دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: شنيدن سخنان مخالف و تحمل عقايد گوناگون از عناصر برجسته اعتقادات اسلامی است، ايلنا

ـ فرياد مظلومان در تاريخ همواره از گلوی روحانيت و مراجع خارج شده است

ايلنا : رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مهمترين پيروزی نظام، انقلاب و مردم ايران در مقطع کنونی، سربلند بيرون آمدن از آزمون وحدت، همبستگی و انسجام همه اقشار جامعه و نيز اتخاذ تدابير عاقلانه برای مواجه با شيطنت‌های داخلی و خارجی عليه ايران اسلامی است.
به گزارش ايلنا‌، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از علما، روحانيون و ائمه جماعات استان تهران و قم، گفت: در شرايط کنونی مردم، مسئولان و اقشار گوناگون در اين کشور و نظام الهی امتحانات سخت و دشواری را می‌گذرانند و همه بايد با صبر و تلاش و نيز تهذيب نفس از اين امتحانات و مقطع کنونی با سربلندی بيرون بياييم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود با مقايسه شرايط سخت و بحرانی کشور در مقطع منتهی به پايان جنگ تحميلی و تهديدهای شيميايی عراق عليه شهرهای بزرگ کشور و ورود مستقيم آمريکا و برخی کشورهای غربی در جنگ عليه ايران و انهدام هواپيمای مسافربری ايران و اسکله‌های نفتی توسط آنان با شرايط کنونی گفت: اوضاع داخلی و خارجی و نيز فشارهای روزافزون استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی در شرايط حاضر حادتر از آن سالها نيست.
وی تصريح کرد: مهمترين پيروزی نظام، انقلاب و مردم ايران در مقطع کنونی، سربلند بيرون آمدن از آزمون وحدت، همبستگی و انسجام همه اقشار جامعه و نيز اتخاذ تدابير عاقلانه برای مواجه با شيطنت‌های داخلی و خارجی عليه ايران اسلامی است. چون‌تهديدهای خارجی همواره وجود داشته و خواهد داشت و بايد از داخل با همدلی و اتّحاد انقلاب اسلامی را حفظ کنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقدپذيری، شنيدن سخنان مخالف و تحمل عقايد گوناگون را از عناصر برجسته اعتقادات اسلامی خواند و تأکيد کرد: يکی از مزايای اسلام و قرآن نسبت به ساير مکاتب و اديان ديگر در طول تاريخ اين بوده است که ديدگاه‌ها و عقايد گوناگون شنيده و تحمل شده و از تعاطی افکار مختلف رشد جامعه اسلامی تضمين شده است.
وی با تأکيد بر اينکه فرياد مظلومان در تاريخ همواره از گلوی روحانيت و مراجع خارج شده است، تصريح کرد: مسئوليت کسانی که لباس پيامبر اکرم(ص) را بر تن دارند هميشه ايجاب کرده است استقلال خود را حفظ کرده و حامی و ياور مردم و مظلومان باشند.
آيت‌الله هاشمی رفسنجانی یأس و نااميدی نسبت به وعده‌های الهی را نتيجه غلبه شيطان بر نفس خواند و گفت: مؤمنان و اهل ايمان هيچ‌گاه نسبت به وعده‌های قطعی و خلل‌ناپذير الهی و پيروزی حق بر باطل مأيوس نمی‌شوند و با صبر و استقامت به اصلاح امور می‌پردازند و منتظر نصر الهی باقی می‌مانند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ماه مبارک رمضان را ماه نزول رحمت و برکت خواند و گفت: ماه رمضان هر ساله امکان پالايش روح و زدودن زنگارها از دل و ايمان بندگان خدا را فراهم می‌کند و مريدان اهل بيت(ع) بايد بيش از بقيه از نعمات و برکات اين ماه عزيز بهره‌مند شوند.
هاشمی رفسنجانی امتحان را يکی از سنت‌های قطعی و دائمی خداوند برای بندگانش خواند و گفت: انسان‌ها و جوامع همواره در مقاطعی از تاريخ خود امتحانات سختی را پشت سر می‌گذارند.
در ابتدای اين ديدار حجت‌‌الاسلام رستگاری و آيت‌الله مرتضوی به نمايندگی از جمع حاضر با تبريک حلول ماه رحمت و برکت به طرح ديدگاههای خود در خصوص مواهب اين ماه عزيز و نيز لزوم بهره‌مندی معنوی از اين ايام پربرکت برای تهذيب و پاکسازی نفس، راهکارها جهت اصلاح امور جامعه نکاتی را بيان کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016