چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به دنبال سرقت مجسمه های شهری؛ مجسمه شريعتی و "مادر و فرزند" هم ربوده شد، کلمه

به دنبال اين سرقت‌ها، طرح شکايتی را به مقامات قضايی خواهيم داشت تا اين ماجرا را پيگيری کنند.


کلمه: به دنبال سرقت سريالی مجسمه‌های شهری، علاوه بر سرقت ۶ مجسمه قبلی، دو مجسمه «شريعتی» و «مادر و فرزند» هم از پارک شريعتی و شهرک قدس ربوده شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته خبری مبنی بر سرقت ۶ مجسمه «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان،‌ «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا، صنيع‌ خاتم واقع در پارک ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددی و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علی قهاری روی خروجی فارس قرار گرفت که اکنون بايد دو مجسمه «شريعتی» در پارک شريعتی اثر حميد شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهيمی واقع در شهرک غرب را نيز به اين آمار اضافه کنيم.

موسوی رئيس اداره حجم سازمان زيباسازی شهرداری تهران با اعلام خبر سرقت دو مجسمه ديگر به خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: به دنبال اين سرقت‌ها، طرح شکايتی را به مقامات قضايی خواهيم داشت تا اين ماجرا را پيگيری کنند.

وی همچنين محافظت از اموال عمومی را وظيفه مسؤولين هر منطقه دانست وگفت: محافظت از اين مجسمه‌ها به عهده مسؤولان هر منطقه و پليس پارک،‌ نگهبانان و پيمانکارانی است که محافظت از اين اموال را بر عهده دارند.

وی افزود: سازمان زيباسازی شهرداری تهران پس از آن که مجسمه‌ای ساخته و آماده نصب می‌شود، آن را به مسؤولان همان منطقه تحويل می‌دهد و محافظت از اين آثار بر عهده مسؤولان آن منطقه است.

موسوی در پاسخ به اين سؤال که آيا می‌توان به جای متريال برنز که امکان بيشتری برای سرقت دارد، ‌متريال‌های ديگر از جمله سنگ را جايگزين آن‌ها کنيم، توضيح داد: مجسمه‌ها از زمان طراحی تا زمان اجرا هر کدام شرايط خاص خود را دارند در نتيجه هر طرحی را با يک متريال مشخص می‌توان اجرا کرد، بسياری از مجسمه‌ها از جنس آهن، سنگ، فايبرگلاس يا برنز ساخته می‌شوند، بنابراين نمی‌توانيم خودمان را محدود به يک جنس خاص کنيم يا متريال برنز را حذف کنيم چرا که در اين صورت کارگاه‌های ريخته‌گری برنز و هنرمندانی که تنها با جنس برنز کار می‌کنند نيز حذف خواهند شد.

وی افزود: هنرمندان مختلف با متريال مختلف کار می‌کنند و تعداد هنرمندانی که با سنگ و يا ساير متريال‌ها در ايران کار کنند بسيار اندک است در حالی که اغلب مجسمه‌سازان می‌توانند با برنز کار کنند.

سرقت سريالی مجسمه‌های شهری به گفته مسئولين در ايام نوروز ۸۹ اتفاق افتاده و تاکنون خبر سرقت ۸ مجسمه در نقاط مختلف شهر تهران منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016