شنبه 10 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخابرات درصدد ايجاد محدوديت براي بخش خصوصي است، ايسنا

ايران تنها از حدود نيم گيگابيت پهناي باند با كيفيت پائين استفاده مي‌كند.
مهندس رضا پارسا - دبير انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي ايران - در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران‌ (ايسنا)، با بيان اين مطلب در ارزيابي خود از وضعيت، كيفيت و سرعت اينترنت در كشور، اظهار داشت: اينترنت كشور از نظر سرعت، كيفيت و بك‌بون وضعيت خوبي ندارد. كشور همجوار ما يعني “تركيه” به بيش از 5 گيگا بيت پهناي باند اينترنت كه تا سال آينده دو برابر خواهد شد، دسترسي دارد و ايران كه حدودا از نيم گيگابيت پهناي باند با كيفيت پائين كه طي يكسال گذشته به طور متوسط با 2 ماه قطعي رو به رو بود، استفاده مي‌كند. پس نمي‌توان ادعا كرد كه زير ساخت مناسب براي دسترسي به اينترنت خوب و پر سرعت در كشور وجود دارد.
وي، ادامه داد: هنگام ارائه‌ي آمار فعاليت‌هاي مخابراتي بدون اشاره به تعداد متقاضيان در انتظار دريافت خدمات مخابراتي ديتا به افزايش تعداد مشتركان اينترنت، تلفن همراه و ثابت اشاره مي‌شود، در حالي كه ارائه‌ي اين آمار ميزان فاصله‌ي موجود را تا رسيدن به نقطه‌ي سر به سر مشخص خواهد كرد.
پارسا، خاطر نشان كرد: اشتباه مخابرات اين است كه به جاي صرف انرژي و توان براي اصلاح و توسعه‌ي زير ساختهاي مخابراتي درصدد ايجاد محدوديت براي بخش خصوصي است.
وي، ادامه داد‌: چنانچه دولت به دنبال نظارت و كنترل است بايد زير ساخت‌ها را توسعه دهد و اگر در صدد كسب منافع و درآمد مي‌باشد نبايد خواستار درصدي از درآمد بخش خصوصي باشد، بلكه بايد با ساختن زير ساخت‌ها، بخش مخابراتي آن را در اختيار بخش خصوصي گذاشته و از آنها حق ترانزيت براي استفاده از بك‌بون مخابراتي دريافت كنند.
وي، خاطر نشان كرد: توجه جدي به اصلاح و توسعه‌ي زير ساخت‌هاي مخابراتي در سال‌هاي اخير، ‌گرفتن حق ترانزيت و اجازه‌ي آن به بخش خصوصي يا ساير بخش‌هاي دولتي مي‌توانست امكان نظارت دولت و منافع مالي آن را فراهم آورد.
[ينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016