دوشنبه 17 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران با اشاره به گزارش حادثه کوی‌دانشگاه: اجازه نداده‌ايم هيچکدام از دستگاه‌های امنيتی وارد دانشگاه شوند، ايلنا

ـ شورای تامين استان مصر به عدم ورود عوامل بيرون از دانشگاه به آن محيط است مگر اينکه رسما مسوولان دانشگاه چنين چيزی را بخواهند که اين اتفاق نيفتاد
ـ درگيری‌ها در ۲۵ تا ۳۰ درصد نقاط تهران آسيب وارد کرد


ايلنا:استاندار تهران با اشاره به گزارش حادثه کوی د انشگاه گفت:اجازه نداديم هيچکدام از دستگاه‌های امنيتی وارد دانشگاه شوند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مرتضی تمدن که در يک نشست خبری شرکت کرده بود در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های شورای تامين استان تهران برای حفظ امنيت آن با اشاره به اينکه مسووليت اين شورا بالا بردن ضريب امنيت است، اظهار داشت: مسووليت اين شورا متناسب با شرايط مسووليت وزارت کشور، شورای امنيت کشور و شورای تامين استان پيوستگی زيادی وجود دارد و برخی شرايط ماموريت‌ها را تغيير می‌دهد و به طور مثال مسووليت شورای تامين استان برخی مواقع در زمينه مسائل اجتماعی و هنگامی ديگر در زمينه مناقشات سياسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تمدن با تاکيد بر اينکه هر شهروند بايد در استان به راحتی احساس امنيت کند و دغدغه و نگرانی نداشته باشد تصريح کرد: مساله امنيت اجتماعی برای شورای تامين اولويت دارد و اگر منازعه‌ای پيش آيد در اولويت بعدی است و اعلام می‌کنم که استان تهران در زمره استان‌هايی است که با وجود کسرت مسائل اجتماعی، سياسی و اقتصادی که می‌توان نام آن را ايران را کوچک گذاشت، دارای امنيت مناسب است اما در عين حال هدفگذاری ما در اين زمينه بيشتر است و بايد ضريب امنيت را افزايش دهيم که برنامه‌هايی نيز در اين زمينه داريم.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: امسال بيشتر درگير مسائلی بوديم که دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها ايجاد کردند که اين امر وقت طلايی ما را گرفت ولی در پايان سال به يمن حضور مردم در روز ۲۲ بهمن و بصيرت آنها مشکلی نداشته و عمده کارها برخلاف کسانی که می‌خواهند شرايط را ناآرام نگهدارند، در جهت آرامش‌بخشی در جامعه است.
وی ادامه داد: با توجه به تعطيلات نوروزی شورای تامين استان به دست آمدن آرامش خاطر را در دستور کار خود قرار داده و از طريق گشت، بازرسی و ايست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر کار خود را انجام می‌دهيم تا مردم امنيت خاطر داشته باشند و چه بسا از مشارکت مردم و نيروهای بسيج برای امنيت عمومی در محلات استفاده می‌کنيم که در اين خصوص بين ناجا و بسيج توافق صورت گرفته است و روزهای بدون حاشيه‌ای را خواهيم داشت.
تمدن با اشاره به چهارشنبه آخر سال و بيان اينکه کار ما در اين مورد توصيه و آموزش است تصريح کرد:اين روز مانند ساير روزهاست و هيچ دليلی ندارد که کسانی با کارهای خطرناک که زيبايی ندارد آن را تبديل به روزی غيرعادی کرده و ايام تعطيلات را خراب کنند لذا با پيشگيری مسائل چهارشنبه آخر سال را حل می‌کنيم و جز اين دغدغه‌ای را برای آن نداريم.
استاندار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد ستاد دلجويی از آسيب‌ديدگان بازداشتگاه کهريزک با اشاره به اينکه نظر رهبری در دلجويی از آسيب‌ديدگان آن مسائل بود، يادآور شد: ستادی در استانداری به کمک نهادهای ذيربط مانند وزارت بهداشت، بنياد شهيد، حلال احمر و... تشکيل شد و به تعدادی از افرادی که از سوی فتنه‌گران مشکلاتی به آنها وارد شده بود و به آنها دسترسی پيدا کرده بوديم سرکشی شد که مجموع آنها ۳۵۰ مورد بود و بالغ بر ۳۰۰ نفر هم خودشان مراجعه کردند که در مجموع و با احتساب به موارد متفرقه که از طريق ارسال نامه و... که ارتباط برقرار کرده بودند به حدود هزار نفر کمک شد و به تعدادی از کسانی که پول درمان نداشتند و يا کسانی که شغل خود را از دست داده بودند و نيز شمار افرادی که وسايل منزل يا مغازه‌شان را از دست داده بودند خسارت پرداخت شد.
استاندار تهران تصريح کرد: شيشه منازل مردمی که شکسته شده بود يا مغازه آنها آسيب ديده بود را براساس ضوابط شناسايی کرده و به مراکز ذيربط معرفی می‌کنيم که بر اساس مراجعه آنها به فرمانداری اقدامات لازم صورت گيرد.
