دوشنبه 26 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت پست بعد از استيضاح، دانيال رمضاني، دنياي اقتصاد

روز چهارشنبه 14 آبان ماه سال 1382 چهارمين وزير كابينه رييس جمهور خاتمي به منظور ارائه توضيح در مجلس شوراي اسلامي حاضر شد. اين بار نوبت سيداحمد معتمدي وزير پست و تلگراف و تلفن بود و الحق كه وضعيت او با 3 وزير قبلي متفاوت بود. هيچ كس نمي‌توانست سرنوشت اين استيضاح را به طور قطع اعلام كند اما ساعت 16 روز چهارشنبه بود كه با تشخيص 142 نماينده مجلس وي نيز از كابينه دولت خارج نشد.

يك شوك

برخي از مخالفان وزير پست قبل از استيضاح وي مي‌گفتند كه حتي اگر استيضاح راي هم نياورد يك شوك به اين وزارتخانه وارد خواهد شد. اما اي كاش فرصت استيضاح بيشتر از 10 روز بود چون تا لحظات آخر استيضاح وزارت پست تكان‌هايي خورد.

مجوز PAP صادر شد. وزارت پست با صدور مجوز بيشتر براي ICPها موافقت كرد. نحوه كار اپراتور دوم تلفن همراه مشخص شد و بالاخره اينكه 160 هزار سيم‌كارت تلفن همراه به مردم واگذار شد. به اعتقاد كارشناسان اين اتفاقات مهمي بود كه تنها در چند روز باقي مانده به استيضاح رخ داد.

سكوت خبري
اما حدود 5 روز پس از استيضاح وزير پست، اين وزارتخانه و مسئولان آن به يك سكوت 5 روزه فرو رفتند. اين وزارتخانه تا ساعت 16 روز چهارشنبه چهاردهم آبان روزهاي پركار و سختي را صرف رايزني با نمايندگان مجلس و مخالفان خود كرده بود. تحليل برخي از مخالفان از اين روزها چندان مثبت نبود و برخي مي‌گفتند وزارتخانه آماده تغييراتي مي‌شود كه به نفع موافقان استيضاح نيست. ولي تاكنون كه خبري از اين بابت نشده است.

اول خاتمي شروع كرد
اولين مقام دولتي كه مقام اول دولت نيز بود روز يكشنبه لب به سخن گشود و از راي اعتماد مجلس به وزير خود تشكر كرد.

سيدمحمد خاتمي رييس جمهور در جلسه هيأت دولت گفت: اگر مسئول، استيضاح و تحقيق و تفحص در مسير درست باشد خير است، زيرا مسئولان ذيربط فرصت پيدا مي‌كنند اقدامات انجام شده را بيان كنند، سوءتفاهم‌ها رفع مي‌شود و اگر نقص و عيبي هم باشد مورد توجه واقع مي‌شود.

رد لايحه وزارت ICT و باز هم سكوت
روز شنبه بود كه شوراي نگهبان لايحه وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را كه با اصلاحاتي به تصويب مجلس رسيده بود را رد كرده و به مجلس باز گرداند. اين لايحه براي وزارت پست از اهميت بالايي برخوردار است اما تاكنون و انگار كه اصلا چنين اتفاقي نيفتاده باشد، هيچ يك از مسئولان وزارت پست به اظهار نظر در اين خصوص نپرداختند، شايد آنها هنوز در كيف خروج از استيضاح به سر مي‌‌برند!

مدير عامل پست از برخي تغييرات سخن مي‌‌گفت

روز دوشنبه سعيد فائقي مدير عامل پست كه روز استيضاح با نگراني در صندلي كنار وزير پست وي را همراهي مي‌كرد، گفت: سئوالات نمايندگان مجلس فرصتي را براي نقد خودمان به وجود آورد و مادر حال تحليل موارد ذكر شده در مجلس‌ايم تا نقايص را برطرف كنيم.

