چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفتار توهين‌آميز پرسنل بهداری زندان اوين با اعتصاب کنندگان، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
پرسنل بهداری و مسئولان زندان اوين با اعتصاب کنندگانی که در اثر ضعف جسمانی به بهداری منتقل شده‌اند، رفتار نامناسب و توهين آميزی دارند.

پرسنل بهداری زندان اوين، صبح روز جاری، به جای درمان زندانيان سياسی اعتصاب کننده در سلول‌های انفرادی که به بهداری زندان منتقل شده‌اند، به پرخاشگری و توهين به آن‌ها ‌پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، در حالی که تعدادی از اعتصاب کنندگان که نام آن‌ها مشخص نيست، روز جاری به بهداری زندان اوين منتقل شده بودند، پرسنل و پرستاران بهداری، فرياد می‌زدند که: «شما يک مشت منافقيد»، «کشور را به هم ريخته‌ايد و حالا زندان را به هم ريخته‌ايد» و برخوردهای نامناسب و توهين آميزی با زندانيان داشتند.

اين در حالی است که طی ساليان گذشته، عدم رسيدگی مناسب پزشکی به زندانيان در زندان‌های ايران فجايع بسياری را به بار آورده است، که از نمونه‌ها‌ی آن مرگ اکبر محمدی و اميدرضا ميرصيافی را

می‌توان نام برد.

امروز دهمين روز از اعتصاب غذای ۱۷ زندانی بند ۳۵۰ زندان اوين است که به سلول‌های انفرادی منتفل شده و در اعتراض به برخورهای بد مسئولان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

عبدالله مومنی، فعال دانشجويی، بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار، جعفراقدامی فعال مدنی، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق و کيوان صميمی ، روزنامه نگار از جمله زندانيانی بودند که روز گذشته در نهمين روز از اعتصاب غذا به بهداری زندان اوين منتقل شدند و پس از دريافت خدمات اوليه پزشکی دوباره به سلول های انفرادی منتقل شدند و به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

پيمان کريمی آزاد نيز ديگر زندانی اعتصاب کننده است که جهت مداوای پزشکی به بيمارستانی خارج از زندان اوين منتقل شده و خبری از وی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016