چهارشنبه 10 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلن (آلمان): گردهمايی به مناسبت بيست و دومين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی، ۴ سپتامبر

گلهای خاوان در راين

دعوت به گرد هم آيی درکلن به مناسبت بيست و دومين سالگرد قتل عام هزاران زندانی سياسی در سال۱۳۶۷،به دستور آيت الله خمينی ، عليه جمهوری اسلامی و عليه ادامه اعدام وسرکوب رژيم:
کلن ،شنبه ۴ سپتامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۵.۳۰ در محوطه بزرگ مقابل ورودی ايستگاه قطار مر کزی کلن،طرف کليسای دم، پايين پله ها .
در پايان مراسم؛به روال هر سال با درد دست داشتن نوار به هم پيوسته هزاران نام وتصوير به سوی رود راين حرکت کرده وگلها را به آب های راين خواهيم سپرد.
در صورت امکان،گل سرخ به همراه داشته باشيد.

فيلم کوتاهی از مراسم به ياد ماندنی سال گذشته در کلن را ببينيد*.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درهای بسته خاوران ودرهای باز جهان!

در اين روزها در های خاوران بسته است،بسياری از بستگان قربانيان وديدار کنندگان هر سا له خاوران در بندند و داشتن گلهای سرخ در دست در نزديکی خاوران به دستگيری منجر می شود،اما آبهای راين مانند هر سال پذيرای گلهای سرخ هستند.

گورستانها وچوبه های بی پايان اعدام ، نصيب جمهوری اسلامی شده است وگلهای سرخ وآبهای روان نصيب قربانيان وبازماندگان!

درهای خاوران بسته شده اما در های جهان وافکار عمومی آن بيش از هر زمان به روی ما ايرانيان باز ميشود.اعتراض جهانی به سنگسار واعدام در جمهوری اسلامی، همزمان با پافشاری رژيم بر صدور واجرای اين احکام ،به طور مثال دهها اعدام در زندان وکيل آباد مشهد، همراه با دستگيری های مدام در سراسر ايران،صدور احکام جديد اعدام وسنگسار و تشديد فشارهای غير انسانی بر زندانيان وخانواده های آنان،شرايط ويژه وحساسی را درراه دفاع از زندانيان سياسی در ايران ،در روزهای بزرگداشت خاطره قربانيان فاجعه ملی فراهم کرده است.

اکنون نه فقط در شهر کلن،که هرسا له اين مراسم در آن برگزار شده است،بلکه در شهر های هر چه بيشتری در جهان،مراسم يادبود قربانيان فاجعه ملی قتل عام زندانيان سياسی بر گزار می گردد که مايه خوشحالی مدافعان حقوق بشر است ،اما اين حرکت وسيع وپراکنده،که به مدد نسل تازه به ميدان آمده توان تازه ای يافته است، نمی تواند به خودی خود فشار جدی بر جمهوری اسلامی وارد کند،اگر در جهت هماهنگی، ونه يکرنگی،حرکت نکند.

نمونه اعتراضات وسيع،ورنگارنگ، وتاثير گذار ايرانيان در سراسر جهان به اعدام شيرين علم هولی،فرزاد کمانگر و.،که هنوز خانواده های آنها نيز مانند بسياری از خانواده های جوانان تظاهر کننده کشته شده در خيابانها در سال گذشته موفق به يافتن محل به خاک سپردن آنان نشده اند،بايد الگويی برای حرکات هماهنگی باشد که می تواند قبل از اعدامها ودر دفاع از همه زندانيان سياسی، با تاکيد بر همه، صورت پذيرد.

ما را بايد ضرورت نتيجه بخش بودن مبارزه هماهنگ ومتحد کند ونه خشم بعد از وقوع فاجعه.

امروز وسايل مدرن ارتباطی موجود،که در سال ۶۷ وجود نداشت، و نيز نيروی وسيع ايرانيان آزاديخواه در خارج،امکانات بسياری برای تشديد فشار بر رژيم وپيشگيری از فجايع در مقابل ما می گذارد.در اين ميان از چهرهای شناخته شده ايرانی،به ويژه،در عرصه مبارزه در راه حقوق بشر بايد خواست که نقش خود راه در هماهنگی مبارزات ايرانيان مدافع حقوق بشر در خارج از ايران جدی تر بگيرند.

در پايان با نظر به تيتر نخستين اعلاميه جمعيت.. کلن در مهر ۱۳۶۷ که "فردا دير است" بود، بايد گفت:

برای قربانيان امروز ،اتحاد فردای ما دير است!

در مراسم امسال نيز مانند سالهای گذشته از ابراز نظر وسخنرانی حاضرين،چه فردی وچه سازمانی استقبال می شود.ازدوستان گرامی تقاضا ميشود،در صورت امکان همراه با پلاکاردها و.. خود،که به همراه داشتن آن آزاد است،تعدادی گل سرخ نيز به همراه داشته باشند.

جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران - کلن ۹ شهريور ۱۳۸۹

با تشکر از آقای سروستانی به خاطر تهيه فيلم گردهم آيی سال گذشته در شهر کلن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016