جمعه 1 خرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش گردهمايي مديران پروژه‌ي تلفن همراه اعتباري، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
گردهمايي پروژه‌ي تلفن همراه اعتباري روز چهارشنبه (‌٣٠ ارديبهشت ماه) با حضور ”دكتر معتمدي” وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ”مهندس بهرامپور” مديرعامل مجتمع صنعتي رفسنجان، ”جري مابس” مدير ارشد پروژه‌ي تلفن همراه اعتباري در ايران و ”مارك بيلز” از اعضاي هيات مديره‌ي شركت Tele2AB در محل سالن همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، در اين مراسم ”دكتر معتمدي” گفت: قبل از برنامه‌ي سوم يعني در برنامه‌ي اول كه كار عرضه‌ي تلفن همراه در كشور آغاز شد و در طول برنامه‌ي دوم، به دلايلي از قبيل كمبود تقاضا، سرمايه گذاري لازم در اين زمينه صورت نگرفت.
وي، گفت: قبل از شروع برنامه‌ي سوم حداكثر ‌٣٠٠ هزار فروش تلفن همراه داشتيم، ولي در اولين ثبت نامي كه در ‌٤ سال پيش يعني ارديبهشت ‌٧٩ انجام شد اين تعداد به يك ميليون و ‌٢٠٠ هزار افزايش يافت، بنابراين براي جبران اين كمبودها فعاليت را در ‌٣ عرصه‌ آغاز كرديم.
معتمدي، ادامه داد: به اين منظور فعاليت بخش دولتي را افزايش داديم و اقدام بعدي كه از حدود ‌٥/٢ سال پيش آغاز شده واگذاري بخشي از كار اپراتور اول به بخش غير دولتي بود كه اين فعاليت از امروز رسما آغاز مي‌شود يعني ‌٢ ميليون مشترك با مشاركت اپراتور اول در چارچوب ضوابط اپراتور اول كه مخابرات ايران است به بخش غير دولتي واگذار شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ادامه داد: با برنامه‌ريزي صورت گرفته معتقديم در سال جاري بخش عمده‌اي از كار انجام شود و عمده‌ي فعاليت و عرضه‌ي ما در سال آينده و سال ‌٨٥ خواهد بود و فكر مي‌كنم در سال ‌٨٥ به تعادل خوبي در عرضه‌ و تقاضاي تلفن همراه دست يابيم.
وي، جلب سرمايه گذاري خارجي از طريق بخش خصوصي را از تجارب موفق عنوان كرد و افزود: تلفيق شركت‌هاي داخلي با شركت‌هاي خارجي براي انتقال و استفاده از تكنولوژي‌هاي خارجي بهترين حالت ممكن است.
همچنين ”مهندس بهرامپور” مديرعامل مجتمع صنعتي رفسنجان (RIC) در اين گردهمايي، گفت: بررسي برنامه‌هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در زمينه‌ي بخش ارتباطات سيار، دستيابي به شبكه‌هايي كارآمد با ظرفيت سرويس‌دهي كامل براي ‌٣٠ ميليون مشترك در ‌٣ سال آينده را نويد مي‌دهد و اين مجتمع نيز خود را موظف مي‌داند كه‌ آمادگي‌هاي لازم براي ايفاي نقشي موثر و سازنده‌ در اجراي برنامه‌ها را فراهم كند.
وي، در ادامه حضور توانمند مديران و كارشناسان كشور در كنار بخش‌هاي سرمايه‌گذار را رمز موفقيت دانست.
بهرامپور، در ادامه اظهار داشت: آنچه كه در پروژه‌ي سيم‌كارت اعتباري نيز بر آن تاكيد شده در همين راستا و در جهت انتقال دانش فني و تجارب ساير بهره‌برداران به كشور و توسعه و پويايي منابع انساني مطابق با نياز ملي تلقي مي‌شود و علاوه بر آن زمينه‌ي مناسبي براي اشتغال كارشناسان و مديران ايراني مقيم خارج كشور را فراهم مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين ”جري مابس” مدير ارشد پروژه‌ي تلفن همراه اعتباري در ايران در اين گردهمايي گفت: شركت زيمنس توانايي تامين ‌٢ ميليون مشترك تلفن همراه را دارد و براي اين كار از خدمات tele2 و مشاوره‌ي شركت نت‌كام هم استفاده مي‌كند.
وي، گفت: براي ‌٢ ميليون پروژه‌ از نوامبر ‌٢٠٠٤ تا آگوست ‌٢٠٠٥ برنامه‌ريزي كرده‌ايم و تا اين تاريخ شبكه به طور كامل راه‌اندازي مي‌شود و در اين پروژه‌ هدف ما اين است كه ظرفيت كارت‌هاي اعتباري را بالا ببريم.
مدير ارشد پروژه‌ي تلفن همراه اعتباري در ايران، اظهار داشت: دو شركت tele2iran و مجتمع صنعتي رفسنجان حاضرند در زمان نياز، به شركت مخابرات ايران كمك‌هايي در زمينه‌ي افزايش ظرفيت داشته باشند.
همچنين ”مارك بيلز” يكي از اعضاي هيات مديره‌ي tele2ab در اين گردهمايي، گفت: با ‌٢٠ سال سابقه‌ي فعاليت، بزرگترين سهام را در بخش مخابرات داريم و در ‌١٦ بازار جهان، ‌١٦ ميليون مشترك داريم.
وي، اظهار داشت: tele2ab در منطقه‌ي آسيا به پاكستان، سري‌لانكا، كامبوج، لائوس و در آمريكاي لاتين و مركز گواتمالا، هندوراس، بوليوي، پاراگوئه و در آفريقا به سنگال، تانزانيا و جزاير موريس خدمات مخابراتي ارائه داده است.





















Copyright: gooya.com 2016