شنبه 29 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اروج زاده: روزنامه‌نگاران حوزه‌ي IT بايد دوره‌هاي تخصصي متناسب با اين حوزه را طي كرده باشند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
مدير مسؤول‌ ماهنامه‌ي دنياي ارتباطات و كامپيوتر، گفت: امنيت شغلي در حرفه‌ي روزنامه‌نگاري به طور كلي وجود ندارد، بر اين اساس نبودن امنيت شغلي در اين حوزه‌ تاثير منفي در كيفيت محصول نشريات و روزنامه‌نگاران گذاشته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




”محمود اروج‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در چند سال اخير استقبال از نشريات و مطبوعات به دليل افزايش نياز جامعه به كسب اطلاعات و رشد افراد جوان و تحصيل كرده در كشور رشد چشمگيري داشته است. از سوي ديگر با توجه به دوره‌ي تاريخي كه در آن قرار داريم افراد جامعه‌ تشنه‌ي اطلاعات هستند و علاقه‌ي زيادي به كار مطبوعاتي وجود دارد، اما متاسفانه به دليل مشكلات فراوان در اين حرفه مانند عدم امنيت شغلي و تامين مالي، اين دوران دوره‌ي موفقي براي روزنامه‌نگاران نبوده است.
وي، با بيان اين كه در كشور شاهد شكل گيري نوع تازه‌يي از روزنامه‌نگاري به عنوان فناوري اطلاعات هستيم، تاكيد كرد: بايد به طور جداگانه روي اين حوزه بحث و گفت‌وگو شود. به دليل اين كه با بخش زيادي از افراد جامعه در ارتباط است و حوزه‌ي جوان و نوپايي است، همچنين ويژگي‌هاي اين نوع كار مطبوعاتي متفاوت از روزنامه‌نگاري سنتي است، به اين خاطر كه بخش زيادي از كار و همچنين مخاطبان در فضاي سايبر قرار دارند.
اروج زاده، تصريح كرد: روزنامه‌نگاري IT با توجه به اين كه تازه متولد شده و مي‌تواند موثر و مفيد در اطلاع رساني و آگهي بخشي باشد، اما اگر به آن به عنوان يك نوع روزنامه نگاري تخصصي توجه نشود مي‌تواند آسيب‌پذير باشد و آفت‌هاي زيادي به همراه بياورد، بنابراين بايد به اين نوع روزنامه‌نگاري در حوزه‌ي اطلاع رساني نگاه ويژ‌ه‌يي داشت و به عنوان يك تخصص و فن در نظر گرفته شود و روزنامه‌نگاراني كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند بايد دوره‌هاي تخصصي متناسب با اين حوزه را طي كرده باشند.
وي، با بيان اين كه در حوزه‌ي مطبوعاتي اعم از تخصصي و غير تخصصي نقد مطبوعات خيلي كمرنگ است، گفت: به طور مثال در حوزه‌ي فناوري اطلاعات به عنوان نشريه‌ي اطلاع رساني تخصصي موضوعي به عنوان نقد جايي ندارد. زماني كه نقد فعاليت‌ها و روندها در حوزه‌ا‌ي به وجود آيد بدين معناست كه آن حوزه از حالت سطحي خارج شده و بالغ بر مسايل عميق و با سابقه‌يي است .
وي، افزود: اميدواريم روزنامه‌نگاري فناوري اطلاعات از اطلاع رساني سطحي و روز مره به سمت عمق پيش رود و ما در اين حرفه شاهد روزنامه‌نگاران متخصص، تحليل گران خوب و مقاله نويسان زبده باشيم و باب نقد در حرفه‌ي روزنامه‌نگاري و به طور خاص در فناوري اطلاعات پا بگيرد، تا كمك به رشد روزنامه‌نگاري در كشور كند.





















Copyright: gooya.com 2016