وي افزود: دستور اكيد وزير مبني بر همين مورد بوده است كه مباحث ياد شده را پيش رو قرار دهيم تا در آينده بتوانيم وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را به سطح مطلوب برسانيم تا هم از نظر مردم هم نمايندگان محترم و همچنين مطبوعات و رسانه‌ها مورد قبول باشد.

در همين روز معاون برنامه‌ريزي و IT وزير پست نيز به ارائه آمار و اطلاعات قبلي از عملكرد وزارت پست پرداخت و گفت: 3 هزار كيلومتر فيبر نوري تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌‌رسد.

20 آبان ماه روز قدرداني وزارت پست
روز سه شنبه 20 آبان ماه را مي‌‌توان روز قدرداني وزارت پست نامگذاري كرده در اين روز در پيام قدرداني كه به دست رئيس مجلس رسيد، ضمن خشنودي از سومين راي اعتماد نمايندگان مجلس به خود اعلام كرد: تلاش اين وزارتخانه براي رفع نقايص موجود و خدمت رساني بيشتر به مردم و توسعه بخش ارتباطات به منظور ارتقاي جايگاه كشور در منطقه و جهان بيشتر خواهد شد.

معتمدي وزيري است كه در بهمن 1379، شهريور 1380 و آبان 1382 موفق به كسب راي اعتماد نمايندگان مجلس شد و از اين بابت خوشحال به نظر مي‌‌رسد. به همين منظور وي شخصا با حضور در صحن مجلس به تشكر و قدرداني از رئيس و نمايندگان پرداخت.

معتمدي گفت: از آنجايي كه بسياري از موارد مطرح شده در استيضاح را قبول دارم و احساس مي‌‌كنم تذكرات به حق بوده است، لذا تلاش مي‌‌كنم كمبودها را جبران كنم.

بگو كه گل نفرستد كسي به دفتر من ...!

اجازه دهيد روز بيست آبان را همان روز قدرداني وزارت پست بگذاريم. در اين روز بخشنامه‌اي جالب با عنوان «گل نفرستيد و آگهي تبريك ندهيد» در وزارت پست صادر شد و از كليه مجموعه اين وزارتخانه خواسته شد كه دست از گلباران كردن وزير بردارند.

البته شايد اين بخشنامه كمي دير صادر شد، چون گل‌فروشي‌هاي محدوده سيدخندان با كمبود گل مواجه شدند!

از شايعات چه خبر؟
لطفاً هيچ‌ كدام از مسئولان وزارت پست براي نوشتن جوابيه دست به قلم نشوند چون تمامي اين موارد شنيده‌هاي غير رسمي است.

1- گفته مي‌‌شود كه وزير پست فعلاً با مصاحبه هيچ يك از مسئولان وزارت متبوع خود موافق نيست و از همه خواستند كه تا اطلاع ثانويه به مصاحبه نپردازند. علت اين امر در صورت صحت، مشخص نيست.

2- مي‌‌خواهيم به جاي «مي‌‌شود» بگوييم«شد». بحث ديگري كه اين روزها مطرح است اين است كه ظاهراً‌ وزارت پست به جاي صدور اخبار و اطلاعاتي كه به فعل «مي‌‌شود» ختم شده و مربوط به آينده مي‌‌شود، خودداري خواهد كرد. مي‌‌گويند اين وزارتخانه از اين به بعد اخباري را منتشر مي‌‌كند كه با فعل«شد» تمام مي‌‌شود.

3- اگر چه هنوز خبري از جابجايي و يا انتصاب وزارت پست به بيرون درز نكره ولي شايعات حكايت از آن دارد كه وزارت پست در آينده‌اي نه چندان دور مديران جديدي را معرفي خواهد كرد.

اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان و منتقدان نيز معتقدند كه در زير مجموعه وزارت پست براي پيشبرد سريع‌‌تر امور بايد تغييراتي ايجاد شود.

[لينک مطلب اصلي]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016