چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه نهضت مقاومت ملی ايران به بان کی مون در مورد حضور احمدی نژاد در سازمان ملل


عالی جناب بان کی- مون دبير کل سازمان ملل متحد

انتخاب اقای احمدی نژاد بعنوان ریُيس جمهور نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ مطابق با ۲۲ ژوئن ۲۰۰۹ با چنان تقلبات وسيعی همراه بود که مردم ايران از آن پس نام کودتا بر آن نهاده اند، ميليون ها ايرانی در اعتراض بدان تقلب وسيع بخيابان ها آمدند، که حتما جناب عالی ازطريق انعکاس آن در مطبو عات جهانی در آن زمان آگاهی يافته ايد.
اين اعتراضات وسيع و آرام که اقشار مختلف مردم ايران در آن شرکت نمودند توسط چماقداران حکومتی (لباس شخصی ) و نيروهای انتظامی رژيم بسيجی و سپاهی بشدت سر کوب گرديد. در اين سرکوبی تعدادی از زنان و مردان جوان ايرانی بقتل رسيدند. جوانان معترض به انتخابات بزندانها افتادند، زندانهايی با شرايطی غير انسانی که بعنوان نمونه و جهت اطلاع جنابعالی به وضعيت حاکم بر يکی از آنها بنام زندان کهريزک که به "ابو غريب ايران" معروف گرديد است، به نقل ازپيام يکی از بازماندگان آن به مقاله منتشره در تارنمای "جهان نيوز ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ اشاره ميکنيم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"نميدونم انتشار اين نوع مقالات محافظ کارانه چه دردی ميتونه از ۱۶۲ نفری که بيگناه به اين جهنم منتقل شدن دوا کنه. فقط چند لحظه چشماتون رو ببنديد و ببينيد ميتونيد تصور کنيد ۱۷۰ نفر چطوری توی ۶۰ متر مربع بدون هيچ امکاناتی ۵ روز مرگ رو به چشم ديدن. ميتونيد تصور کنيد که سه تا از دوستاتون جلوی چشمتون ۵ روز با مرگ سرو کله بزنن و آخرش هم کم بيارن و جلوی چشماتون بميرن؟؟؟؟؟ اگه تونستيد تصور کنيد ميفهميد که من بقيه اونايی که بهمون ميگن اغتشاشگر اونجا چی کشيديم. ولی نميتونيد!!!!!!!!!!"

آنچه پس از آن از تجاوز های جنسی و شکنجه های جسمی و روانی وحشتناک ازطرف نيروهای تحت نظارت دولت آقای احمدی نژاد بر زندانيان اعمال ميگرددوتا کنون افشاگرديده است، همگی اعمالی هستند که نام جنايت عليه بشريت را ميتوان بر آنها نهاد. از زمان "انتخاب" آقای احمدی نژاد فشارو اختناق بر مخالفين او روز بروز افزايش يافته است، رقبای انتخاباتی آنروز ايشان، آقايان موسوی و کروبی امروزه عملا در خانه های خود محبوسند، منازل و حتی مساجد مراجع عاليرتبه مذهبی مردم مرتبا از طرف چمافداران منتسب به رژيم مورد حمله و تحاوز قرار ميگيرند، روز نامه نگاران، روشنفکران، و فعالين سياسی ايران يا در زندانهای رژيم حاکم بر ايران بسر ميبرند و يا مجبور به تر ک وطن گرديده اند. خلاصه اينکه کشوری که آقای احمدی نژاد بنام ریُيس جمهوران آن ميخواهد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صحبت کند، توسط نظامی که احمدی نژاد را بعنوان رياست جمهوری بر آن انتساب کرده است به زندان بزرگی برای مردم آن تبديل گشته است.

عالی جناب
آقای احمدی نژاد اعلام کرده است که خواهان نابودی اسرایُيل است، او با ارايه نظر ياتی در ضديت با يهوديان و انکار هولو کاست از يکطرف، و تقويت نيروهای راديکال نه تنها کمکی به بر قراری صلح در منطقه نميکند بلکه داِِیُما مشغول آتش افروزی است. ما بنا به سنتت نيروهای دمو کرات وملی ايران که همواره مدافع حقوق قانونی ملت فلسطين بوده اند اعلام ميکنيم که استحقاق حقوق ملت فلسطين مشروط به پيدا کردن يک راه حل صلح آميز دايمی است، که از طريق نمايندگان قانونی ملت فلسطين دنبال ميگردد، و آنچه را که احمدی نژاد در اين باره اعلام نموده و خواهد کرد نظر مردم ايران نيست.

ما بر اين نظريم که مردم ايران استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای را حق کليه کشور های عضو سازمان ملل
متحد واز آن جمله ايران ميدانند. حگومت ايران اما بدليل عدم روابط شفاف با موُسسات مربوطه و ساير دول جهان شرايطی را بوجود آورده است، که منجر به تحريم های بين المللی کشور ما گرديده اند. برای مردم ايران نيز اهداف حکومت در پيگيری بر نامه هسته ای به قيمت نابودی اقتصاد مملکت نا روشن است . مردم ايران طالب صلح و دوستی با تمام کشور های منطقه بوده و ساخت هرگونه سلاح انمی را محکوم می نمايند، چه براين عقيده اند که توليد سلاح اتمی از طرف هر کشوری در منطقه به نکرانی ساير کشورهای منطقه از امنيت خويش منجر گرديده و بعدم ثبات هر چه بيشتر منطقه کمک ميکند. ما بر اين عقيده ايم که منافع کشور ايران ايجاب ميکند که دولت ايران با قبول قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل متحد ودر چار چوب مذاکرات ۱+ ۵ راه حل مناسبی را که در بر گيرنده حقوق قانونی ملتمان باشد برای مساُله هستيه ای پيدا نموده و از هر گونه حمله احتمالی به خاک کشور و ادامه تحريم های مخرب اقتصاد ما جلو گيری نمايد.

عاليجناب
کشور ايران يکی از اولين ۵۰ کشوری است که در ۱۹۴۵ سازمان ملل متحد را برای حفاظت از کرامت انسانی و صلح جهانی پايه گذاشته اند. سزاوار نيست که تريبون های اين سازمان در اختيار کسانی قرار گيرد که به هيچيک
از اين معيار ها باور ندارند. آقای احمدی نژاد از طرف مردم ايران مشروعيت نداشته و بنا بر اين نميتواند پيام آنا ن
را بکوش جهانيان بر ساند. پيام مردم ايران به جهانيان پيام صلح و دوستی با همه ملت هاست. ما اميدواريم که در آينده نه چندان دور توسط نمايندکان دولتی منتخب مردم ايران پيام واقعی آنان از طريق تريبون سازمان ملل متحد به اطلاع جهانيان بر سد.

با احترام
ايران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ايران
۳۰ مرداد ۱۳۸۹ برابر۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰
http://www.namir.info


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016