جمعه 28 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ حجت‌الاسلام احمد منتظری به نامه همدردی حجت‌الاسلام محسن کديور، سايت دفتر آيت‌الله منتظری

پاسخ حجةالاسلام احمد منتظری:

بسمه تعالی

حضرت حجةالاسلام و المسلمين آقای دکتر کديور زيد عزه العالی

پس از عرض سلام و آرزوی سلامتی و موفقيت جنابعالی از ابراز لطف و همدردی نسبت به فجايع اخير و تخريب و پلمب دفتر مرحوم آيت الله العظمی منتظری از شما برادر ارجمند تشکر مینمايم؛ و اين اظهار محبت از شخصيتی مثل جنابعالی که از شاگردان مبرّز آن استاد بزرگوار بوديد انتظار میرفت. چنانچه ياری مظلومان و دشمنی ظالمان از صفات بارز آن عزيز راحل بود.

آن مرحوم که از بنيانگذاران و دوستان واقعی نظام جمهوری اسلامی محسوب میشد همواره در اصلاح آن تاکيد میفرمود و به آن اميد داشت. دوستان واقعی نظام کسانی هستند که عيوب آن را مطرح کنند و در صدد اصلاح آن باشند نه اينکه با دروغ و فريب نقايص را بپوشانند و چه بسا خود را نيز اغفال نمايند و تا لحظه انفجار از خواب غفلت بيدار نشوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از زشتيهای رايج، همين اوباشگريهای نيروهای لباس شخصی است که متاسفانه در حکومت دينی و به نام دين انجام میشود.

آن مرحوم در سخنرانيها و نوشتههای خود همواره اين اعمال ناشايست را محکوم مینمود ولی با کمال تاسف انتقادهای مشفقانهی او را ضربه به نظام ناميدند و بجای اصلاح خود آينه شفاف راستگويش را شکستند.

سالهای زيادی از عمر شريفش را به جرم خيرخواهی در حصر نمودند و شاگردان و دوستان و مقلدينش را از فيض وجودش محروم نمودند. اميد است خدواند کريم از الطاف بی کران خود، ملت شريف ايران و ساير حق جويان عالم را بيش از پيش بهره مند بفرمايد.

و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

قم - احمد منتظری
۲۷ خرداد ۱۳۸۹


نامه همدردی حجةالاسلام محسن کديور:

إنّا لله و إنّا اليه راجعون

حضرت حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ احمد منتظری

پس از سلام و تحيت، خبر حمله مأموران لباس شخصی به دفتر شيخنا الاستاد مرحوم مغفور آيت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی عليه)، تخريب اسباب و اموال بدون کمترين ممانعت نيروی انتظامی، و پلمب دفتر معظم له توسط مأمورين وزارت اطلاعات با حکم دادگاه غيرقانونی ويژه روحانيت باعث تأسف شديد شد. اينکه نظام جمهوری اسلامی در کمتر از شش ماه از رحلت پرعزت فقيه متأله اقدام به بستن دفتر وی می کند، نشان از ضعف مفرط حکومت از يک سو و زنده بودن راه و ياد آن مرجع مجاهد از سوی ديگر دارد. الَّذِينَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا عَلَی الْآخِرَةِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَیَبْغُونَهَا عِوَجًا أُولَـٰئِکَ فِی ضَلَالٍ بَعِيدٍ (ابراهيم /۳)

در تاريخ ايران اين همه اجحاف و ظلم به علمای دين و فقيهان نزيه سابقه ندارد. محمدرضا شاه پهلوی عليرغم همه کينه اش نسبت به اسلام و علما هرگز جرأت نکرد به دفتر مراجع اينگونه سبعانه حمله برد، اقدام به تخريب بيت علما کند، يا دفتر ايشان را پلمب کند. اکنون معنای عميق سخن ميرزای نائينی در تنبيه الامه بيشتر آشکار می شود که خطرناکترين نوع استبداد، استبداد دينی است.بيشک چنين اقدام شنيعی که هتک حرمت مرجعيت و فقاهت است جز با اذن ويژه جناب آقای خامنه ای امکان وقوع ندارد و ايشان در اين فاجعه مولمه مسئوليت مطلقه دارند.

