پنجشنبه 15 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از سه استيضاح ناموفق: زور مجلس به معتمدي هم نرسيد، آي تي ايران

پس از 6 ساعت ماراتن استيضاح در مجلس سرانجام مهدي کروبي رييس مجلس در حالي که نمايندگان زيادي دوره اش کرده بودند گفت:از مجموع 217 نماينده‌ي حاضر در جلسه، 214 راي ماخوذه حاصل شد كه از اين تعداد 61 راي سفيد، 142 راي كبود و 11 راي ممتنع بود؛ بدين ترتيب استيضاح معتمدي به عنوان چهارمين استيضاحي كه در مجلس ششم مطرح شده بود راي نياورد، و معتمدي هم‌چنان وزير پست و تلگراف و تلفن باقي ماند.
علي رغم پيش بيني هايي که نسبت به راي به استيضاح معتمدي پيش از آغاز جلسه مي شد با شروع جلسه و خصوصا در جلسه بعداظهر و با دفاع نسبتا منتطقي معتمدي و حمايت هاي ضمني رييس مجلس تنها 61 نماينده به استيضاح او راي داده بودند و اين تنها چند نفر بيشتر از تعداد امضا کنندگان طرح استيضاح بود.
هر چند گفته مي شود که رايزني گسترده مقامات وزارت پست در اين نتيجه بي تاثير نبوده است اما يک نماينده مجلس پس از استيضاح گفت اگر در مدت باقي مانده مجلس مقامات وزارت پست بخواهند به وعده هايي که در اين يکي دو هفته به نمايندگان مجلس داده اند عمل کنند عملا وقتي براي کاري ديگر باقي نمي ماند.

گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) احمد ميدري در موافقت با استيضاح وزير پست و تلگراف و تلفن گفت: من از شجاعت وزير در تعويض بزرگ‌ترين مدير خود استقبال مي‌كنم اما آيا درست است كه شما در اين جايگاه فردي با ليسانس تكنولوژي آموزشي گذاشته‌ايد؟ ميدري اظهار داشت: يكي از معاونان شما در مصاحبه‌اي مي‌گويد كه شركت‌هاي حاضر در مناقصه را از سه به پنج رسانده‌ايم و قوه‌ي قضاييه موافقت كرده‌ است، حضور دستگاه قضايي در اين زمينه چه ارتباطي دارد؟ چرا مناقصات شما الكترونيكي نيست. كدام دستگاه مناقصه‌اي را در طول سه سال باطل مي‌كند؟ شايد شما ابطال مناقصات را به صلاح بدانيد؛ ولي چرا در جهت شفاف شدن روش مناقصات حركت نكرديد.
وي با اشاره به سخنان وزير در عدم افزايش قيمت پالس‌هاي تلفن گفت: شما به جاي افزايش قيمت زمان پالس را تغيير داده‌ايد و قيمت بين شهرها و زمان‌بندي افزايش يافته است.

