چهارشنبه 14 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود اروج زاده: استيضاح فرصت مناسبی است برای بررسی عملكرد وزارت پست، ايسنا




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استيضاح فرصت مناسبي است تا برنامه‌ها و مديريت حاكم بر وزارت پست و شركت مخابرات مورد بررسي قرار گيرد.
محمود اروج زاده - مدير مسوول ماهنامه‌ي دنياي كامپيوتر و ارتباطات - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اين مطلب ، ضمن ارزيابي عملكرد وزارت پست، اظهار داشت: موقعيت مهم و مؤثر وزارت پست و تلگراف با ساختار و موقعيت ساير وزارتخانه‌ها قابل مقايسه نيست، زيرا اين وزارتخانه دروازه‌ي ورودي و نقطه‌ي ارتباط و استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد دنيا محسوب مي‌شود، همچنين وزارت پست با ارائه‌ي سرويس در زمينه‌هاي مختلف تلفن ثابت، همراه، اينترنت و ديتا در تماس مستقيم با بخش زيادي از مردم كشور قرار گرفته كه نارضايتي آنها مي‌تواند نارضايتي از مديريت كشور را به دنبال داشته باشد.
وي، ادامه داد: مديريت و برنامه‌هاي وزارتخانه بايد كاملا علمي و تحت نظر قرار داشته باشد و به همين جهت استيضاح وزير پست براي بررسي موفق بودن عملكرد خود در زمينه‌ي ارائه‌ي سرويس مناسب و ايجاد ارتباط با فناوري‌هاي روز دنيا كه به عنوان فناوري استراتژيك و مهم محسوب مي‌شوند ، داراي اهميت است.
اروج زاده، تصريح كرد: استيضاح فرصت خوبي است تا ميزان موفقيت برنامه‌هاي وزارتخانه در زمينه‌ي پاسخگويي به مردم مورد بررسي قرار گيرد و در صورت موفق يا غير موفق بودن عملكردها، تصميمات مقتضي اتخاذ شود.
وي، با اشاره به انتقادها‌ي فراوان در مورد كيفيت سرويس‌ها، رفتارها و مديريت وزارتخانه و مخابرات كه به تشديد انحصار متهم مي‌شوند‌، همچنين پاسخ‌هاي منطقي يا غيرمنطقي ارائه شده از سوي وزارتخانه به اين موارد، گفت: طي سال‌هاي گذشته فرصت و انرژي زيادي در بخش‌هاي مختلف صرف چنين كشمكش‌هايي شده و به نظرمي‌رسد نقطه‌ي پاياني براي اين كشمكش‌ها وجود نداشته‌باشد. اما استيضاح مي‌تواند به عنوان نقطه‌ي عطف و راه حل مناسب، اين مشكلات را به جاي مناسب رسانده و انرژي كمتري صرف شود.
وي، ادامه داد: به نظر من، وزارت پست در مورد ارتباط با فناوري‌هاي جديد و مردم، عملكرد موفقي نداشته‌است و اين مساله از مديريت و برنامه‌هاي وزارتخانه ناشي مي‌شود و متاسفانه با گذشت چندين سال، هنوز از فرصت تاريخي كه ورود فناوري براي كشور ايجاد مي‌كند، استفاده‌ي مناسب نكرده و آن را كمابيش از دست داده‌ايم.
مدير مسوول ماهنامه‌ي دنياي كامپيوتر و ارتباطات، خاطر نشان كرد: نبودن زير ساخت، استراتژي كلان، سرويس مناسب و زمينه سازي عمل براي رقابت بخش خصوصي باعث شده تا وزارتخانه نمره‌ي مثبتي نداشته باشد و بنابراين اين نكات بايد از سوي مجلس و نمايندگان مردم مورد بررسي دقيق‌تري قرار گيرد.

[لينک مطلب اصلی]





















Copyright: gooya.com 2016