سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان به اعتصاب غذا و تجمع معلمان در روز ۱۲ ارديبهشت، شهرزاد نيوز

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ايران با صدور بيانيه‌ای اعلام کرد که اعضای اين شورا از روز ۱۲ تا ۱۸ ارديبهشت در اعتراض به "احکام غير قانونی اعدام و حبس" اعتصاب غذا خواهند کرد. اين شورا از معلمان سراسر کشور خواست تا در روز ۱۲ ارديبهشت، روز معلم در ايران، به اين اعتصاب بپيوندند.

شهرزادنيوز: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان با صدور بيانيه‌ای اعلام کرد که اعضای اين شورا از روز ۱۲ تا ۱۸ ارديبهشت در اعتراض به "احکام غير قانونی اعدام و حبس" اعتصاب غذا خواهند کرد. اين شورا از معلمان سراسر کشور خواست تا در روز ۱۲ ارديبهشت، روز معلم در ايران، به اين اعتصاب بپيوندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيانيه ضمن توضيح وضعيت حاکم بر آموزش و پرورش و تضييق حقوق معلمان، از مسئولان خواسته است به اين خواست‌ها رسيدگی کنند:

۱- خط قرمز هر صنفی نقض حرمت، شأن و منزلت افراد آن است. لذا خواسته اوليه فرهنگيان کشور آزادی سريع وبی قيد وشرط همه‌ی فرهنگيان در بند و صدور منع تعقيب قضايی ولغو کليه‌ی احکام اداری و قضايی صادره برای فرهنگيان منتقد است، تحقق اين امر ضمن تلطيف فضا و کاستن از تنش‌ها نشان از درايت و حسن نيت مسؤولان امر و رويکردی انسانی در حوزه آموزش وپرورش دارد.

۲- رفع فضای امنيتی از مدارس و ادارات آموزش وپرورش، تأمين امنيت شغلی فرهنگيان و پرهيز از مخبر پروری در فضای مقدس کلاس و مدرسه و اجتناب از پرونده سازی برای فرهنگيان منتقد.

۳- اصلاح نگاه مسؤولان و تصميم گيران کلان کشور به آموزش وپرورش به عنوان يک نهاد زير بنايی نه مصرفی.
۴- عدم تخصيص درآمدهای ملی نفت و گاز به هزينه‌های جاری وصرف آن در امور زيربنايی مانند آموزش وپرورش وبهداشت.
۵- پرهيز از هر گونه رفتار جناحی و خطی و سياست بازی در تأليف کتب درسی و معيار قراردادن نظر همکاران متخصص.
۶- فراهم آوردن امکانات لازم و در حد استاندارد در مدارس دولتی به منظور جلوگيری از تنزل جايگاه وافت تحصيلی مدارس دولتی مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی.

۷- رفع تبعيض درون و برون سازمانی در خصوص دارندگان مدارک تحصيلی فوق ليسانس و دکترا در آموزش وپرورش

لازم به ذکر است که روز شنبه ۴ ارديبهشت، سه تن ديگر از فعالان صنفی معلمان که به اداره‌ی اطلاعات همدان فراخوانده شده بودند، پس از بازجويی دستگير شدند.

از سوی ديگر معلمانی که مدت‌هاست به دليل فعاليت‌های صنفی در زندان به سر می‌برند، بلاتکليف‌اند. از جمله رسول بداقی، عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران که در شهريور ماه سال گذشته دستگير شده، اعلام کرده است روزهای ۱۱ و ۱۲ ارديبهشت اعتصاب غذا خواهد کرد.

روز ۱۲ ارديبهشت علاوه بر اعتصاب غذا، معلمان در سراسر کشور تجمعاتی نيز برپا خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016