یکشنبه 24 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بايد شاهد پيدايش نسل تازه‌يی از منابع اطلاع‌رسانی باشيم، ايسنا




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«محمود اروج‌زاده» مدير سايت اطلاع رساني ITNA در خصوص وضعيت فعلي منابع اطلاع رساني در حوزه IT به خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، گفت: با وجود فعاليت چند سايت و وبلاگ و از همه مهم‌تر خبرگزاری‌های رسمي و دولتي كشور در حوزه فناوري اطلاعات، از جمله خبرگزاري دانشجويان ايران كه تحول مهمي را در اين عرصه موجب شده، به نظر مي‌رسد كه نياز، بيش از عرضه است و هنوز در اين زمينه دچار كمبود هستيم و طبعا بدون آموزش و اطلاع‌رساني كامل و سريع در اين زمينه، سرعت و عمق قابل توجهي در پيشرفت اين عرصه نخواهيم داشت، به همين دليل بايد شاهد پيدايش نسل تازه‌يي از منابع اطلاع‌رساني باشيم.
وي، ادامه داد: با هدف كمك به تسريع و عمق بخشيدن به اطلاع‌رساني در اين عرصه، ايتنا
(Information Technology News Agency)
چند روزی است كه به صورت آزمايشي آغاز به كار كرده و با طي كردن اين دوره، و تكميل آن، شروع رسمي آن را نيز به زودي شاهد خواهيم بود، كه البته بخش‌هاي ديگري را هم در نظر داريم كه تا پايان دوره آزمايشي به سايت افزوده خواهد شد.
اروج‌زاده، در خصوص ادامه كار سايت ايتنا، افزود: تاكيد اوليه و اساسي ايتنا، مانند هر خبرگزاري ديگر، بر توليد محتوا خواهد بود، يعني همان بخشي كه عموما در آن دچار ضعف هستيم، يعني با وجود جوان بودن اين عرصه و اشتياق و گرايش فراوان به آن در جامعه، متاسفانه به قدر كافي در آن توليد صورت نمي‌گيرد و اطلاع‌رساني ما نياز به تقويت دارد، همچنين آموزش نيز كه باعث تعميق و گسترش فرهنگ فناوري اطلاعات در جامعه مي‌شود، كه در حال حاضر بنا به گفته كارشناسان، دچار خلاء است. هم‌چنين با توجه به تخصصي بودن اين عرصه، دست‌اندركاران ايتنا نيز طبيعتا بايد در همين حوزه مطلع و كارشناس باشند كه تلاش ما نيز بر همين مساله خواهد بود.
وی ادامه داد: براي جامع بودن اطلاع‌رساني در ايتنا، اخبار فناوري اطلاعات از خبرگزاري‌هاي رسمي كشور نيز در سايت، نقل و منتشر خواهد شد، همچنين سرخط هاي خبري ديگر سايت‌هاي معتبر اطلاع‌رساني IT نيز به طور مختصر در قسمتي از سايت نمايش داده خواهد شد، كه اين كار به زودي به سرخط سايت‌هاي انگليسي IT نيز توسعه خواهد يافت. در ضمن از وبلاگ‌هاي پرمحتواي فعال در اين زمينه نيز با هدف تلاش براي تقويت آنها نقل خواهد شد. همچنين از كمك و همكاري همه علاقه‌مندان براي گسترش كار نيز استقبال مي‌كنيم.
وي، افزود: يكي از برنامه‌هاي موردنظر ما در مجموعه اطلاع‌رساني اين حوزه، دريافت اخبار ايتنا از طريق تلفن‌هاي همراه است. به اين منظور طبق توافقي كه با پروژه پيك‌آسا انجام شده، به زودي دارندگان تلفن همراه خواهند توانست عناوين بخش‌هاي مختلف ايتنا را دريافت كنند. اين كار در دست آزمايش و انجام است كه البته در اين زمينه، نياز به همكاري جدي و مؤثر مخابرات است تا بتوان چنين خدماتي را از طريق تلفن همراه ارائه كرد. البته در دنيا چنين سرويس‌هايي كاملا متداول و در حال استفاده است، اما ما در كشورمان نياز به بسترسازي فني و قانوني داريم كه ظاهرا با تمايل جدي مسؤولان در مخابرات، كاري پيچيده و ناشدني نيست، بلكه با عزم مسؤولان، راه را براي استفاده مفيدتر و جدي‌تر از اين تكنولوژي باز مي‌كند. براي اين منظور، دارندگان تلفن همراه خواهند توانست با ارسال دستورات مخصوص به سرويس‌دهنده پيك آسا، تيتر اخبار ايتنا را دريافت كنند.

ايتنا فعلا شامل بخش‌هاي اصلي زير است:
- اخبار (ارائه اخبار داخلي در حوزه تكنولوژي اطلاعات، و همچنين اخبار روز خارجي در اين زمينه)
- مقاله (مقالات و تحليل‌هاي تئوريك و آموزشي در اين زمينه، و نيز نقد و ديدگاه‌هاي موجود در حيطه وضعيت فناوري اطلاعات)
- گزارش (نقد و بررسي تصميمات، برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها، و نيز اتفاقات و برنامه‌هاي مهم اين عرصه)
- مصاحبه (گفت‌وگو با صاحب‌نظران و فعالان انفورماتيك و فناوري اطلاعات، و ارائه ديدگاه‌هاي متفاوت و متنوع فعالان اين عرصه)
- اسناد و قوانين (اسناد، استانداردها و معاهده‌نامه‌هاي بين‌المللي و نيز قوانين و آيين‌نامه‌هاي داخلي در رابطه با اين فناوري)
- اخبار شركت‌ها و سمينارها (انعكاس برنامه‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده توسط شركت‌ها و دستگاه‌ها، معرفي محصولات و خدمات فعالان اين عرصه به ويژه در بخش خصوصي، و نيز گردهمايي‌ها و سمينارهاي علمي، تحقيقي و تجاري).





















Copyright: gooya.com 2016