چهارشنبه 23 مهر 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت پست آماده‌ي حمايت مالي، پشتيباني‌هاي فني و حتي سياسي ازا فغانستان و عراق است، ايسنا

دكتر ”حيدر عبادي” و ”مهندس معصوم استنگ زاي” وزيران ارتباطات عراق و افغانستان در ديدارهاي جداگانه با دكتر ”معتمدي” وزير پست و تلگراف و تلفن كشورمان، خواستار بهره‌گيري از توان و تجارب ارتباطي ايران شدند.
به گزارش سرويس ارتباطات ايسنا، از روابط عمومي وزارت پست و تلگراف و تلفن در اين ديدارها كه در غرفه‌ي ايران در نمايشگاه جهاني مخابرات (تلكوم) ژنو انجام شد، وزير ارتباطات عراق خواستار بهره‌گيري از تجارت مثمر ثمر و قابليت‌هاي شركت پست ايران براي بازسازي شبكه‌ي پست داخلي و بين‌المللي عراق، تقويت ارتباطات ”داده‌اي” (ديتا) و پيوند ارتباط اينترنتي كشورش از راه ايران با جهان و امكان ارتباط دوباره شبكه مخابرات دو كشور شد.
وزير پست و تلگراف و تلفن كشورمان در اين ديدار كه دكتر ”علي اكبر صنعتي” مدير عامل شركت مخابرات ايران، دكتر ”علي كرمانشاه” معاون امور بين‌الملل وزارتخانه و مهندس ”آكشته” مدير عامل مخابرات استان كرمانشاه نيز در آن حضور داشتند، ضمن موافقت اصولي با درخواست‌هاي طرف عراقي، در زمينه‌ي اقدامات اجرايي پيوند دوباره‌ي شبكه مخابراتي ايران و عراق دستور لازم را صادر كرد.
معتمدي، درباره‌ي ادامه‌ي ارتباطات بخش‌هاي خدماتي و تخصصي ارتباطات در كشور، با تشريح توان شايسته‌ي بخش خصوصي ايران در توليد تجهيزات مخابراتي به ويژه تلفن ثابت، امكانات فني، ‌تجارب برون مركزي، توان نرم‌افزاري و اينترنتي، خواستار استفاده‌ي عراقيان از اين توان شد و تاكيد كرد: در صورت بهره‌گيري عراق از توان بخش خصوصي ايران، وزارت پست و تلگراف و تلفن به نمايندگي از دولت آماده‌ي حمايت مالي و پشتيباني‌هاي فني و حتي سياسي از اين اقدامات است.
بنا به اين گزارش، دكتر حيدر عبادي - وزيرارتباطات دولت انتقالي عراق - همچنين به مدت يك ساعت از غرفه‌هاي 8 شركت بخش خصوصي و 4 شركت دولتي ايران ديدار و با مسوولان آنها از جمله مهندس مصطفي محمدي - رئيس انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي اينترنتي - ‌مهندس كامران خوانساري مدير عامل شركت نرم‌افزاري ”پديدپرداز” - و مهندس ”حميدرضا شعباني” مدير فروش شركت كابل‌هاي شهيد قندي، گفت‌وگو كرد.
در ديدار مهندس ”استنك زاي” وزير ارتباطات افغانستان با دكتر ”معتمدي” نيز، طرف افغاني از تلاش‌هاي جدي و سرمايه‌گذاري مالي و فني وزارت پست و تلگراف و تلفن ايران براي تاسيس مركز آموزش مخابرات و نيز صدور اعتباري 400 هزار دلار كابل و تجهيزات شبكه مخابراتي از سوي شركت شهيد قندي، سپاسگذاري كرد.
وي خواستار آن شد كه ارتباطات ”داده‌اي” (ديتا) و اينترنت كشورش از راه فيبرنوري ايران انجام و شركت مشتركي براي توليد تجهيزت مخابراتي،‌انواع كابل و فيبر نوري تاسيس شود.
وزير پست و تلگراف و تلفن كشورمان نيز با تاكيد بر ادامه‌ي كمك آموزشي و فني به افغانستان، در مورد تاسيس شركت مشترك توليدي و برقراري ارتباطات افغانستان از راه فيبر نوري ايران با شبكه جهاني اطلاع‌رساني (اينترنت)، آمادگي و موافقت اوليه كشورمان را اعلام كرد.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016