جمعه 4 اردیبهشت 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فناوري اطلاعات مبناي اقتصاد جديد است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
اقتصاد بر مبناي فناوري اطلاعات، همان چيزي است كه از ابتداي‌ دهه‌ي 80 ميلادي تا كنون ادامه دارد و بسياري افراد در ساير كشورها، كار خود را مديون اقتصاد جديد (news economy) كه مبناي آن بر اساس فناوري اطلاعات است، مي‌دانند.
”مهندس مسعود حريري” معاون مركز ملي فناوري اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در حاشيه‌ي سمينار نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در رشته‌ي اقتصادي با بيان اين مطلب، اظهار داشت: هدف از اين همايش تاكيد بر نقش فناوري اطلاعات در توسعه‌ي اقتصادي و از جانبي ارائه‌ي روش‌هاي كسب و كار الكترونيك (e-business) است.
در اين زمينه مبحث اقتصاد جديد و مبناي آن بر اساس فناوري اطلاعات و مشكلات آن توسط دكتر اسكوبي از دانشگاه فني دانمارك مورد بررسي قرار گرفت و همچنين از ديگر مباحث مهم چگونگي قوانين دولتي براي شكوفايي و يا حتي جلوگيري از بروز فناوري اطلاعات است كه توسط ”دكتر تديني” از دانشگاه دانمارك مورد بررسي قرار گرفت.
وي، با اشاره به اهميت نقش فناوري اطلاعات در توسعه‌ي اقتصادي، گفت: يكي از مسائل مهمي كه توسعه‌ي اقتصادي را به همراه دارد، اين است كه موسسات بزرگ اقتصادي بتوانند با كاربرد IT از هزينه‌ها كاسته و خروجي كار خود را با كميت و كيفيت بيشتر ارائه كنند كه در اين رابطه مديران نيازمند دسترسي به اطلاعات به‌روز هستند.
وي افزود: در واقع وجود اطلاعات به روز و زنده از وضعيت همه‌ي بخش‌هاي يك موسسه‌ي اقتصادي بزرگ يكي از وظايف مهم




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فناوري اطلاعات است؛ به عبارتي وظيفه‌ي سيستمهاي erp كه بسيار در خصوص آن صحبت شده است، اداره‌ي بهينه‌ي موسسات بزرگ اقتصادي است كه حال مي‌تواند در حد يك موسسه تعريف شود و يا در مبحث دولت و جمع آوري ماليات باشد.
مهندس حريري، گفت: بخشي از مبحث فناوري اطلاعات كه به بانك‌ها، موسسات دولتي و يا خود دولت در عرصه‌ي الكترونيكي شدن باز مي‌گردد، بيشترين نقش و تاثير را در اقتصاد ايفا مي‌كند. در همين رابطه مركز ملي فناوري اطلاعات، با محوري قرار دادن اين بحث، به كارگيري سيستم‌ها براي بهينه كردن خروجي موسسات بزرگ را در دستور كار قرار داده است.





















Copyright: gooya.com 2016