چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرح واضحان، از زنان دستگير شده روز عاشورا و محکوم به اعدام در شرايط وخيم جسمی است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،وضعيت جسمی زندانی سياسی فرح واضحان يکی از دستگير شدگان محکوم به اعدام روز عاشورا که از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد در وضعيت وخيم جسمی است.بازجويان وزارت اطلاعات از درمان وی در بيمارستانهای خارج از زندان ممانعت به عمل می آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی فرح (آلميرا) واضحان ۱۸ شهريور ماه به دليل حاد شدن ناراحتی قلبی اش ناچار شدند او را به سی.سی. يو بيمارستان مدرس تهران منتقل کنند. خانم واضحان در حالی که در شرايط وخيم جسمی بسر می برد دستان و پاهای او را با دست بند و پابند به تخت بيمارستان بسته بودند و در اتاق سی .سی.يو ۳ نفراز مامورين سرکوبگر بطور دائم حضور داشتند. اين در حالی است که بيماران قلبی که در حالت استراری بسر می برند بايد ازهرگونه استرس بدورباشند.پزشکان معالج خانم واضحان در بيمارستان مدرس در حال انجام آزامايشات لازم برای درمان او بودند که بازجويان وزارت اطلاعات دستور بازگرداندند وی به زندان اوين را دادند و او با وضعيت وخيم جسمی به زندان بازگردانده شد.

زندانی سياسی فرح واضحان علاوه بر ناراحتی قلبی که در شکنجه گاه مخوف ۲۰۹ دچار آن شده است از ناراحتيهای ديگری مانند فقر شديد آهن رنج می برد و اين ناراحتی او به حدی حاد است که ماهی يک بار در بيمارستان بايد بستری شود. اما از زمان دستگيريش تاکنون از درمان وی خوداری کرده اند و اين مسئله باعث شده است که وضعيت جسمی اش وخيم گردد و جان او در معرض خطر جدی قرار گيرد.

زندانی سياسی فرح واضحان ۴۹ ساله و خانه دار می باشد. او دو روز پس از اعتراضات گسترده عاشورا با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با همسر و ۲ فرزندش دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شدند. همسرش محمد علی معماری ۵۸ ساله و دو فرزندانش (يسنا معماری ۲۵ ساله و مهدی معماری ۲۷ ساله) که ۱ ماه در سلولهای انفرادی بسر بردند و در طی اين مدت تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشتند.يسنا معماری دختر خانم واضحان دچار سرطان لنف و در حال درمان بسر می بردند.او به مدت يک ماه در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های غير انسانی قرار داشت و زمانی که شرايط جسمی اش حاد گرديد آنها را بطور موقت از زندان آزاد کردند.

خانم واضحان بيش از ۴۰ روز در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و بعد آن به بند زنان زندان اوين منتقل شدند.او چند بار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برده شد و صلواتی به دروغ به اين خانواده گفته بود که او بزودی آزاد خواهد شد و با اين وعده ها خانواده واضحان را فريب می داد.زندانی سياسی فرح واضحان ۱۳ تير ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی فرمايشی صلواتی به حکم ضد بشری اعدام محکوم شد.

فردی با نام مستعار علوی و سعيد شيخان از سربازجويان و زارت اطلاعات و شکنجه گران بند ۲۰۹ زندان اوين به او اتهامات واهی و دروغينی مانند؛ محاربه ،تبليغ عليه نظام از طريق ارتباط با گروهک،توهين به رهبری نسبت دادند.

وکيل خانم واضحان و خانواده اش به اين حکم ضد بشری اعتراض کردند و گفته می شود که پرونده او در حال حاضر در شعبه ۳۱ ديوان عالی کشور تحت بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016