پنجشنبه 25 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش حکم مديران جامعه‌ بهايی به ۱۰ سال زندان، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
حکم حبس مديران جامعه‌ی بهايی که در دادگاه بدوی به ۲۰ سال زندان محکوم شده بودند، به ۱۰ سال زندان کاهش پيدا کرد.

حکم بيست سال حبس هفت مدير جامعه‌ی بهايی، در دادگاه تجديد نظر به ده سال تقليل پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، در حالی که مديران جامعه‌ی بهايی ايران بر خلاف قوانين، بيش از ۸۰۰ روز در بازداشت موقت به سر بردند، سرانجام با حکم بسيار سنگين ۲۰ سال حبس مواجه شدند. با توجه به اخبار رسيده به رهانا، امروز اين حکم به ۱۰ سال حبس کاهش پيدا کرد.

مديران جامعه‌ی بهايی به هفت نفر از افراد بهايی گفته می شود که وظيفه‌ی مديريت جامعه‌ی بهايی را بر عهده داشته و تمامی فعاليت های ايشان زير نظر حکومت ايران قرار داشت.

فريبا کمال‌آبادی، جمال‌الدين خانجانی، عفيف نعيمی، سعيد رضايی، بهروز توکلی، وحيد تيزفهم و مهوش ثابت، هفت بهايی محکوم شده هستند که در زمان بازداشت عضو گروهی بنام «ياران» بودند که سرپرستی جامعه بهايی در ايران را برعهده دارد.

لازم به يادآوری است شش نفر از اين افراد از تاريخ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ در جريان ورود نيروهای امنيتی به منازلشان در بازداشت به سر می‌برند و نفر هفتم، مهوش ثابت، پيش از آن‌ها و در تاريخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ در مشهد بازداشت شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016