سه شنبه 13 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جاسوسي از طريق فايلهاي کراک، باشگاه سيب

بر طبق برخي گزارشها فايلهاي کراک چند بازي مشهور که طي چند روز اخير از طريق نرم افزا مشهور کازا که براي به اشتراک گذاري فايل و برنامه در اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد در بين کاربران رد و بدل شده است حاوي يک برنامه خرابکارانه است.

ظاهراً اين فايلها برنامه هاي کراک بازيهاي مشهوري مانند fifa2003 و battle field 1942 هستند، اما باز کردن آنها برنامه اي مزاحم با نام Spybot.gen بر روي کامپيوتر شخصي نصب و اجرا مي شود که خود را بر روي ديسک سخت کامپيوتر کاربر نصب مي کند و به خواندن فايلهاي Word و ارسال آنها براي نفوذگر مي پردازد.

اين برنامه همچنين اطلاعات کليدي مانند شماره کارت هاي اعتباري و ديگر جزئيات شخصي افراد را ذخيره مي کند. اين برنامه حتي مي تواند به کامپيوتر دستور دهد تا ديسک گردان خود را باز و بسته کند. گفتني است که تمام اين کارها بدون آگاهي کاربر انجام مي شود.

بر طبق اعلام شرکتهاي ضدويروس اين برنامه ظرف چهارماه اخير 20 هزار کامپيوتر را در سراسر جهان آلوده کرده است و مشخص نيست که اين ابزار جاسوسي در حال حاضر در چند کامپيوتر در حال اجراست.

گفتني است ويروس مذکور که در آمريکا توليد شده در حال سرايت به کشورهاي اروپايي است. برخي شرکتهاي ضدويروس از جمله web sense فيلترهايي را براي مقابله با اين برنامه خرابکارانه عرضه کرده اند.

منبع. :رويتر

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016