شنبه 12 اردیبهشت 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد كاربران خانگي خطوط ADSL محدود است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
اكثر مشتركان ADSL در حال حاضر شركت‌هاي بازرگاني و يا تجاري هستند كه بخش زيادي از فعاليت آن‌ها با اينترنت انجام مي‌شود.
“مهندس قاجار” مدير عامل شركت PAP عصر انتقال داده‌ها وابسته به شركت عصر دانش افزار، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: دليل استفاده‌ نكردن كاربران خانگي از سرويس ADSL، گراني هزينه‌ي آن نيست، بلكه ناشي از نبود شناخت كافي از مزاياي سرويس PAP است.
وي افزود: كاربران خانگي ترجيح مي‌دهند از اينترنت به شكل دايل‌آپ استفاده كنند. در حال حاضر جلب اعتماد آن‌ها براي استفاده از اين سرويس و اين كه خانواده‌ها متوجه شوند هزينه‌ي ماهانه و متوسط پرداختي آن‌ها جهت تهيه‌ي كارت اينترنت، تقريبا برابر با هزينه‌ي ADSL بوده و علاوه بر آن ديگر مجبور به پرداخت هزينه‌ي تلفن به مخابرات نخواهند بود، به زمان و فرصت بيشتري نياز دارد.
وي ادامه داد:در حال حاضر درصدد تبليغ و ذكر مزاياي خطوط ADSL و نفعي كه مي‌تواند از نظر هزينه براي خانواده‌ها در بر داشته باشد، هستيم.
وي درباره لزوم فراهم شدن شبكه‌ي فيبرنوري مورد نياز براي ارائه‌ي سرويس‌هاي PAP توسط شركت‌ها، گفت: در حال حاضر شبكه‌ي فيبرنوري با مشكل مواجه نيست؛ بلكه مهمترين نكته، تجهيزاتي است كه بايد جهت ايجاد ظرفيت‌هاي ارتباطي بر روي فيبرها نصب شود. مخابرات در اين زمينه با محدوديت‌هايي براي لينك نقطه به نقطه كه بيشتر در نقاط بين شهري است مواجه است كه اين تجهيزات، ظرفيت‌هاي مورد نياز را بر روي فيبر آماده مي‌كند.
وي تاكيد كرد: مخابرات در رابطه با لينك‌هاي بين مراكز و مورد نياز PAPها با مشكل مواجه نيست؛ به طوري كه در تهران به راحتي مي‌تواند ظرفيت مورد نياز شركت‌ها را با استفاده از 2 شبكه‌ با ظرفيت خالي، كه يكي از آنها به ديتا مربوط مي‌شود، ارائه كند.
وي، افزود: مشكل مخابرات در واگذاري لينك‌ها ، پربودن ظرفيت تجهيزات نصب شده در برخي از مراكز و كند بودن گردش كاري مخابرات در ارائه‌ي ظرفيت و لينك‌ها است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قاجار، محدوديت فضا و امكانات مخابرات جهت نصب تجهيزاتي كه شركت‌ها بايد در مراكز مخابراتي نصب كنند را مهمترين مشكل شركت‌ها عنوان كرد و گفت: اگر امكانات مورد نياز با سرعت مناسب و گردش كار صحيح در اختيار شركت‌ها قرار گرفته و هزينه‌هاي مناسبي براي آنها تعيين شود، نهايتا بر روي قيمت‌هاي تمام شده‌ي مشتري تاثير گذار خواهد بود.
وي، افزود: اگر هزينه‌ي PAPها طبق همان قيمت‌هاي موجود در بخشنامه‌اي باشد كه چند ماه پيش از سوي وزير اعلام شد، مشكلي ايجاد نمي‌شود، زيرا شركت‌ها طرح‌هاي تجاري خود را بر اساس ليست پيوست شده به بخشنامه‌ي مذكور تهيه كرده‌ و ظرفيت‌هاي پهناي باندشان را بايد بر اساس آن تهيه كنند. اگر هزينه‌هاي اعلام شده بعدا تغيير كند، قيمت‌هاي تمام شده نيز تغيير خواهد كرد.





















Copyright: gooya.com 2016