پنجشنبه 14 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: قطعنامه اخير شورای امنيت برای گوش مالی دادن به ترکيه و برزيل بود، ايلنا

- در دولت نهم و دهم هزينه‌های مصرفی نسبت به کل بودجه کاهش يافته است، اما باز شاهد اسراف هستيم
- در دموکراسی ليبرال تمام حرف‌های سياستمداران در زمان انتخابات با زمان حکومت‌داری متفاوت است و مردم هيچ کاره هستند.


ايلنا : رئيس‌جمهور با اشاره به قطعنامه اخير شورای امنيت ،گفت: اين کار برای گوش مالی دادن به ترکيه و برزيل بود که چرا خواسته‌ايد معادلات جهانی را بر هم زده و به آنها هماهنگی صورت نگرفته است؟
به گزارش خبرنگاراعزامی ايلنا به همدان، محمود احمدی‌نژاد در ديدار با مديران استان همدان با اشاره به گزارش استاندار اين استان گفت: گزارش استاندار نشان‌دهنده همدلی و همراهی مجموعه خادمان اين استان است، چرا که اين همراهی و همدلی نباشد، اين نتايج به دست نمی‌آيد.
رئيس‌جمهور همچنين گزارش استاندار را نشان‌دهنده همت، انگيزه و تلاش مديران استانی دانست و گفت: اينکه قطار پيشرفت استان روی ريلی قرار گرفته که به سرعت به سمت پيشرفت در حرکت است،کاملاً مشهود است.
وی در ادامه سخنان خود با بيان اينکه اگر بخواهيم استان را بسازيم، براساس چه الگويی اين کار را بايد انجام دهيم ،خاطرنشان کرد: آيا به صرف ساخت جاده، کارخانه، ساختمان و آسفالت کردن راه‌ها بايد بسنده کرد.
وی افزود: نظام سلطه چون مسلط شده و دستاوردهايی دارد آن دستاوردهای ظاهری را به‌عنوان حقانيت مسير خود ترويج کرده است در حالی که با اطلاعات دقيقی که به دست آورده‌ايم می‌دانيم قريب به اتفاق الگوی ترويجی نظام سلطه برای ديگر کشورها، برای توسعه فاصله آنها با ساير ملت‌ها و تحکيم پايه‌های نظام سلطه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر از سران کشورهای ليبراليسم سوال کنيم که اوج شکوفايی الگوی شما کجاست، قطعا يکی دو کشور در آسيای شرقی را نام خواهند برد به طور مثال به کشوری که به توليد لوازم صوتی و تصويری می‌پردازد اشاره خواهند کرد؛ جز اينکه يک ملت ۶۰ – ۷۰ ميليونی نفری به کارگر نظام سرمايه داری تبديل شده‌اند ديگر حاصلی ندارد و همه بنيان‌های فرهنگی آنها از هم پاشيده شده است.
وی به درآمد سرانه بسياری از کشورهای اروپايی که ساليانه ۳۰ هزار دلار است اشاره کرد و گفت: اصل ثروت جامعه آنها در دست کمتر دو سه درصد است و مابقی برای اين دو سه درصد کار می‌کنند.
وی ادامه داد: نظام سرمايه داری دروغ است، چرا که اين نظام، نظام سرمايه داران است انسانها نياز به محبت، مهرورزی، کمال، عشق و شکوفايی استعداد‌های الهی دارند و شجاعت و دانش آنها بايد در جايی متجلی شود.
احمدی‌نژاد به طرح اين پرسش که الگوی ما برای ساختن کشور چيست، اظهارداشت: اينکه آنها هر چه نوشته ما آن را ترجمه کرده و در مجلس و دولت تصويب کنيم، کاری از پيش نمی‌رود در برنامه سوم توسعه حدود ۱۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاری شده بود اما اين ميزان در برنامه چهارم به قريب ۹۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاری رسيده است.
با توجه به اينکه سرمايه‌گذاری ۹ برابر شده است. آيا بيکاری هم رفع شده است؟
وی ادامه داد: دراين چرخه نظام سرمايه داری برای جهش سرمايه‌گذاری هرچقدر که خرج کنيد باز هم عقب‌تر می‌رويد، چرا که الگويی که آنها برای برنامه‌ريزی در نظر گرفته‌اند به دنبال اين است که وابستگی ما به آنها بيشتر کند و در يک چرخه بسته‌ای گرفتار کند که هر چقدر کار کنيم باز هم مشکل داشته باشيم.
رئيس‌جمهور الگوی برنامه‌ريزی نظام سرمايه داری را يک الگوی استعماری دانست و ادامه داد: آنها دنيا را به سه دسته کشورهای عقب مانده، در حال توسعه و توسعه يافته تقسيم کرده است و خود را توسعه يافته ناميده است.
وی ادامه داد : در آفريقا کشورهايی وجود دارند که در اين طبقه بندی از آنها به‌عنوان کشورهای عقب مانده ياد می‌شود، اما همين کشورهای به اصطلاح توسعه يافته سالانه ۵۰ ميليارد دلار از معادن آنها خارج می‌کنند.
