جمعه 16 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«اينترنت2» 300هزار بارسريعتر از اينترنت خانگي ، جام جم آنلاين

آيکون ساعت شني (world wide wait) با وجود بزرگ شدن هر لحظه اينترنت و وب (world wide web) هنوز کند مي چرخد و کاربران اعم از کساني که با موزائيک مارک اندرسون در سال 1993 تولد وب را با چشمان خود در محيط ايکس ويندوز ديدند و کودکاني را امروز در فضاي سايبر غوطه ورند و با صدها مرورگر جديد بازي مي کنند ، فهميده اند که بازي در حال عوض شدن است و قواعد فراساختاري اينترنت در حال پوست انداختن واقعي است تا راه به سوي آنچه «اينترنت2» مي ناميم ، باز شود. «واقعيت اين است که اينترنت ، گنجايش اپليکيشن هاي نسل بعد را ندارد و بسختي در حال دست و پا زدن است.

» اين جمله اي است که تدهانس ، مدير آرشيتکت اينترنت 2 در کنفرانس آناهيم کاليفرنيا روي آن تاکيد کرد. به گفته هانس ، دهها ميليون کاربر dialup در حال تبادل ميلياردها بيت اطلاعات هستند؛ اما هيچ کس نمي داند اپليکيشني نيست که بتواند روش آموزش و يادگيري را در سراسر دنيا تغيير بدهد ؛ ولي معماران اينترنت 2 در حال طراحي آن هستند. هانس افزود: در بک بون اينترنت 2 که در امريکا در حال توسعه است ، سرعت 300هزار برابر بيشتر از سرعت اينترنت خانگي است.

پزشکان نسخه هاي مريض خود را داخل فايلهاي فلش قرار داده و ارسال مي کنند و ويدئو کنفرانس ها ، اپليکيشن هاي کاملا واقعي در دنياي مجازي مي سازند. اما اينترنت 2 از چه زماني همگاني مي شود و از انحصار سيستم هاي دانشگاهي و حکومتي بيرون مي آيد؟ تدهانس مي گويد: 3 تا 5 سال ديگر زمان مناسبي است.

بسياري از سازندگان نرم افزار و سخت افزار که قابليت ها و ظرفيت هاي کاربر و سيستم اش را در نظر گرفته و بعد مطابق آن ساخته هايشان را عرصه مي کند ، اينک مي توانند با فراغ بال از اين موضوع به دنياي جديد بينديشند که همه چيز عوض شده و تمامي تلفن هاي همراه آي پي آدرس ويژه گرفته و 24ساعت آنلاين خواهند بود. تجربه 10سال اخير در دنياي اينترنت چشم انداز جديدي را براي مخترعان و توسعه دهندگان پروتکل هاي شبکه پيش رو قرار داده و اينک آي پي ، نسخه مي رود که پيشگام در اين زمينه شود. اين که سايبر آينده چه شکلي است و چگونه توسعه خواهد يافت ، پرسشهايي است که در ذهن همه کاربران جمع شده و روزي سازندگان ، به آن جواب خواهند داد.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016