جمعه 19 دی 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از تايوان، ايران به بزرگترين توليدکننده CD و DVD در جهان تبديل مي شود، ايسنا

ايران با همكاري چند شركت معتبر بين‌المللي پس از كشور تايوان به بزرگترين قطب توليد CD و DVD خام در جهان تبديل مي‌شود.
به گزارش ايسنا، در حالي كه ايران يكي از بزرگترين مصرف‌كنندگان ديسك‌هاي نوري خام در جهان است، بهمن‌ماه امسال بزرگترين كارخانه توليد CD و DVD خام خاورميانه به بهره‌برداري مي‌رسد.
فاز اول اين كارخانه براي توليد نيم ميليارد ديسك نوري در سال طراحي شده است كه تا شهريورماه سال ‌٨٣ به بهره‌برداري كامل خواهد رسيد. ساختمان و تجهيزات اين كارخانه كه بسيار پيشرفته و داراي بالاترين سطح تكنولوژي روز دنياست در بهمن‌ماه امسال تكميل و دو خط توليد نصب و راه‌اندازي و پس از آن به سرعت باقي خطوط توليد به چرخه توليد خواهند آمد.
با راه‌اندازي فاز اول نياز ايران و كشورهاي منطقه و مجاور به طور كامل به CD و DVD خام برطرف خواهد شد و به علت اين توليد انبوه پيش‌بيني مي‌شود با ورود توليدات اين واحد به بازار داخلي قيمت اين كالا تا ‌٦٠ درصد كاهش يابد و علاوه بر آن از خروج ساليانه ‌٥٥ ميليون دلار ارز جلوگيري شده و حدود همين مبلغ ارز از صادارت اين كالا عايد كشور شود.
بنا بر گزارش روابط عمومي شركت توليدكننده ديسك‌هاي نوري در ايران، فاز دوم اين پروژه تا پايان سال ‌٨٣ به بهره‌برداري خواهد رسيد كه توليد نهايي اين فاز چندين برابر فاز اول بوده و با همكاري شركت‌هاي معتبر جهاني مانند سامسونگ و فيليپس طي قراردادهاي جداگانه‌اي به صورت تضميني و صرفا براي صادارت به كشورهي اروپايي و شمال و جنوب آمريكا خواهد بود. با راه‌اندازي اين فاز حدود ‌٤٣٠ ميليون دلار ارز سالانه نصيب كشور خواهد شد كه اين رقم در بخش صدور محصولات صنعتي كشور بسيار قابل توجه و كم‌نظير است.
با تكيمل اين كارخانه و همكاري مناسب مسوولان و دست‌اندركاران استان قزوين حدود دو هزار فرصت شغلي در اين استان ايجاد خواهد شد.
محمدرضا ماشاالهي ـ مدير پروژه ساخت كارخانه ديسك‌هاي نوري در ايران ـ اعلام كرد:« براي نخستين بار كليه عمليات طراحي و اجراي اين پروژه از سوي گروه مهندسان شركت تولي ديسك‌هاي نوري در ايران انجام شده كه تماما از كارشناسان داخلي است.»
وي گفت:« اين گروه توانسته‌اند كارخانه‌اي به مساحت ‌١٥٠ هزار متر مربع را طي مدت ‌٥/٢ ماه به صورت شبانه‌روزي به اتمام رسانند كه ركوردي كم‌نظير در زمينه‌ ساخت كارخانه‌هاي صنعتي در كشور است.»
ماشاالهي اعلام كرد:‌« فضاهاي خاص و تخصصي توليد اين كارخانه توسط برترين كارشناسان اروپايي و با همكاري متخصصان داخلي و زير نظر مستقيم شركت اشتيگ‌همتگ آلمان طراحي و اجرا شده است. به علاوه توليد CD و DVD خام در زمان راه‌اندازي كارخانه تحت امتياز شركت اشتيگ‌همتگ آلمان انجام مي‌پذيرد. در اين راستا يك تيم متشكل از متخصصان آلماني تا پايان راه‌اندازي فاز دوم اين كارخانه بر كيفيت محصولات توليدي و انتقال كامل فن‌آوري توليد به كشور ايران نظارت مستقيم مي‌كنند.»




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016