جمعه 30 آبان 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عرضه‌ي لينوكس فارسي انحصار ميكروسافت را مي‌شكند، ايسنا

عصر روز چهارشنبه - 28 آبان ماه سال جاري - انجمن انفورماتيك ايران ميزبان دكتر حميد رضا ربيعي براي سخنراني حول محور لينوكس فارسي بود.
به گزارش خبرنگار سرويس IT خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين جلسه، مدير مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ي دانشگاه شريف، نقش زبان را در فناوري اطلاعات مهم دانست و تصريح كرد: اگر ما بخواهيم استفاده از لينوكس را گسترش دهيم بايد با زبان مردم صحبت كنيم و از آنجايي كه اكثر مردم كشور ما با زبان انگليسي آشنايي ندارند اگر بخواهند در اين فضا با بهره وري بالا وارد شوند بايد مساله‌ي زبان حل شود.
سخنران اين همايش به جنبه‌هاي اقتصادي استفاده از اين طرح با توجه به پيوستن ما به تجارت جهاني نيز اشاره كرد.
وي استقبال دانشجويان از اين سيستم عامل را قابل توجه دانست و اظهار داشت: دانشجويان كامپيوتر به خاطر كنترلي كه بر روي سيستم دارند و خلاقيت‌هايي كه مي‌توانند بر روي آن انجام دهند كار با لينوكس برايشان جالبتر است.
دكتر ربيعي، در مورد شيوه‌ي انتخاب اين سيستم عامل، گفت: ما يك مطالعه‌ي تحقيقي در مورد كشورهاي دنيا انجام داده‌ايم كه در انتها به لينوكس رسيديم و در حال حاضر نيز با توجه به حركت‌هاي انجام شده در جهان متوجه انتخاب درستمان شده‌ايم.
وي، در ادامه گفت: ما در مطالعات خود در مورد كشورهايي كه مي‌خواهند ميكروسافت را بشكنند به دنبال چگونگي و چرايي اين كار بوديم و اين مطالعات سبب شد كه ما لينوكس را به عنوان يك سيستمي انتخاب كنيم كه بتوان لينوكس فارسي را در آن جايگزين كرد.
دكتر ربيعي، خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم در طرح لينوكس فارسي، اصولي و درست پيش برويم به دليل اينكه اين طرح از ريشه شروع شده است، 30 ماه زمان لازم داريم تا به هدف خود برسيم.
وي، هدف از انجام اين طرح را آشنا كردن مسوولان و تصميم گيرندگان شبكه‌هاي اساسي كشور به استفاده از اين سيستم عامل به غير از windows و همچنين فارسي سازي سيستم‌ها عنوان كرد.
دكتر ربيعي، با اشاره به تاريخچه‌ي اين طرح، گفت: اين طرح از بهمن سال 81 شروع شده و ساختار آن شامل كميته‌ي راهبرد، كميته‌ي فني و مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ي دانشگاه صنعتي شريف است كه مديريت طرح را بر عهده دارد.
وي، توسعه‌ي سرمايه‌ي انساني، ايجاد بازار، تربيت نيروي انساني و همچنين تدوين استراتژي كلي براي اين طرح را از برنامه‌هاي آينده‌ي پروژه اعلام كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016