جمعه 18 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلتر سايت آيت الله منتظري برداشته شد، رويداد


اظهارات وزير پست و نايب رئيس کميته مخابرات مجلس درباره جلسه فوق العاده درباره استيضاح

جلسه نمايندگان امضاكننده طرح استيضاح معتمدي وزيرپست و تلگراف و تلفن روز چهارشنبه در مجلس تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني «رويداد»، احمد معتمدي پس از پايان جلسات مزبور در جمع خبرنگاران گفت: يكسري ابهامات موجود برطرف شد و قرار است ادامه بحث در جلسه بعدي ادامه يابد.

وي با اشاره به اينكه موارد طرح استيضاح به وي داده نشده است، گفت: اميدوارم كار به جايي نرسد كه استيضاح مطرح شود. معتمدي در مورد اينكه نمايندگان عمدتاً به همكاري وزارت پست دولت خاتمي با جناح مقابل براي فيلترينگ سايت‌هاي سياسي، شنود تلفن و پارازيت‌هاي ماهواره‌اي انتقاد دارند، گفت: ما طبق قوانين و مقرراتي كه از سوي رئيس‌جمهوري به ما ابلاغ مي‌شود عمل مي‌كنيم. معتمدي گفت: ما انتظاراتي را كه بعضي جناح‌ها از ما داشتند برآورده نكرديم.

وي در مورد شنود تلفن‌ها نيز گفت: شنود آيين‌نامه دارد و در بيش از 90 درصد سازمان‌يافته شده است.

معتمدي اضافه كرد: ما به بسياري از درخواست سازمان‌ها و ارگان‌ها براي شنود تلفني كه خلاف مصوبه شوراي عالي امنيت ملي بوده است عمل نكرده‌ايم. وزير پست و تلگراف و تلفن گفت كه طرحي اخيراً از سوي نمايندگان براي ممنوعيت شنود به مجلس داده شده كه 80 تا 90 درصد موارد آن از سوي وزارت پست اجرا شده است.

وي در مورد فيلترينگ سايت‌هاي خبري، سياسي گفت: بيش از 4 ميليون سايت وجود دارد كه همه مي‌توانند از آنها استفاده كنند.

در مورد سايت‌هاي خبري نيز ما به آنچه رئيس جمهور گفته‌اند عمل كرده‌ايم و تعداد سايت‌هاي بسته شده بيش از 10 مورد نبوده است كه با شكايت سه سايت و پيگيري موضوع آنها هر سه سايت باز شدند.

معتمدي با تأكيد بر اينكه كميته سه نفره‌اي با حضور وزيران فرهنگ و اطلاعات و رئيس سازمان صدا و سيما در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اينترنت و سايت‌هاي خبري تصميم‌ مي‌گيرند، گفت: ما هر چه را كه رئيس‌جمهوري به ما ابلاغ كند انجام مي‌دهيم و وارد محتواي آن نمي‌شويم و لذا كميته مزبور و رئيس جمهوري بايد پاسخگو باشند.

معتمدي وزير پست و تلگراف و تلفن با تأكيد بر عملكرد مثبت خود در طي دوران حضورش در اين وزارتخانه گفت: مفهوم اين سخن آن نيست كه بگوييم مشكلات مخابرات برطرف شده است.

علي‌اكبر موسوي خوئيني نايب رئيس كميته مخابرات كميسيون صنايع نيز در مورد اين جلسه گفت: موضوع فيلترينگ و اينكه براساس كدام قانون مجلس انجام شده است، جمع‌آوري ديش‌هاي ماهواره‌اي مراكز ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي از سؤال‌هاي اصلي استيضاح‌كنندگان است.

وي توضيحات وزير را در جلسه روز چهارشنبه قانع‌‌كننده ندانست و گفت: قرار شد جلسه ديگري با حضور صنف كارفرمايان اينترنتي تشكيل و اگر در آنجا توافقي حاصل شد ما در مورد اين مسأله از وزير سؤالي نكرده و در استيضاح هم مطرح نمي‌كنيم. موسوي گفت:يكي از سايت‌هاي آزادشده مربوط به آيت‌الله منتظري است. موسوي خوئيني تعداد امضاهاي طرح استيضاح را 45 نفر ذكر كرد.

لينک مطلب اصلي




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016