استاندار تهران ادامه داد: درگيری‌ها در ۲۵ تا ۳۰ درصد نقاط تهران آسيب وارد کرد و مکانيزم اين کار را از طريق رسانه‌ها اعلام خواهيم کرد.
تمدن همچنين در پاسخ به سوال ديگری درباره مجزا شدن معاونت امنيتی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در تعداد معدودی از استان‌های کشور براساس نظر وزارت کشور، معاونت سياسی و امنيتی تفکيک شد که از جمله آنها استان تهران بود و به زودی مانند گذشته معاونت سياسی اجتماعی و امنيتی جدا خواهند شد و معاونت امنيتی استان تهران به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، درباره نتايج تحقيقات از حادثه حمله به کوی تهران که وی از سوی وزير کشور مامور رسيدگی به آن شده بود اظهار داشت: شورای تامين استان اين گزارش را در اواخر آبان‌ماه نهايی کرد و به دبيرخانه شورای امنيت کشور فرستاد که در آنجا نيز به جريان افتاد.
وی ادامه داد: در گزارش ما سه جزء علل درگيری در کوی، عوامل موثر در آن و نهايتا پيشنهاد برای حفظ فضاهای علمی و دانشگاهی ارائه داديم تا بررسی شود که چگونه عوامل غيرمجاز به محيط‌های دانشگاهی نروند که فکر می‌کنم در راستای اين گزارش اقداماتی شد و اگر کسانی تعلل داشتند مورد پيگيری قرار گرفت و اراده دولت به پيگيری اين مساله تا آخر آن و مصون ماندن ساحت دانشگاه از عوامل غيرمسوول است که رهبری و رئيس‌جمهور هم به اين مساله اهتمام داشتند و ما نيز در اين راستا حرکت می‌کنيم.
تمدن با اشاره به حوادث مربوط به دانشگاه پس از حمله به کوی در ماه‌های اخير، گفت: در تجمعات و وقايعی که توسط يک اقليت در دانشگاه‌ها ايجاد شد و تحصن و درگيری صورت گرفت اجازه نداديم هيچکدام از دستگاه‌های حافظ نظم و امنيت وارد دانشگاه شوند بلکه توسط عوامل ذيربط در داخل دانشگاه کارها انجام شد ولی مسووليت بيرون درب دانشگاه به عهده ما بود و اگر کسی نقض اين مساله را می‌داند ما آماده پيگيری هستيم البته اکثريت دانشگاهيان سالم هستند و همواره شاهد همراهی آنها با جريان اصيل انقلاب بوديم.
وی افزود: شورای تامين استان مصر به عدم ورود عوامل بيرون از دانشگاه به آن محيط است مگر اينکه رسما مسوولان دانشگاه چنين چيزی را بخواهند که اين اتفاق نيفتاد و اگر کسانی در بيرون از آن محيط بخواهند به بهانه دانشگاه ترافيک ايجاد کنند به عهده ما بود که در اين زمينه هم مشکل زيادی ايجاد نشد.
استاندار تهران در پاسخ به سوال ديگری درباره سفرهای استانی هيات دولت به استان تهران گفت: کارگروه سفر سوم تشکيل شده و منتظريم تا زمان آن اعلام شود و به طور ضمنی در زمينه مسائل فرهنگی پيشنهاد هزار ميليارد بودجه کرده‌ايم که به کارهای نرم‌افزاری پرداخته شود و هيات دولت هم احتمالا با اين پيشنهاد موافقت خواهد کرد.
وی افزود: در دور اول سفرهای استانی هزار و ۳۴ پروژه معادل ۹۳.۵ درصد رشد و در سفر دور دوم هزار و ۲۰۳ پروژه تصويب شد که پروژه‌های سفر دوم بعد از انتخابات آغاز شد و تاکنون به ۳۸.۵ درصد پيشرفت فيزيکی رسيده است.
تمدن با بيان اينکه سال آينده پيگيری مطالبات سفر دوم آغاز می‌شود به ذکر برخی طرح‌های اجرا شده پرداخت و گفت: اتصال تهران به فرودگاه امام و شهر جديد پرند، اتصال بزرگراه شهيد همت به کرج، ايجاد چهار نقطه تفرجگاهی که سه نقطه آن شناسايی شده است از جمله برنامه‌های عمرانی در استان تهران است.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بازسازی کلاس‌های فرسوده در شهر تهران گفت: ۲۲ هزار کلاس در اين شهر مقاوم‌سازی، نوسازی يا ايجاد می‌شوند که نزديک به ۱۶۰۰ ميليارد تومان بودجه نياز دارد و در اين راستا هر سال از منابع استانداری، شهرداری و خيرين استفاده می‌کنيم.
استاندار تهران در پايان گفت: همچنين مطالعات ايجاد بزرگترين کمربندی کشور يعنی کردان-دماوند تمام شده که تمام مناطق جنوبی تهران را طی می‌کند و بالغ بر ۱۳۸ کيلومتر طول دارد. همچنين مطالعات متروی تهران به سمت شهرهای اقماری رو به اتمام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016