ولايت جائر با غارت و تخريب و يورش مغول وار به دفتر استاد و دفتر مرجع مبارز آيت الله العظمی صانعی و حمله و تخريب خودروی حجت الاسلام و المسلمين کروبی بر سيئات اعمال خود افزود و خود را در پيشگاه خلق و خالق رو سياه تر کرد. اينکه حراميان بی خرد ولايت پيشه دومين روز ماه رجب – ماه حرام – را برای هجوم خود به بيوت مرجعيت انتخاب کرده اند خبر از استيصال آنها دارد.

اما ظالمان بيخبرند که با پلمب دفتر و انسداد بيت، راه منتظری مسدود نمی شود. چرا که راه منتظری همان راه عدالت جوئی و حق طلبی و آزادگی است. يرِيدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف /۸). منتظری نماينده رشيد اسلام سياسی رحمانی در زمانه ما بود. او با شفاف ترين وجه ممکن به ملت ايران اعلام کرد که اين حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی. اعلم فقيهان قم کارشناسانه فرمود اين ولايت فقيه نيست، ولايت نظاميان است. طبيعی است که ولايت جائر و پاسداران استبداد دينی از مرده منتظری هم همانند زنده اش بهراسند. راه منتظری يادآور رحمت نبوی، عدالت علوی و آزادگی حسينی است. منتظری عيار آزادگی و مسلمانی در زمانه ماست. دفتر منتظری قلوب ملت وفادار ايران است، و قلوب شهروندان از ولايت جائران بيرون است.

جنبش سبز ملت ايران امروز بياری خدا در آغاز دومين سال تولدش شکوفاتر از گذشته در راهی که رهبر معنويش ترسيم کرده به پيش می رود: پرفايده ترين و کم هزينه ترين شيوه امر بمعروف و نهی از منکر. معترضان مسالمت جو دم بدم بر جمعيتشان افزوده می شود و ارباب قدرت به سرعت با ريزش نيرو مواجه اند. با توجه به ادبار فراوان فقيهان ساکت و مراجع ميانه رو نسبت به حکومت جور، پلمب دفتر استاد و تخريب بيت و دفتر آيت الله صانعی برای زهرچشم گرفتن از مراجع و فقها بود که اگر از ولی امر انتقاد کنيد و اگر از معترضان حمايت نمائيد با شما آن می رود که با نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی و آيت الله صانعی و دفتر آيت الله منتظری رفت. پس بهراسيد و بترسيد و دندان به جگر بگيريد و دم برنياوريد.

اکنون نوبت با مراجع عظام و علمای اعلام است که با تأسی به شيوه آيت الله العظمی منتظری که همان سنت حسنه اهل بيت پيامبر (ص) است به ائمه جائر مسلمين نصيحت کنند و از منکر نهی نمايند والا شرارِ امت بر جامعه بيش از اين مسلط می شود و ادعيه مستجاب نمی شود و نقمت نازل می گردد. مماشات با اقبح منکرات که همانا استبداد و ظلم است خسارات جبران ناپذيری در پی دارد.

خدا را سپاس می گويم که بيت رفيع مرجعيت نشان دادند که به وصايای آن فقيد سعيد موبه مو عمل کردند و يقينا روح والد ماجدشان را شاد کردند. تصميمات و مواضع بيت آيت الله العظمی منتظری در اين شش ماهه فراق به صلابت دوران حضور معظم له بوده است. دل قوی داريد که نصر خدا نزديک است. وَسَیَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ (شعرا/۲۲۷)

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته.
محسن کديور
۲۴ خرداد ۱۳۸۹- دوم رجب ۱۴۳۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016