دوشنبه 14 اردیبهشت 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يكي از مسؤولان شركت پاندا: شيوع كرم اينترنتي sasser به وضعيت قرمز رسيده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
كرم اينترنتي Sasser.c كه ورژن جديد ساسر محسوب مي شود، شناسايي شد؛ اما نوع خطرناك‌تر آن همچنان ورژن B آن است.
”محمدرضا فيروزبخش” يكي از مسؤولان شركت پاندا در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر كرم اينترنتي ‌٣٢ بيتي Sasser حدود ‌٣٠٠ ميليون pc را در جهان آلوده كرده است. اين ويروس شباهت زيادي به بلستر داشته و سيستم‌هاي عامل ‌٢٠٠٣، xp، ‌٢٠٠٠، NT، ME ‌٩٨, ME ‌٩٥ را با استفاده از حفره‌ي امنيتي ‌LSASS آلوده كرده و موجب مي‌شود سيستم پس از يك دقيقه restart شده و هر يك دقيقه يكبار اين امر تكرار شود.
وي افزود: اكنون ورژن سوم اين worm به نام Sasser.c شناخته شده است، اما نوع خطرناك‌تر اين ويروس همچنان ورژن B آن محسوب مي‌شود كه اكنون ‌٧٥/٢ درصد userهاي بين المللي به آن آلوده شده‌اند. همچنين ‌٧/١ درصد آلوده شدگان از نوع ويروس A هستند.
وي يادآور شد: طبق گزارشات تا آخر هفته آلودگي سيستمها افزايش خواهد يافت. همچنين نويسنده ويروس Netsky كه در ساعاتي قبل ورژن Netsky.AC آن شناسايي شد، مدعي شده كه Wormهاي sasser را طراحي كرده است.
وي در ادامه بيان داشت: آلوده شدگان به اين worm مي‌توانند pach هاي حفاظتي را از سايت مايكروسافت نصب كرده و همچنين از ابزارهاي پاكسازي رايگان كه به صورت اختصاصي در سايت شركت پاندا قرار گرفته، استفاده كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي بيشترينuser هاي آلوده شده به اين ويروس را به ترتيب در كشورهاي پاناما، ايرلند، امارات متحده و اسپانيا دانست و گفت: اكنون شيوع ويروس sasser به وضعيت قرمز رسيده است.
وي با اشاره به وضعيت ويروسهاي خطرناك طي ‌٢٤ ساعت گذشته در كشورمان گفت: ويروس Sasser.A در مقام اول، Nachi.A مقام دوم، Gaobot.gen مقام سوم، kretter.A مقام چهارم و Blaster.C مقام پنجم را در كشورمان به خود اختصاص داده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016