رئيس‌جمهور با اشاره به قطعنامه اخير شورای امنيت ،گفت: اين کار برای گوش مالی دادن به ترکيه و برزيل بود که چرا خواسته‌ايد معادلات جهانی را بر هم زده و به آنها هماهنگی صورت نگرفته است؟
احمدی نژاد با بيان اينکه تعريف ما از انسان و تعريف کشورهای سرمايه‌داری متفاوت است، گفت: آنها می‌خواهند جهان را براساس نظام سرمايه داری و دموکراسی ليبرال اداره کنند و از نظر آنها بهترين انسان نظام سرمايه داری، انسان‌های حقير شده است. در دموکراسی ليبرال تمام حرف‌های سياستمداران در زمان انتخابات با زمان حکومت‌داری متفاوت است و مردم هيچ کاره هستند. اين که مقامات آنها اعلام می‌کنند مردم ما دسترسی به اطلاعات آزاد داشته و دانستن حق مردم است دروغ بوده و خود اين امر را باور ندارد.
احمدی‌نژاد به بازداشت ملوانان انگليسی در خليج فارس اشاره کرد و گفت: سربازان انگليسی که در آبهای ما دستگير شدند خود نمی‌دانستند که در کجا هستند،برخی از آنها فکر می‌کردند در فلسطين بوده و برخی ديگر هم نمی‌دانستند که در ايران حضوردارند يا در عراق.
وی ادامه داد: در دموکراسی ليبرال مردم بايد در جهل باقی بماند، چرا که در غير اين صورت مردم از آنها اطاعت نخواهند کرد. آنها انسان‌ها به نازلترين سطح برده و دور آنها قفس می‌کشند و هر کاری می‌خواهند انجام دهند و انسان الگوی نظام سلطه بيشتر از اين جايگاهی ندارد.
وی با طرح اين پرسش که آيا ما همين الگو را برای مردمان خودمان می‌خواهيم، ادامه داد: ما در فرهنگ خود به دنبال عزت، ‌عدالت، تکريم و کرامت افراد هستيم و معتقديم بايد کشور را ساخت نه اينکه هر کس زرنگ‌تر بود حق با اوست؛ مسلط بودن که حق نمی‌آورد.
احمدی نژاد با بيان اينکه پنجاه سال در ريلی که آنها برای ما طراحی کرده‌اند حرکت کرده‌ايم و ادامه دادن اين مسير ديگر لازم نيست، خاطرنشان کرد: آنها می‌گويند برای رسيدن به توسعه اقتصادی بايد توسعه سياسی داشته باشيم،زمانی که هم ديدند اين امر جواب نمی‌دهد گفتند مشکل شما فرهنگی است و بايد توسعه فرهنگی داشته باشد.
رئيس‌جمهور افزود: آنها نمی‌خواهند که بنيان خانواده حفظ شود اما می‌گويد بايد يک کنوانسيون رفع تبعيض از زنان تصويب کرد. آنها با اين کار خود می‌خواهند به اهدافشان برسند.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه برای ساختن کشور بايد متکی به استعداد‌های بومی بود، تصريح کرد: کشورهای نظام سرمايه داری نبايد دستور کار توليد روزانه ما را تعيين کنند، اگر ما متکی به نيروهای داخلی باشيم قطعا سرعت پيشرفتمان چند برابر می‌شود.
ر ييس‌جمهور بر تقويت کشاورزی و دامداری در استان همدان تاکيد کرد و گفت: مردم بدون کشاورزی ودامداری می‌ميرند، آيا اين پز است که نمی‌خواهيم دامداران را حتی هم در روستاها نگه داريم؟ ما در چرخه‌هايی می‌گذارند که همواره بايد خرج کنيم به طور مثال در مسائل بهداشتی رابطه را به گونه‌ای چيده‌اند که همواره از آنها دارو يا تجهيزات پزشکی بخريم، اما اگر در فرهنگ خود بررسی کنيم متوجه می‌شويم که تغذيه خود را کنترل کنيم حدود۹۰ درصد بيماری‌ها کم می‌شود.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: اينکه برای برنامه‌ريزی بايد الگوی اسلامی و ايرانی را مد نظر قرار دهيم برای اين است که مشکل ايرانی راه حل‌های ايرانی می‌خواهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر به چرخه کارهای عجله‌ای افتاديم و می‌خواهيم تند تند کارخانه بسازيم، اما نمی‌دانيم در چند سال آينده به دنبال چه کاری هستيم. ما بايد در کارهای خود به الگوی اسلامی ايرانی برسيم تا بتوانيم موفق شويم و همدان هم می‌تواند الگوی اسلامی و ايرانی خود را به سراسر کشور ترويج کند.
وی خطاب به مديران گفت: بايد قدر خدمتگذاری برای مردم ايران را بدانيد،چرا که امروز ايران تاريخ ساز بود و الگوی جهان است در جايی شما فرصت خدمت گذاری يافته ايد که نقطه اميد همه انبياء و صالحان است و حاصل زحمات تمام انبياء جمهوری شده است. ما بايد کارها را برای رضای خدا انجام دهيم و اگر اين کارها را به اين صورت انجام دهيم شکوفا شده و نوع ديدگاهمان عوض خواهد شد.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه مديران بايد با مردم، خدمتگذار و عاشق مردم باشد اظهارداشت: اگر مردم را دوست نداشته باشيد نمی‌توانيد خادم خوبی برای آنها باشيم چرا که خدمت با اکرا، کار را خراب می‌کند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: در دولت نهم و دهم هزينه‌های مصرفی نسبت به کل بودجه کاهش يافته است اما باز شاهد اسراف هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016