همچنين علي اكبر موسوي خوئيني نماينده مردم تهران در موافقت با استيضاح گفت: اگر جايي به قانون‌گذاري دست زده است و مورد اعتراض مجلس است، شما مي‌گوييد فقط يك جا شنود مي‌شود. شما بفرماييد شنودهايي كه در برخي روزنامه‌ها پياده مي‌شود از كجا مي‌آيد. مي‌گوييد كابل نداده‌ايد پس تكنولوژي آنها چيست؟
وي افزود: سندي داريم كه طي آن مكلف كرده‌ايد كه براي حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح ايجاد شود و مخابرات همكاري لازم را به دست آورد. ما فكر مي‌كنيم در اين زمينه قصوري صورت گرفته است اين كار خلاف صريح مصوبه‌ي شوراي عالي امنيت ملي است.
عضو كميسيون صنايع و معادن ادامه داد: سوالاتي كه راجع به وعده‌هاي وزير درباره‌ي اشكالاتي كه در تلفن همراه است و مردم نمي‌دانند كه چه زماني اين اشكالات اصلاح خواهد شد.
موسوي خاطرنشان كرد: شما به دليل سوءمديريت و به بسياري از دلايل به پيشنهادات خارجي و داخلي مشاوران خود توجه نكرديد.
نماينده‌ي مردم تهران تصريح كرد: با دور زدن‌هاي معاونان و مديران كل توسط وزير و دادن دستورهاي غير كارشناسي محال است مشكلات حل شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا دكتر احمد معتمدي وزير پست، تلگراف و تلفن در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص بحث شنود و بحث مطرح شده درباره‌ي مكاتبات با مديرعامل شركت مخابرات استان تهران گفت: همواره طوماري كه از مكاتبات با مديران دفتر خود بنده وجود دارد. اما جواب به اين درخواست‌ها و طومارها مهم است كه جواب مساعدي به آنها داده شده است .
وي افزود: درست است كه چند هزار مركز سوئيچ وجود دارد و كانال‌هاي آن در اختيار وزارت پست است اما بدين مفهوم نيست كه هيچ شنودي اتفاق نمي‌افتد. به عبارتي شنود يك طرق جاسوسي است كه ديگر ما مسوول آن نيستيم . در دنيا نيز مكالمات انجام شده در تلفن محرمانه تلقي نمي‌شود البته تا آنجا كه امكانات داشته باشيم و با وجود تمهيدات بايد ميزان آن‌را به حداقل برسانيم .
دكتر معتمدي در خصوص مطرح شدن مجتمع صنعتي رفسنجان گفت: اكنون 5 الي 6 دستگاه نظارتي وجود دارد كه هر كدام با يك نامه مي‌توانند جلوي آن‌را بگيرند. مديرعامل شركت مخابرات ايران نيز ليسانس تكنولوژي آموزشي نداشته بلكه ليسانس تكنولوژي صنعتي دارند. با توجه به اساسنامه جديد هم لازم است يكي از اعضا هيات مديره غيرفني باشد و در برنامه‌ريزي‌ها كمك كننده باشد.
وي در خصوص مناقصات باطل‌ شده تاكنون نيز گفت: مجموعه وزارت پست، مجموعه سالمي است. و در مورد مناقصات اخير هم كه 2 الي 3 بار باطل شده اين مورد درست است كو چون مناقصه غلط است نبايد انجام شود؛ در اين امور كه احساس خطر كنيم وارد مي‌شويم.
وزير پست در خصوص قيمت‌ها و تعرفه‌ها كه همواره گفته مي‌شود گران‌ترين قيمت‌ها مربوط به ايران است، گفت: بايد جلسه‌اي با كميسيون مربوطه گذاشته شود چرا كه بنده با توجه امضا كتبي سازمان مديريت و سازمان حمايت از مصرفه كننده، قيمت‌ها را اعمال كرده‌ام .
وي با اشاره به 24 ميليون هزينه اضافه در يكي از مناقصات گفت: با وجود ضوابط و بازرسي اين امر امكان ندارد و اگر باشد به دادگاه كشيده خواهد شد اگر چنين چيزي نيز باشد، بنده نيز مدعي خواهم بود.
معتمدي در خصوص نصب تعداد محدودي از آنتن‌هاي BIS كه 300 مورد آن را مشاور پيشنهاد داده گفت: اكنون 600 آنتن BTS نصب شده كه 25 مورد آن در نصب‌هاي اخير است . وي در پايان گفت: اگر نمايندگان لطف كردند و راي اعتماد دادند در اين سنگر ادامه خواهم داد و اگر نظر به عدم راي اطمينان بود از همه التماس دعا دارم و از همه نمايندگان مردم حلاليت مي‌طلبم .
گفتني است معتمدي با كسب 142 راي از 214 را ماخوزه هم‌چنان وزير پست و تلگراف و تلفن باقي ماند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016