چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيوان صميمی در وضعيت نامناسب جسمی: عدم پيگيری ماجرای ضرب و شتم وی در دوران بازداشت، کمپين بين المللی حقوق بشر

در عکس سه تن از زندانيان عقيدتی بهمن احمدی ابويی، کيوان صميمی و مجيدتوکلی ديده می شوند. يک منبع نزديک به خانواده کيوان صميمی به کمپين گفت: « خانواده وی نگرانش هستند. اگرچه قبل از زندان هم آقای صميمی اهل مجاهده با نفس (خودسازی) و رياضت بوده اند اما باز هم ايشان ۶۲ سالشان هست و پس از زندانی شدن هم دچار مشکلاتی اعم از آرتروز گردن و ديسک کمر شده اند. هرچند روحيه ايشان بسيار خوب است. »



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع نزديک به خانواده کيوان صميمی زندانی عقيدتی به کمپين بين المللی حقوق بشردرايران گفت که وی در زندان در وضعيت نامناسب جسمی به سر می برد و پيگيری ها درخصوص افرادی که وی را در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم قرار داده بودند- عليرغم قول دادستان مبنی برپيگيری تخلفات- به جايی نرسيده است. آقای صميمی ۶۲ ساله است و به موجب رای دادگاه تجديد نظر به ۵ سال زندان و ۱۵ سال محروميت از فعاليت های روزنامه نگاری، سياسی واجتماعی محکوم شده است. درواقع می توان گفت با توجه به سن اين زندانی عقيدتی عملا دادگاه او را به صورت مادام العمر از ادامه حرفه خود ممنوع کرده است.

کيوان صميمی، روزنامه نگار و از فعالان ملی مذهبی از سه هفته پيش ( ۴ مردادماه) به همراه ۱۶ تن ديگر از زندانيان سياسی به خاطر اعتراض به برخوردهای نامناسب زندانبانان و ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شد . آنها بعد از آن، دست به اعتصاب غذا زدند. پس از درخواست خانواده ها وبرخی از شخصيت های سياسی به شکستن اعتصاب غذا، ساير زندانيان به جز کيوان صميمی اعتصاب خود را شکستند. اين منبع نزديک به آقای صميمی در گفت و گو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «ما از ايشان هيچ خبری نداريم اما از ساير زندانيان شنيده ايم که ايشان به احترام خواسته سران جنبش سبز اعتصاب غذای خشک خود را شکسته اند اما هنوز در اعتصاب غذای تر به سر می برند يعنی تنها آب و چای می خورند که با آغاز ماه رمضان، آن هم تنها به سحری و افطار محدود شده است. »

پيش از اعتصاب غذای زندانيان، کيوان صميمی روزی ۲ دقيقه فرصت تماس با خانواده را داشته و هر دوشنبه روز ملاقات بوده است اما پس از اعتصاب غذا نه تماس تلفنی برقرار شده و نه طی اين سه هفته اجازه ملاقاتی داده شده است. به گفته اين منبع آگاه، اعضای خانواده آقای صميمی بارها به دادستانی و زندان اوين مراجعه کرده اند اما مسوولان پاسخگو نيستند: «اوايل که کلا اعتصاب غذای وی را تکذيب می کردند اما پس از آنکه خبرها به صورت گسترده منعکس شد گفتند خودشان پيگيری خواهند کرد و تازگی ها دوباره به دوران تکذيب بازگشته اند.»

منبع ياد شده به کمپين گفت: « خانواده وی نگرانش هستند. اگرچه قبل از زندان هم آقای صميمی اهل مجاهده با نفس (خودسازی) و رياضت بوده اند اما باز هم ايشان ۶۲ سالشان هست و پس از زندانی شدن هم دچار مشکلاتی اعم از آرتروز گردن و ديسک کمر شده اند. هرچند روحيه ايشان بسيار خوب است.»

به گفته وی کيوان صميمی در طول دوران زندان دو بار مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته است که دادستان قول برخورد با عاملان را داده بود اما نه تنها توبيخی صورت نگرفت که اخيرا هم حين بردن وی به بهداری زندان با او بدرفتاری شده است. اين منبع نزديک به خانواده گفت: «خانواده آقای صميمی به دليل قطع ارتباط کامل هيچگونه خبری از ايشان ندارند اما زندانيان آزاد شده يا به ملاقات آمده خبر از ارسال ايشان به بهداری زندان داده اند که با مقاومت آقای صميمی برای وصل سرم به زندان بازگردانده شده است.»

صميمی گفته است تا زمان انتقال همبندانش از سلول های انفرادی به بند عمومی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. از سوی ديگر، مهدی کروبی، از سران جنبش سبز روز يکشنبه در تماس تلفنی با خانواده کيوان صميمی از خانواده وی احوالپرسی کرده است.

نسرين ستوده و يوسف مولايی وکلای آقای صميمی هستند که هيچ ارتباطی با وی ندارند. آنها حتی قبل از برگزاری جلسه دادگاه هم تنها برای مدت کوتاهی در دادگاه توانستند در خصوص پرونده صحبت کنند و اجازه ملاقات با وی در زندان را ندارند.

کيوان صميمی از روز ۲۳ خرداد ۸۸ که بی هيچ دليلی از سوی وزارت اطلاعات در منزل شخصی اش بازداشت شد، در زندان به سر می برد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پيشتر وی را به استناد مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به ۶ سال حبس و به استناد ماده ۱۹ قانون ياد شده به محروميت مادام‌العمر از فعاليت‌های سياسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم کرده بود. حال، شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر ضمن تاييد مدت حبس کيوان صميمی، محروميت وی از فعاليت‌های سياسی، اجتماعی و فرهنگی را به ۱۵ سال کاهش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016