یکشنبه 8 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خندان، عضو هيئت دبيران کانون نويسندگان ايران، با وجود سپردن وثيقه همچنان دو ماه است که در بازداشت بسر می برد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،رضا خندان (مهابادی) فعال کودک ، نويسنده و عضو هيئت دبيران کانون نويسندگان ايران ۲ ماه است که عليرغم قرار دادن وثيقه ولی بازجويان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند و همچنان در بازداشت بسر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای رضا خندان فعال کودک،نويسنده و عضو هيئت دبيران کانون نويسندگان ايران می باشد. بيش از ۲ هفته پيش به خانواده او اطلاع داده شد که با سپردن وثيقه ۳۰ ميليون تومانی می تواند آزاد شود . خانواده آقای خندان وثيقه را تامين و آنرا سپردن ولی با بهانه های مختلف از آن زمان تاکنون از آزادی او خوداری می کنند.
آقای رضا خندان مهابادی روز ۷ بهمن ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات هنگامی که از منزل خواهرش خارج می شد دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.او بيش از ۱ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين بسر برد و در طی اين مدت تحت بازجوئی و فشارهای روحی شديد قرار داشت که اتهامات نسبت داده شده را بپذيرد.آقای رضا خندان بيش از ۲ هفته پيش به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد و از آن زمان تاکنون عليرغم سپردن وثيقه در بلاتکليفی بسر می برد.ادامه بازداشت غير قانونی او بدستور بازجوی وزارت اطلاعات می باشد.
لازم به ياد آوری آقارضا خندان و خانم مريم ضياء از تشکيل دهندگان ان. جی . او جمعيت تلاش برای جهان شايسته کودکان می باشند.و هر دوی آنها به خاطر فعاليتهای اجتماعی برای کودکان کار و خيابانی دستگير شده اند.
فعالی حقوق بشر و دمکراسی در ايران، يورش به فعالين کودک،دستگيری و انتقال آنها به بند ۲۰۹ و ادامه بازداشت آنها عليرغم قرار دادن وثيقه را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به اعمال خودسرانه اين رژيم در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016