پنجشنبه 30 بهمن 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رباتي جديد با قابليت هاي متفاوت، باشگاه سيب

موج جديدي از به کارگيري رباتهاي هوشمند در کارخانه ها و شرکتهاي مختلف تجاري که از دقت، سرعت و هزينه کلي کمتري نسبت به نيروي انساني برخوردارند موجب جلب توجه مردم در اروپا و آمريکا گرديده است.

در اين ميان روبات هاي جديدي موسوم به Roomba نيز عرضه شده است. اين روبات که به شکل يک نعلبکي است مي تواند مانند چرخ روي زمين قل بخورد، از روي ديوار بپرد و به راحتي زير اساس منزل بخزد. ربات مذکور جديدترين محصول شرکت iRobot بزرگترين سازنده ربات هاي ارزان قيمت در جهان است.

هلن گرينر رئيس و بنيانگذار اين شرکت که در سن 22 سالگي و در دوره دانشجويي شرکت خود را تاسيس کرده است معتقد است ما به دوراني قدم مي گذاريم که ربات ها مسئوليت انجام دهها هزار امر مهم را بر عهده مي گيرند. در واقع عصر دستياران شخصي رباتيک فرا روي ماست.

او تکنولوژي رباتيک را به يک کوه يخ تشبيه کرد که بخش اعظم آن از چشمها پنهان است.

مدير اين شرکت همچنين از برنامه هاي خود براي ساخت ربات هاي جديد مين ياب که قابليت انجام برخي ماموريت هاي نظامي را نيز دارند خبر داد. ربات هاي مذکور براي انجام عمليات اکتشافي، جستجو و تخريب و تامين نيازهاي تسليحاتي نيروهاي آمريکايي در عراق و افغانستان به کار خواهند رفت. گرينر زماني را براي عرضه رباتهاي جديد تعيين نکرد.

[لينک اصلي خبر]




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016