جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، وزير ارشاد: فيلم‌سازان پيشرفت‌ها را نشان دهند، در دولت احمدی‌نژاد آسيب‌های اجتماعی کم‌تر و وضعيت بهتر است، مهر

ساری - خبرگزاری مهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تاسف در خصوص متهم کردن دولت به کم توجهی در فرهنگ حجاب و عفاف گفت: در اين رابطه آمار بيانگر همه چيز است و بايد در اين راستا به آمار و ارقام توجه کنيم چرا که در دولت احمدی نژاد براساس تحقيقات انجام شده آسيب های اجتماعی کمتر و وضعيت بهتر است.

به گزارش خبرنگار مهر در نکاء، سيد محمد حسينی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در سالن فرمانداری نکا اظهار داشت: نگاه دولت دهم به عنوان دولت مکتبی به مقوله فرهنگ بسيار عميق و با برنامه بوده که در تمام مسائل فرهنگی نمود يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه دولت در دور سوم سفرهای استانی خود با مردم ۱۲ استان کشور ديدار کرده است، خاطرنشان کرد: در اين سفرها کار فرهنگی وجود ندارد که ناديده گرفته شود و دولت به تمام زوايای فرهنگ در اين سفرها توجه داشته است.

حسينی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن بيان داشت: از نظر فرهنگی سينما تاثيرگذارترين رسانه است که بايد فيلمسازان ما در اين راستا فعال شوند.

وزير فرهنگ و ارشاد افزود: سينمای کنونی ما در گفتمان عشق مثلثی و فرهنگ غرب محاصره شده است و بايد از اين محتوا خارج شود و سوژه های مناسب به تصوير کشيده شود.

حسينی ادامه داد: متاسفانه حتی يک درصد از پيشرفتهای فعلی جامعه در مقايسه با گذشته به تصوير کشانده نشده است و در قالب فيلم متبلور نشده است که فيلم سازان ما بايد در اين راستا فعال شوند.

وی همچنين با اشاره به مقوله قرآن و مسائل دينی در ارشاد گفت: با هماهنگی های لازم شورای توسعه قرآنی زير نظر شورای انقلاب فرهنگی در حال فعاليت است و ما در دولت دهم جايگاه قرآن را سطح قائم مقامی رسانده ايم.

تاسيس ۱۰ هزار مدرسه قرآن در آموزش و پرورش

حسينی همچنين از تاسيس ۱۰ هزار مدرسه قرآن در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بحث فرهنگی بحث اساسی جامعه است که مشکلات جوامع در ناديده گرفتن اين اصل مهم است.

رئيس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به هدفمند کردن يارانه ها يادآور شد: هدفمند کردن يارانه ها از جمله اموراتی است که شورای فرهنگ عمومی در آن دخيل است و بايد فرهنگ سازی مناسب در اين راستا صورت گيرد.

انتقاد از متهم کردن دولت به کم توجهی در فرهنگ حجاب و عفاف

حسينی با اظهار تاسف در خصوص متهم کردن دولت به کم توجهی در فرهنگ حجاب و عفاف گفت: در اين رابطه آمار بيانگر همه ادعاهاست و بايد در اين راستا به آمار و ارقام توجه کنيم چرا که در دولت احمدی نژاد براساس تحقيقات انجام شده آسيب های اجتماعی کمتر و وضعيت بهتر است.

احداث ۵۰۰ خانه فرهنگ ديجيتال در کشور

وی همچنين از احداث ۵۰۰ خانه فرهنگ ديجيتال در کشور تا پايان سال خبر داد و افزود: با توجه به حرکات مختلف دشمنان در راستای فضای ديجيتالی برای جوانان ما نيز بايد از همين مقوله وارد شويم و جوانان را با فرهنگ اصيل ايران اسلامی وارد تفريحات شاد کنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بيان داشت: همه دستگاه ها از اعتبارات سه درصد سهم فرهنگ در مسائل فرهنگی، ورزشی و سلامت استفاده کنند و در حد توان خود حتی برای کارکنان در اين راستا هزينه کنند.

حسينی افزود: با توجه به اينکه ۲۲ برنامه قرآنی برای سال جاری از ساخت فيلم و مسائل فرهنگی ديگر تعريف شده است ادارات بايد سهم نيم درصد خود را به امر قرآنی اختصاص دهند تا در اين راستا دچار خسران نشويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016