چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نزديکان حسین درخشان: او با احتمال صدور حکم اعدام مواجه است، بی‌بی‌سی

نزدیکان حسین درخشان، وبلاگ نویسی که از آبان ماه سال ۸۷ تاکنون در ایران در بازداشت به سر می برد، می گویند که او با احتمال صدور حکم 'اعدام' مواجه است.

یکی از نزدیکان حسین درخشان به بی بی سی فارسی گفت که در کیفرخواست قرائت شده در جلسه غیرعلنی دادگاه رسیدگی به اتهامات او، اشد مجازات یعنی اعدام برای او درخواست شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود که در کیفرخواست مربوط به این وبلاگ نویس، اتهاماتی چون "سب النبی"، "توهین به مقدسات"، "همکاری با دول و گروه های متخاصم"، "تبلیغ علیه نظام اسلامی"، "تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب"، "توهین به رهبری و رئیس جمهور" و "راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن" مطرح شده است.

فرد نزدیک به آقای درخشان گفت که همزمان با انتشار خبر احتمال صدور حکم اعدام برای آقای درخشان، ملاقات های هفتگی و تماس های معمول او با خانواده اش نیز دچار محدودیت های جدیدی شده است.

دادگاه آقای درخشان در تیرماه امسال طی سه جلسه و بدون حضور خانواده وی برگزار شد و ریاست آن به عهده قاضی ابوالقاسم صلواتی بود.

قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی البدل دادگاه های عمومی تهران است که از جمله ریاست دادگاه دسته جمعی متهمان حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران را به عهده داشت.

او به سختگیری در مورد متهمان و صدور احکام شدید مجازات شهرت دارد.

حسین درخشان یکی از نخستین وبلاگ نویسان فارسی زبان و از منتقدان حکومت ایران بود که از سال ها پیش در خارج از این کشور زندگی می کرد.

لحن و محتوای نوشته های او از چند سال پیش تغییر کرد و او به تدریج به یکی از حامیان سیاست های محمود احمدی نژاد و حکومت ایران تبدیل شد.

آقای درخشان پائیز دو سال پیش به این امید که پس از تحمل مدتی حبس به دلیل آنچه در گذشته گفته و نوشته است، اجازه خواهد یافت آزادانه در ایران زندگی کند به این کشور بازگشت، اما چندی بعد بازداشت شد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران در آن زمان اتهام آقای درخشان را نوشتن مطالبی در مورد "ائمه اطهار" عنوان کرد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در اوایل سال ۱۳۸۸ و در اوج کشمکش های مربوط به دستگیری و محکومیت رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی- آمریکایی به اتهام جاسوسی، در نامه ای به دادستان وقت تهران خواستار رعایت حقوق قانونی خانم صابری و آقای درخشان شد.

پدر آقای درخشان که گفته می شود روابط نزدیکی با اعضای حزب موتلفه اسلامی دارد، یک سال پس از بازداشت پسرش در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه ایران از بلاتکلیفی او و بی پاسخ ماندن سئوالات اعضای خانواده اش گلایه کرد.

چند ماه بعد مادر آقای درخشان هم در نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشت: "دعا می کنم هیچ گاه خانواده ای، حتی خانواده مسئولانی که این قدر در مشخص کردن تکلیف مردم اهمال می کنند و تقصیر دارند، این چنین به بی پناهی ما دچار نشوند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016