سه شنبه 25 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلترينگ طيف گسترده ای از وبلاگهای فارسی توسط بخش های امنيتی مخابرات، جرس

جـــرس: به گزارش فعالان اينترنتی در ايران، طی دو روز گذشته، تعداد زيادی از وبلاگ های ادبی فارسی، از سوی مخابرات مورد فيلتر و سانسور قرار گرفتند.

گزارش واصله به جرس خاطرنشان می کند "مخابرات جمهوری اسلامی که مسئول مانيتورينگ و کنترل اينترنت در کشور است، در هفته اخير تمامی وبلاگهايی که فضا و دامين خود را از سرويس بلاگ وردپرس گرفته بودند به طور دسته جمعه فيلتر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش خاطرنشان می کند "در اين سانسور و فيلترينگ دسته جمعی، که در چند سال اخير بی سابقه است دسترسی کاربران ايرانی به برخی از وبلاگ های ادبی پر مخاطب مسدود شده است و از جمله اين وبلاگ ها می توان به وبلاگ دمادم، خواب بزرگ، مينيمال های من، فيلدوست، زن سان و بسياری وبلاگ های ديگر که در چند روز اخير از دسترس مخاطبان ايرانی خارج شده اند اشاره کرد.

پيش از اين صفحه اصلی وردپرس پارسی و پس از آن وردپرس انگليسی در ايران مسدود شده بود.

اين برای نخستين بار است که حکومت ايران دست به سانسور گسترده و اين چنين در فضای مجازی و وبلاگ های ادبی می زند.

سامانه خبری آفتاب نيوز، ديروز گزارش داده بود که "تمامی وبلاگ ‌های ميزبانی شده در سرويس وردپرس،‌ از ظهر يکشنبه ۲۳ خرداد ماه در داخل ايران بدون توجه به محتوای آن‌ها فيلتر شده‌اند. "

اين گزارش تصريح کرده بود "مسدود شدن وبلاگ‌های وردپرس اشتباه نبوده و بر اساس تصميم کميته تعيين مصاديق جرايم اينترنتی (کميته فيلترينگ) انجام شده است."

ورد‌پرس يکی از ميزبانان وبلاگ‌ نويسان ايرانی است که به علت داشتن امکانات صوتی و تصويری به صورت رايگان و با کيفيتی مناسب نياز کاربران را به راحتی برآورده می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016