جمعه 9 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم مشايی: برای اوباما نگران هستيم، دولت ايران خود را در برابر تمام ايرانيان دنيا مسوول می‌داند، ايسنا

اسفنديار رحيم مشايی گفت: دولت جمهوری اسلامی ايران همواره خود را در برابر ايرانيان مقيم خارج در هر نقطه از دنيا مسوول می‌داند و به همين خاطر پيگيری و رفع مشکلات اين گروه از هموطنان، از اولويت‌های دولت آقای احمدی نژاد است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم مشايی جانشين رئيس جمهور در شورای عالی ايرانيان خارج از کشور، پنجشنبه شب در همايش ايرانيان مقيم بلاروس در "مينسک" با اعلام اين مطلب گفت: ملت ايران پرچمدار صلح است؛ پس هيچگاه نمی‌تواند به دنبال جنگ و بحران باشد؛ چرا که هيچ نيازی برای جستجوی بحران ندارد و مهربانی در ايرانيان ريشه تاريخی دارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: امروز برای اثبات ايران به هيچ تلاشی نياز نداريم بلکه تنها بايد بکوشيم ظرفيتها و زيبايی‌های آن را به دنيا نشان دهيم.

مشايی گفت: افتخار ايرانيان اين است که در تمام تاريخ، سرزمين انديشه‌های بلند خدايی بوده است. به همين خاطر ايران مظهر خدا، عشق و انسان است و پيام ايران هميشه عدالت و پاکی بوده است.

رئيس دفتر رئيس جمهور تصريح کرد: ايران در نخستين دوره شکل گيری تاريخ، بنيانگزار تمدن بشری بوده است و در دوره دوم تاريخ هم پايه گزار تمدن و فرهنگ اسلامی است. چرا که سهم ايران در پايه گزاری فرهنگ اصيل و مترقی اسلامی به طور قطع از همه کشورهای عربی بيشتر بوده و اين برای ما افتخار بزرگی است.

رئيس نهاد رياست جمهوری افزود: تاريخ نشان داد سرزمين ما همواره فراز و نشيب های بسياری داشته چرا که هميشه چشم طمع به ايران وجود داشته است. بنابراين ملت ايران از ۳۰ سال قبل که تصميم گرفت به کسی باج ندهد و بايستد مورد غضب قرار گرفت.

وی در بخش ديگر از سخنانش خاطر نشان کرد: ما به سياست بين الملل همواره احترام گذاشته‌ايم اما سياستی که به راستی بين المللی باشد.

رحيم مشايی تصريح کرد: ملت ايران هيچگاه به دنبال مناقشه و نزاع نيست چرا که زيبا‌رويان هيچ وقت جدال نمی‌کنند. اما اگر خطری سرزمين‌مان را تهديد کند با خون خود از کشور، وطن و دين خود دفاع می کنيم.

رئيس دفتر رئيس جمهور در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: همين‌که امروز آمريکايی‌ها به عراق و افغانستان آمده‌اند اما چنين جراتی درباره ايران ندارند به خاطر اين است که می دانند ملت ايران پای تمام اصول، عقايد و وطن شان ايستاده اند.

رحيم مشايی گفت: امروز آمريکايی‌ها برای خروج از باتلاق‌های خود ساخته‌شان در عراق و افغانستان محتاج ايران هستند و دنيا نيز اين حقيقت را درک کرده است.

وی در پاسخ به سخنان اخير اوباما که مدعی شده آمريکا ايران را منزوی کرده است و رهبران ايران بايد تاوان مذاکره نکردن را بپردازند تصريح کرد: امروز در ايران هيچ کس جرات ندارد از مسير درخشان محقق شده در فناوری‌های هسته‌يی کنار بکشد. با اين حال ما نگران اوباما هستيم که در تغيير سياست‌هايش موفق نشود. او با چند قول اساسی داده که ساده‌ترينش حل مشکلاتش با ايران است؛ ضمن اينکه مطمئنيم نمی‌تواند بقيه مسائلش راهم حل کند.

رئيس دفتر رئيس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ايران گوهرشناس است و قدرت تجزيه و تحليل عميق در تمام مسايل را دارد، پس هيچکس نمی‌تواند سر ملت ايران کلاه بگذارد.

وی در ادامه سخنانش ياد آور شد: يکی از مشکلات دولت آقای احمدی نژاد حل برخی توهم‌های ساخته و پرداخته توسط رسانه‌های مخالف نظام برای ايرانيان مقيم خارج بوده که خوشبختانه به دنبال سفرهای آقای احمدی نژاد و ساير مسوولان و دولت مردان ، بخش قابل توجهی از اين مسايل حل شده است.

رحيم مشايی با بيان اينکه در سال های گذشته به خاطر برخی کم توجهی ها وکج سليقه گيها نسبت به ايرانيان مقيم خارج، فرصت‌های زيادی را از دست داده‌ايم ابراز اميدواری کرد اهداف مهم و بزرگ دولت و شورای عالی ايرانيان مقيم خارج از کشور با انسجام شکل گرفته و توجهات ويژه به صورت عميق و گسترده محقق شود.

جانشين رئيس جمهور در شورای عالی ايرانيان خارج از کشور گفت: ما به ايرانيان مقيم خارج بدهکار بوديم به همين خاطر توجه جدی به آنها در دستور کار دولت آقای احمدی نژاد قرار دارد. به همين خاطر برگزاری همايش‌های خارج از کشور ظرفيت‌های بسيارعظيمی برای کشورورفع مشکلات هموطنان ايجاد کرده است؛ ضمن اينکه تمامی هموطنان مقيم خارج از کشور بايد بدانند که دولت جمهوری اسلامی ايران همواره خود را در برابر تمام ايرانيان در هر کجای دنيا مسوول می داند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016