شنبه 9 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاثیر منفی تحریم ها بر صادرات بنزین از ونزوئلا به ایران، دیپلماسی ایرانی

اعمال تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت، امریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش بر روابط تهران – کاراکاس نیز اثر گذاشته است. تحلیلگران می‌گویند، این تحریم‌ها می‌تواند بر صادرات بنزین از ونزوئلا به ایران تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش رویترز، بنا به گزارش‌های منتشر شده میزان صادرات بنزین از ونزوئلا به ایران در ماه ژوئن بسیار کمتر از آن چیزی بوده که انتظار می‌رفته که دلیل آن نیز اعمال تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه‌های هسته‌ای بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از شرکت‌های فعال ونزوئلایی در زمینه صادرات نفت و بنزین در این باره گفت: «ما بر اساس توافقات انجام شده که از ابتدای ماه نوامبر میان هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا با رئیس جمهوری ایران اتخاذ شد، روزانه 20 هزار بشکه بنزین به جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کنیم. ایران انتظار دارد که طی ماه‌های آینده برای خنثی کردن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر این میزان افزوده شود ولی به نظر می‌رسد ونزوئلا به دلیل تحریم‌های ایران قصد ندارد این حجم را بیش از این افزایش دهد.»

شرکت نفتی پترولیون دی ونزوئلا که یک شرکت فعال دولتی در صنعت نفت است، اعلام کرده است که از اواخر سال گذشته میلادی تا کنون مجبور شده برخی قرارهای خود با ایران بر سر صادرات بنزین را متوقف کند.

یکی از مقامات ارشد ونزوئلایی که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با رویترز گفت: «ونزوئلا از توانایی لازم برای عمل به تعهدات خود برخوردار نیست. ایران اگر به دنبال افزایش واردات بنزین برای مصارف داخلی‌اش است باید نیاز خود را از کشورهای دیگر تامین کند چرا که هیچ کس حاضر نیست به طور مستقیم به ایران بنزین بفروشد.»

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که خود مجبور شده در ماه‌های ژانویه تا می نزدیک به 56 هزار بشکه نفت وارد کند و به همین دلیل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بنزین ایران باشد.

این در حالی است که شرکت پترولیون دی ونزوئلا در یکی از مراکز تولید خود به دلیل مشکلات ناشی از کمبود برق مجبور شده تولیدات خود را کاهش دهد.

در همین حال برخی شرکت‌های ونزوئلایی به دلیل این که با شرکت‌های امریکایی روابط تنگاتنگ اقتصادی دارند، در فروش بنزین به ایران با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016