چهارشنبه 16 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار کاربران اينترنت در ايران به "هفت ميليون" رسيد، بي بي سي فارسي

مقام های ايرانی می گويند هم اکنون هفت ميليون نفر در کشور به اينترنت دسترسی دارند.

هرچند تنها سه و نيم ميليون نفر از اين افراد به طور منظم از اينترنت استفاده می کنند، اين رقم نمايانگر رشدی چشمگير در مقايسه با يک ميليون نفری است که دو سال قبل به اينترنت دسترسی داشتند.

ظاهرا مقام های ايرانی از افزايش شديد علاقه مردم به اينترنت به خود می بالند. يک سخنگوی دولت اخيرا گفت که مبادله اطلاعات اکنون مهم ترين معامله در اقتصاد بين المللی است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما ظهور هزاران سايت تازه، گپستان و وبلاگ در ايران، دولت اين کشور را که گهگاه به عمليات سانسور دست می زند با چالش های خاصی روبرو کرده است.

با اين حال کاربران اينترنت و تامين کنندگان خدمات اينترنتی در ايران به بازی موش و گربه با مقامات عادت دارند.

کليه شرکت های خصوصی ارائه کننده خدمات اينترنتی برای دريافت مجوز فعاليت مجبور هستند وب سايت هايی را که در دسترسی کاربران قرار می گيرد گزينش کنند.



به نظر می رسد دولت ايران، عليرغم تلاش های گهگاهی برای سرکوب اين فعاليت ها، بخشی از آنچه را عارضه جانبی نامطلوب اينترنت در مقابل فوايدی مانند بهبود ارتباطات و مبادله اطلاعات می داند پذيرفته باشد


پيشتر در سال جاری، بسياری از وب سايت های پورنوگرافی و سياسی مسدود شد، با اين حال رشد اينترنت در ايران غيرقابل انسداد می نمايد.

هزاران ايرانی وبلاگ های خود را راه اندازی کرده اند و در آن درباه کليه موضوع های ممنوعه از عشق و روابط جنسی گرفته تا مقررات پوشش اسلامی و اوضاع سياسی بحث می کنند.

راه اندازی وبلاگی تحت يک نام استعاری که عامل جذابيت آن است، کار دشواری نيست.

درحالی که محافظه کاران تندرو در توقيف روزنامه های اصلاح طلب توفيق می يابند، شمار فزاينده ای از روزنامه نگاران برای ادامه فعاليت به اينترنت روی می آورند.


حتی برخی از روحانيون در مراکز مذهبی قم نيز وب سايت های خود را گشوده اند.

مقام های ايرانی همواره مايل به اثبات اين نکته بوده اند که يک کشور اسلامی نيز می تواند مانند کشورهای غربی مدرن و از لحاظ فنی پيشرفته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016