چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: با زنانی که سگ به همراه دارند نيز برخورد می شود، فارس

خبرگزاری فارس: سردار احمدی مقدم در گزارش خود از مفاسد اجتماعی به نمايندگان گفته است که ما برای برخورد با افراد بد حجاب، برخوردی فرهنگی و مقرراتی با نيروهای آموزش‌ديده خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام سيد‌سلمان ذاکر نماينده مردم اروميه و عضو کميسيون قضايی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه غيرعلنی صبح امروز مجلس و ارائه گزارشی از سوی فرمانده ناجا به نمايندگان درباره مفاسد اجتماعی گفت: در اين جلسه سردار احمدی مقدم گزارشی از وضعيت اجتماعی کشور را ارائه و ماموريت‌ها و محدوديت‌هايی که نيروی انتظامی با آنها مواجه است را بيان کرد.
وی افزود: احمدی‌مقدم مهمترين خواسته خود را همکاری مجلس و دولت در راستای کمک به نيروی انتظامی در مقابله با مفاسد اجتماعی و باند‌های فساد عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون قضايی مجلس ادامه داد: فرمانده ناجا همچنين گفت که در صورت همکاری دولت و مجلس و به ميدان آمدن رسانه‌های جمعی از ادامه تهاجمات فرهنگی جلوگيری شده و امنيت روحی و روانی بين مردم پديد خواهد آمد.
ذاکر با بيان اينکه رئيس پليس کشور از دستگاه قضايی هم درخواست کمک در زمينه مبارزه با مفاسد اجتماعی کرد، گفت: احمدی‌مقدم با اشاره به اينکه اهداف دشمن در راستای استحاله فرهنگی بسيار جدی بوده و در اين بعد هم تاکنون اقداماتی انجام گرفته، از دستگاه قضايی خواست که در اين زمينه نيروی انتظامی را کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: فرمانده ناجا استفاده از ماهواره را يکی از مصاديق بارز تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت که جلساتی اخيرا با رهبر معظم انقلاب داشتيم که ايشان هم از عملکرد ناجا به خاطر اقدامات جدی و اصلاحاتی که در جامعه انجام داده، تقدير کرده‌اند.
نماينده مردم اروميه در مجلس خاطر نشان کرد: احمدی‌مقدم همچنين با اشاره به حمايت‌های جدی مجمع روحانيون مجلس از اقدامات فرهنگی و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن عنوان کرد که در حال حاضر نياز به بسيج عمومی متشکل از دولت، مجلس و مردم برای مقابله با مفاسد اجتماعی است.
ذاکر با اشاره به بخش ديگری از گزارش فرمانده ناجا از مفاسد اجتماعی گفت: در اين گزارش عنوان شده بود که سخنان وزير کشور درباره مبارزه با فساد جامعه و ايجاد اشتغال بسيار تأثير‌گذار بوده است البته ماهواره به عنوان تهديدی جدی برای خانواده‌ها می‌باشد به نحوی که در خانواده‌های متدينين نيز امروز ماهواره وجود دارد.
وی تصريح کرد: احمدی‌مقدم در ادامه ارائه گزارش خود از مبارزه با مفاسد اجتماعی گفت که ما مأمور نيستيم که در خيابان‌ها صرفا برخوردی با افراد بد حجاب داشته باشيم چرا که با برخورد با اين گونه افراد و بازتاب اجتماعی و اثرات منفی آن، هدف ما محقق نمی‌شود از اين رو با بد‌حجابی به وسيله استفاده از نيروهای آموزش‌ديده برخوردی فرهنگی و مقرراتی خواهيم داشت.
عضو کميسيون قضايی مجلس ادامه داد: فرمانده ناجا همچنين با اشاره به استفاده برخی افراد جامعه از مظاهر بداخلاقی و غيردينی در ملاء عام عنوان کرد که در کنار برخی خانم‌ها اخيرا سگ‌های مشاهده می‌شود که اقدام اين در شئون اسلامی جايی ندارد لذا ما از اين امر نيز با استفاده از نيروهای آموزش ديده برخوردی فرهنگی و مقرراتی خواهيم کرد.
پيش از اين رييس فراکسيون روحانيون مجلس از معذوريت های ناجا برای مبارزه با بدحجابی و برخی مفاسد اجتماعی خبر داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016