پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه مشارکت: بازگشت محسن ميردامادی به زندان، به جرم برگزاری مراسم جشن عروسی فرزندش، عملی بی سابقه است، نوروز

نوروز: جبهه مشارکت ايران اسلامی در اطلاعيه با اعتراض شديد نسبت به فراخواندن دبيرکل اين حزب به زندان آن را عملی بی سابقه دانسته است که فردی بخاطر برگزاری مراسم عروسی فرزندنش به زندان فراخوانده شود.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
بازگرداندن دوباره جناب آقای دکتر محسن ميردامادی دبير کل جبهه مشارکت ايران اسلامی به زندان باعث تاسف عميق همه کسانی شد که عدالت و آزادی را جستجو می کنند.
اين اقدام منفعلانه که به دليل جرم غير قابل بخشش برگزاری مراسم جشن عروسی فرزند ايشان صورت گرفته است در تاريخ حيات بشر و در پرونده عملکرد دادگستريهای جهان بی سابقه و منحصر به فرد باقی خواهد ماند.
اما از منظر تحليل وقايع کشور، اين کار نيروهای امنيتی-نظامی را بايد به مثابه اعلام رسمی شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع هر صدای منتقد به ويژه اصلاح طلبان سرافراز تلقی کرد.
اين اقدام نابخردانه نشانه تعميق و فراگيری اصلاحات در قالب جنبش سبزو هراس مخالفان سرکوبگر آن از اين جنبش مردمی است.
اما برای همه دلدادگان امام و انقلاب اسلامی بسيار تلخ است که در ماه امام ومردم، ماه دفاع از حقوق شهروندی و عزت ايران، ماه مبارزه با استبداد و اقتدارگرايی شاهد آن باشند که عده ای با مصادره نهادهای قانونی و با سوء استفاده از قوه قهريه به خود اجازه می دهند تا تمام دستاوردهای عظيم ملت را بر باد دهند و عملا تبليغات سوء عليه جمهوری اسلامی را اثبات کنند و با اين رفتارهای عجيب و باور نکردنی به آرمانهای مقدس انقلاب جفا روا دارند.
تاسف آنجا است که بخشی ازنيروهای نظامی و امنيتی با سلطه بر بخشی از قوه قضاييه نه فقط استقلال اين قوه را مخدوش کرده اند بلکه به حيثيت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ضربات جبران ناپذيری وارد می کنند.
ما مصرانه از رييس محترم قوه قضاييه می خواهيم حد اقل به حيثيت صنفی اين قوه حساسيت داشته باشند و نسبت به اين دخالتهای غير قانونی واکنش نشان دهند و اجازه ندهند آبروی کارکنان شريف دادگستری ملعبه دست کسانی قرار گيرد که برای جبران شکست خود حاضرند همه چيز و همه کس را فدا کنند.
اما پيام دستگيری مجدد دبير کل جبهه مشارکت ايران اسلامی برای مردم عزيز ما جز اين نيست که اصلاحات و جنبش سبز زنده است و توانمند تر از قبل به پيش می رود.

جبهه مشارکت ايران اسلامی
پنجم خردادماه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016