دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا بهرامی تحت فشار شديد برای اعتراف به نگهداری و فروش مواد مخدر در دادگاه است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" بازجويان وزارت اطلاعات خانم زهرا بهرامی شهروند ايرانی- هلندی را تحت شديدترين فشارها قرار داده اند که به اتهام ساختگی و نسبت داده شده نگهداری و فروش مواد مخدر در دادگاه اعتراف کند.

خانم بهرامی در طی چند هفتۀ گذشته تحت شديدترين فشارها و تهديدات بازجويان وزارت اطلاعات در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوين قرار دارد تا نسبت به اتهام جعلی داشتن مواد مخدر و همچنين افزودن اتهام جديد ديگری مبنی برفروش مواد مخدر در دادگاه اعتراف کند. بازجويان وزارت اطلاعات پس از اعتراضات دولت هلند،سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها جمعی اين کشور سعی دارند که به اتهامات سياسی او کمتر بها دهند و اتهام ساختگی نگهداری و فروش مواد مخدر را برجسته کنند تا از اين طريق محکوميت سنگين و ضدبشری را عليه او بکار ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی زهرا بهرامی در روزهای ۱۷ و ۲۰ شهريور ماه نزد صلواتی قاضی فرمايشی و رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برده شد.او بدون حضور وکليش خانم ستوده در دادگاه از پاسخگويی خوداری کرد و دادگاه وی به تعويق افتاد. در دادگاه صلواتی بر روی مسئله نگهداری و فروش مواد مخدر ومجازات سنگينی که متوجه او خواهد بود تاکيد داشت.

زندانی سياسی زهرا بهرامی آخرين بار ۲۰ شهريور ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده صلواتی قاضی فرمايشی به او اعلام کرد که اول مهر ماه مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. خانم ستوده وکيل خانم بهرامی در بازداشت بسر می برد و در حال حاضر از داشتن وکيل محروم می باشد.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران از ۹ ماه پيش که در جريان دستگيری خانم بهرامی قرار گرفت تماسهای خود را با وزارت امور خارجه هلند برای آزادی اين زن زندانی سياسی برقرار نمود و در ابتدای امر ابهامی مبنی بر داشتن مليت هلندی وجود داشت که با ارائه کپی پاسپورت و ساير مدارک شناسايی به وزارت امور خارجه هلند به اين ابهامات پايان داد شد. اين مسئله باعث گرديد وزارت امور خارجه هلند و سفارت آنها در تهران مسئلۀ بازداشت خانم بهرامی را پيگيری نمايد.همزمان با سازمانهای حقوق بشری بين المللی و رسانه های داخلی هلند تماس برقرار نموديم و اين موضوع را مورد توجه آنها قرار داديم و در يکی از پر بيننده ترين برنامه خبری تلويزيون هلند اقدام به مصاحبه نموديم که چندين بار پخش گرديد و همچنين با روزنامه های مختلف اقدام به مصاحبه در اين باره نموديم و موضوع خانم بهرامی را مورد توجه مردم و دولت هلند قرار داديم که باعث پيگيری جدی دولت هلند و سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها گرديد.

زندانی سياسی زهرا بهرامی ۴۵ ساله و دارای ۲ فرزند است. او دارای مليت ايرانی- هلندی است و به قصد ديدن فرزندش به ايران مسافرت کرده بود که در اعتراضات روز عاشورا دستگير و تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار گرفت. بازجويان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و در بند ۲۰۹ زندان اوين او را تحت شکنجه ها و فشارهای قرون وسطائی قرار دادند و وی را وادار به اعترافات تلويزيونی عليه خود نمودند.اين اعترافات دورغين از تلويزيونهای دولتی پخش گرديده است.بازجويان وزارت اطلاعات اعترافات دروغين تلويزيونی را پرونده سازی وعليه او بکار بردند وقصد دارند که او را بر مبنی محاربه محاکمه کنند.صلواتی رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در احضار اوليه به دادگاه به خانم بهرامی گفته بود که محکوم به اعدام و يا حبس ابد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016