چهارشنبه 14 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گاردين : جامعه اطلاعاتی بلر در خدمت ثروتمندان است، جام جم آنلاين

جام جم آنلاين: گاردين از برنامه جامعه اطلاعاتي بلر انتقاد کرد و نوشت تنها خانواده های ثروتمند از اينترنت در انگليس استفاده می کنند.
اداره نظارت بر ارتباطات راه دور انگلستان oftel اعلام كرد هم اينك 50 درصد از انگليسي ها امكان دسترسي به اينترنت از درون خانه هاي خود را دارا مي باشند.
مدير كل oftel اين موضوع را يكي از موفقيت هاي بزرگ انگليس و حاصل تلاش هاي صنعت اينترنت اين كشور و اراده خود دانست و گفت اميدوار است روزي تمام خانه هاي انگلستان را به اينترنت متصل كند.
دولت بلر در تلاش وسيعي قصد دارد تا سال 2008 همه انگلستان را به جامعه اطلاعاتي پيوند زند و در اين راه تبليغات زيادي به عمل آورده است.


يكي از شعارهاي بلر در اين زمينه پيش به سوي انگلستان ديجيتال بوده است.
با اين حال علي رغم تبليغات زيادي كه در اين خصوص به عمل آمده است و علي رغم اين كه مقامات دولتي ادعا مي كنند اينترنت را به ارزان ترين قيمت از طريق ISPهاي دولتي كه خدمات مجاني ارائه مي كنند به خانه هاي انگليسي ها برده است برخي از منتقدين نظام اطلاعاتي انگليس معتقدند كه اينها همه واقعيت نيستند.
روزنامه گاردين با انتشار مقاله اي ادعا كرده است كه بخش عمده اي از اين 50 درصد انگليسي را افراد ثروتمند و متمول تشكيل مي دهند و هنوز بسياري از خانواده هاي كم درآمد توانايي دسترسي به اينترنت را ندارند و دولت امكانات كافي را براي دسترسي اين عده به اينترنت فراهم نكرده است.


آمار ارائه شده توسط موسسه تحقيقاتي Jupiter Media Matrix نشان مي دهد كه 55 درصد از افراد خانواده هايي كه در انگلستان به اينترنت متصل هستند متمول ، جوان تا ميانسال و تحصيلكرده هستند و تنها 5 درصد از آنها افراد مسن و كم درآمد مي باشند.
گاردين نوشته است براي رسيدن به جامعه اطلاعاتي كه بلر از آن دم مي زند بايد تمهيداتي از سوي دولت در نظر گرفته شود كه همه اقشار جامعه بتوانند به طور يكسان به اينترنت دسترسي داشته باشند نه آن كه تنها خانواده هاي متمول از آن بهره مند باشند.
از جمله معضلات ديگر جامعه انگلستان اين است كه افراد مسن به شدت در برابر اينترنت از خود مقاومت نشان مي دهند و رغبتي به آن ندارند ، حال آن كه از سوي ديگر بسياري از هزار جوان و ميانسال علاقه مند به استفاده از اينترنت توانايي مالي براي خريد كامپيوتر و متصل شدن به اينترنت را ندارند و تنها مي توانند از طريق كافي نت ها به اينترنت متصل شوند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016