيجه انتخابات..... جهت اطلاع نتيجه واقعی آرا اخذ شده را به عرض می‌رساند: مجموع آرا اخذ شده ۴۲۰۲۶۰۷۸ ميرحسين موسوی خامنه۱۹۰۷۵۶۲۳ مهدی کروبی۱۳۳۸۷۱۰۴ محمود احمدی نژاد۵۶۹۸۴۱۷ محسن رضايی ميرقايد۳۷۵۴۲۱۸ آرا باطله۳۸۷۱۶ امضا: از طرف صادق محصولی(فرج الله کاظمی نژاد)(تصوير نامه رو سرچ کنين پيدا ميشه ) (سه شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۸ ساعت ۲۳ و ۵۱ دقيقه و ۵۰ ثانيه) "

***

* "اميد.ل "
سن: ۲۲ محل تولد: کانادا تحصيلات: فارغ التحصيل مهندسی کامپيوتر با گرايش نرم افزار محل سکونت: تهران

ارسال ايميل‌های انبوه به منظور دعوت به تجمعات غيرقانونی (ارسال ۳۰هزار پيام اينترنتی برای تجمع در ميدان بهارستان)، تشويش و تخريب اذهان عمومی با زير سوال بردن انتخابات و القاء شبهه در آن، تشکيل و رهبری جنبش وبلاگی (که علنا به حمايت از آشوبها پرداخته است)، دستکاری نمودارهای آماری مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور جهت تمسخر دولت نهم، تراکت‌های تبليغاتی تخريبی و توهينی در مورد دولت نهم، ارسال ايميل‌های انبوه و تاکيد بر تقلب در انتخابات از جمله بخش‌هايی از جرايم "اميد.ل " است.
متهم که دارای يک شرکت رايانه‌ای است در اظهارات خود به دريافت مبالغی از مسئولين ستاد "م.م " جهت ايجاد انجام فعاليت‌های مجرمانه اعتراف نموده است نامبرده با صدور حکم قضايی دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است.

***

* "عليرضا.ع"
سن: ۳۴ محل تولد: تهران وضعيت تاهل: متاهل تحصيلات: دانشجوی رشته مکانيک دانشگاه تهران

متهم "عليرضا.ع " با فراخوان برای تجمع غيرقانونی در مقابل مجلس شورای اسلامی، ارسال و انتشار ايميل‌های حاوی بيانيه و اطلاعيه تحريک آميز، محتويات اينترنتی توهين آميز نسبت به اسلام و رهبری، تشکيل جنبش وبلاگی سبز، کاريکاتورهای تخريبی عليه دولت، کاريکاتورها و مطالب تمسخر آميز در مورد رياست جمهوری، نامه جعلی منتسب به فرماندهی نيروی زمينی سپاه، تکنيک‌های تبليغاتی ياد شده را در سايت مذکور پياده کرده است متهم "عليرضا.ع " با صدور به حکم قضايی در محل کار خود دستگير و به بازداشتگاه منتقل شد.

***

* "امير.ا "
سن: ۳۲ محل تولد: تهران تحصيلات: کارشناسی برق قدرت محل سکونت: تهران

اجرای طرح خاموشی سبز در ۲۷،۲۶و ۲۸ مرداد، ارائه راهکارهای مقابله با اقدامات دولت در خصوص طرح خاموشی سبز، ديکتاتور خواندن ملت و دولت ايران، تبليغ طرح خاموشی سبز، ارائه اطلاعاتی در خصوص وضعيت و نحوه کارکرد شبکه برقی کشور به جهت ايجاد خاموشی، ارسال اطلاعات مربوط به انرژی توليد شده نيروگاه‌های کشور برای طرح ريزی در خصوص طرح خاموشی سبز، پرداخت ۲۰۰ دلار به سايت بالاترين برای درج لوگوی خاموشی سبز در بالای صفحه سايت، سازمان بندی و طراحی تيم ها و افراد مورد نياز جهت تبليغ و ارسال طرح به تعداد زيادی ايميل برای جذب نيرو، ارائه نکات در خصوص عدم شناسايی توسط نيروهای امنيتی به ديگر سوژه‌ ها از جمله جرائم امير. ا است.
متهم "امير.ا " در روز انتخابات در ترکيه بوده و پس از انتخابات عازم ايران می‌شود. بعد از چند روز با شدت گرفتن اغتشاشات متهم با ديدن يک آگهی در سايت بالاترين، در زمينه اعتراض به انتخابات از طريق افزايش مصرف برق، آنرا تکميل و تبديل به طرح قطع شبکه برق راس ساعت ۹ شب مورخ ۳۰ تير(همزمان با قيام ۳۰ تير) می‌کند و جزئيات آن را از طريق ايميل به سايت‌ها و افراد مختلف ارسال می‌کند. وقتی طرح پيشنهادی تاثيری در شبکه برق به وجود نمی‌آورد متهم با پرينت پيک مصرف برق و بررسی آن نواقص طرحش را رفع و آن را تبديل به شبکه خاموشی سبز می‌کند سپس از طريق شخصی به نام "خ.ب " در سايت بالاترين شروع به تبليغ طرحش می‌کند و با برقراری ارتباط اينترنتی با افراد علاقه‌مند اقدام به سازماندهی گروهی به نام هسته فنی خاموشی سبز می‌کند.
اين هسته متشکل از ۱۰ نفر بوده که هر کدام وظيفه خاص خود را به عهده داشته‌اند. بر اساس اين طرح، متهم به عنوان مسئول هسته فنی خاموشی سبز، پيشنهاد داده بود که در روزهای۲۷،۲۶ و ۲۸ مرداد با اجرای طرحی موجب افزايش ناگهانی مصرف برق در سراسر کشور شوند که نتيجه آن ايجاد اختلال در سيستم توزيع شبکه برق کشور گرديد.
بر اساس اين طرح که موارد آزمايشی آن در کشور اجرا شد به دليل نواسانات برقی به وجود آمده، شمار زيادی از دستگاه‌های برقی شهروندان آسيب ديد متهم همچنين در ايميل‌های ديگرش به طراحان سايت khsabz.org از آنها می‌خواهد تا عکس ميرحسين موسوی را از لوگوی وبلاگ حذف کنند. چراکه به زعم خودش مشکل اصلی آنها نظام است و برای مخالفت با نظام و اجرای طرح، کمک همه مخالفان نياز است. تا بتوانند حرکت منسجمی را برای سيستم مديريت شهری دولتی در جهت ايجاد نارضايتی مردمی به وجود آورند.
نامبرده بر اساس حکم قضايی توسط نيروهای مرکز بررسی جرائم سازمان يافته در تاريخ ۱۷/۵/۸۸ دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است
شايان ذکر است که با توجه به اينکه روند رسيدگی به پرونده های ساير متهمين هنوز تکميل نشده است، اطلاعات تکميلی به مرور زمان در اين بخش وارد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016