سه شنبه 18 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابطال مجوز طلافروشان خاطی در پرداخت ماليات برارزش افزوده، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با تأکيد بر ضرورت اجرای کامل قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: مجوز فعاليت اخلالگران در بازار طلا برای همشه باطل خواهد شد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: هيچ واحد صنفی حق تعطيل کردن واحد خود را در اعتراض به اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده ندارد و در صورت انجام اين کار با آن واحد صنفی برخورد می‌کنيم.
وی افزود: به همه اعضا اعلام کرديم هر فروشنده‌ای به تعطيلی مغازه خود مبادرت کند، اجازه نمی‌دهيم ديگر حتی يک ساعت اين واحد صنفی باز شود.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در خصوص روند اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: برای نحوه اجرای اين پايه مالياتی با سازمان امور مالياتی به توافق رسيديم و همچنين در حال رايزنی با نمايندگان مجلس هستيم و در حال برطرف کردن ابهامات اجرايی اين قانون هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: با توجه به اينکه مشاغل مختلفی در ارتباط با توليد و فروش طلا وجود دارد و ۱۹ رشته فعاليت مرتبط با طلا است پيچيدگی‌های زيادی در اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده وجود دارد.
وی گفت: در زمان تدوين اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد به محدوديت‌های طلافروشان توجه می‌شد که خوشبختانه هم‌اکنون کار کارشناسی برای اجرای اين قانون در صنف طلافروشان در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است که نتيجه آن در چند روز آينده مشخص می‌شود.
وفادار در پاسخ به سؤالی در خصوص اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده در صنف طلا فروشان با بيان اينکه برخی از اعضای صنف اين قانون را اجرا می‌کنند، افزود: اين قانون را نمايندگان مجلس تصويب کردند و بايد به هر صورت اجرا شود.
وی در عين حال تصريح کرد: ابهاماتی وجود دارد که بايد برطرف شود و اميدواريم با مذاکراتی که با سازمان امور مالياتی انجام داده‌ايم ضرايب مالياتی مقداری کاهش يابد و همه به کار خود ادامه دهند.
وی در پاسخ به اين پرسش که ابهامات و نگرانی‌های طلافروشان نسبت به قانون ماليات بر ارزش افزوده چيست، اظهار داشت: برخی از نگرانی‌ها ناشی از کم‎اطلاعی از چگونگی اجرای قانون است اما با توجه به اينکه خود ما چندين اطلاعيه داده‌ايم و سازمان امور مالياتی هم کلاس آموزشی تشکيل داد طلا فروشان بايد به اجرای قانون تمکين کنند.

* نگرانی طلافروشان بی‌مورد است

به گفته وفادار يکی از دلايل نگرانی طلافروشان افزايش پرداخت ماليات مشاغل و دريافت ماليات‌های سال‌های گذشته با اجرای اين قانون است اما اين در حالی است که طبق توافقی که با سازمان امور مالياتی صورت گرفت ماليات دوره‌های قبل از طلافروشان دريافت نخواهد شد.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به اينکه سه درصد ماليات بر ارزش افزوده را فروشنده از خريدار دريافت می‌کند، نبايد نگرانی از بايت پرداخت ماليات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد و نگرانی آنها بی‎جا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016