چهارشنبه 21 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تک بيتها» به کمک سيگنال هاي تلويزيوني مي روند ، جام جم آنلاين


کميسيون تجارت فدرال به استفاده از فناوري هاي مناسب براي جلوگيري کردن از به اشتراک گذاري غيرقانوني هر نوع محصول ديجيتال راي مثبت داد.
FTC.org با 5 راي موافق به سازندگان سخت افزار ، اجازه داد که مي توانند از سيگنال هاي تلويزيوني براي ساخت آنچه فلگز ناميده مي شود، بهره گيرند. Flags شناسايي رسمي يک برنامه يا هر نوع اطلاعات ديجيتال روي يک سخت افزار مانند پي سي ، يا ضبطکننده دي وي دي است ؛ اما فلگز در اصل يک تک بيت است که به برنامه هاي استيريم افزوده مي شود؛ اما از محتويات برنامه موردنظر هيچ حمايتي نمي کند. در واقع کميسيون تجارت فدرال با اين موافقتنامه اجازه مي دهد تا با ابزارهاي ديجيتالي هر نوع اطلاعاتي که وارد مي شود را با اين فلگز چک کند. براين اساس ، تمامي سازندگان موظف شدند تا اول جولاي 2005 تجهيزات لازم را براي ايجاد فلگز روي سيستم هاي برودکست احيا کنند. هر نوع وي سي آر، اجراکننده دي وي دي و حتي يک دي سي و تلويزيون بايد مکانيسم مذکور را پياده کرده تا از طريق اتصال به اينترنت صحت و سقم آن را از نظر رعايت حقوق کپي رايت بررسي شود. گفته مي شود کميسيون تجارت فدرال بر اثر فشارهاي سياسي چنين تصميمي را اتخاذ کرده است.

وکلاي MPAA به عنوان طرفداران اين نظريه گفتند سازندگان ابزار بايد با ارزشگذاري روي صنعت ديجيتالي ، حمايت هاي لازم را از آن به عمل آورند و مانع از توزيع غيرقانوني آن از سوي کاربران شوند. جک والنتي ، رئيس MPAA.org نيز گفت : اين تصميم پيروزي بزرگي براي مشترياني است که مي خواهند ديتاهايشان به سرقت نرود. اما کارشناسان مي گويند: اين تصميم باعث ازدياد ابزارها داخل سيستم هاي ديجيتالي شده که در نتيجه قيمت آن بالا مي رود. در واقع سازنده ، چنين ابزارهايي را مجاني نمي سازد و بعد هزينه هايش روي دوش مشتري سنگيني مي کند؛ اما مايک گودوين مي گويد: حمايت از دنياي ديجيتالي تنها دليلي است که اين امر را توجيح مي کند تا به اين رهيافت بهاي کافي داده شود. پس تکليف ابزارهاي موجود چه مي شود؟ قطعا سيستم ها بايد انکريپت شوند؛ اما آيا مشترياني که سيستم هاي قديمي دارند، حاضر به پرداخت هزينه مي شوند؟ خير! به گفته کارشناسان ، در حال حاضر 40ميليون اجراکننده دي وي دي در خانه هاست که هيچ کدام فلگز نداشته و نخواهند داشت.

کريس موراي ، مشاور حقوقي در consumers union ضمن بيان اين نکته مي گويد: شما نمي توانيد روي يک DVD بنويسيد که فقط داخل يک اجراکننده قانوني جواب دهد. همچنين پي سي هايي که براي دريافت سينگنال تلويزيوني طراحي شده اند نيز هزينه سنگيني را متحمل مي شوند؛ چرا که حاضر نيستند تحت اين قوانين ابزار گرانقيمت توليد کنند. ابزارهايي هم که بتواند محتواي ديجيتالي را هنگام انتشار روي اينترنت منتقل کند نيز وجود ندارد. تلويزيون ها نيز اکثرا آنالوگ بوده و بعد درون خود مبدل ديجيتالي دارند و از همين راه نيز کاربران مي توانند سر سيستم کلاه بگذارند. از طرف ديگر اتحاد ميان ابزارهاي تفريحي و لوازم الکترونيک شخصي نيز از ميان مي رود. مثلا مشتريان با فکر اين که بتوانند ابزارهاي ديجيتالي خود را به هم وصل کنند ، دست به خريد مي زنند ؛ اما با اجراي تصميم کميسيون تجارت فدرال همه رشته ها پنبه شده و مشتريان نيز به طور طبيعي از دست مي روند.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016