پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: دفاع ما وابسته به موشک اس ۳۰۰ نيست، اميدواريم روس ها در انتخاب مسير خود مستقل عمل کنند، ايسنا

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با اشاره به برخی خبرها مبنی بر اعلام مسئولان روسی درباره خودداری از تحويل موشک اس ۳۰۰ به ايران گفت: دفاع ما وابسته به موشک اس ۳۰۰، نبوده است و نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ احمد وحيدی درحاشيه مراسم افتتاح و رونمايی از ۴ طرح جغرافيايی در جمع خبرنگاران افزود : موشک اس ۳۰۰ هم، مانند هر قرارداد ديگری برای ما قلمداد می شد.

وی با بيان اين‌که ما درحوزه پدافند هوايی، محصولات خوبی ساختيم، گفت: محصولات برد بلند را نيز در دستور کار داريم و مشابه آن را می سازيم.

وحيدی گفت: چنانچه در سابق هم همين گونه بوده است و هر محصول ديگری را که ديگران به ما ندادند ما بهتر از آن را ساختيم و امروز دراختيار نيروهای مسلح است.

وی افزود: اين‌که اين اقدام را روسيه چگونه توجيه خواهد کرد، محل سوال و بحث خواهد بود.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح گفت: روسها قراردادی راکه مربوط به چند سال قبل است و مکلف بودند قبل از قطعنامه ۱۹۲۹ تحويل ما بدهند، بارها به دلايل فنی، تحويل آن را به تعويق انداختند و ما هم از آنها قبول کرديم، چرا که بروز مشکلات فنی در يک محصول اجتناب ناپذير است.

وی با اشاره به اين‌که همزمان فشارهايی که آمريکايی ها و رژيم صهيونيستی به روسيه می آوردند از ديد ما دور نبود، گفت: ما اين موضع گيری را بيشتر ناشی از توجه دقيق نکردن روسها به چارچوب های قراردادی که با ايران داشتند می دانيم.

وحيدی افزود: البته خوشحال نيستيم که روسها از طريق امريکايی ها و رژيم صهيونيستی تحقير شوند و گفته شود که اينها ديکته هايی را می نويسند که آنها املا می کنند.

وی ابراز اميدواری کرد: روسها در انتخاب مسير خود، يک مسير مستقلی را داشته باشند.

وحيدی با اشاره به گذشت ۶ ماه از قطعنامه ۱۹۲۹ گفت: بنابراين اين قطعنامه هيچ صراحتی درباره موشک های پدافند هوايی ندارد و استناد به آن بعد از ۶ ماه منطقی به نظر نمی رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016